Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Hallå
Tjena, ny kille här, hittade eran sida då jag tittade efter möjliga moddar till ArmA 1. Läste att filerna tyvär inte är uppe men man kan alltid vänta lite för bra saker. Hoppades att man kanske skulle kunna spela lite med några andra svenskar som är intresserade av spelet en dag.

Tror dock inte att min dator kommer att klara ArmA 2 så bra då jag måste köra första på ganska låg grafik men en uppgradering kommer nog en dag.
Hejsan!

Kul att du hittat hit. ArmA 2 spelas dagligen och du ser till vänster på huvudsidan vilka servrar som är igång. Där kan du också enkelt ansluta till Anrops TeamSpeak-server. Rekommenderar stark att du skaffar headset om du inte har det redan. Både ArmA och TS har lösenord hejsna.

Ibland kör vi organiserade lir också. Oftast söndagar. Då spelar vi i grupper mer "militäriskt" med stab, plutonchefer osv. Om du botaniserar i forumet så ser du hur upplägget har varit.

Välkommen!
Redigerat av Steel rat den 2009-08-24 13:38
låter roligt, var en gång i tiden med i en klan i BF2 där vi körde med sån variant av ledare.
Har inget headset hemma men har en fungerande mic jag använder då och då
Arma1 spelas inte ofta men du kan ju alltid starta en tråd om att du vill lira det och se hur många som hoppar på.

Välkommen hit förresten!
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
försökte dra ner demot häromdagen för att se om ArmA 2 går att lira på min dator, fick dock ett problem med någon DLL fil och spelet startade inte, ska försöka med en annan host idag, även om jag måste sätta allt på lägsta inställningar ser det ju iallafall bättre ut än gamla OFP Pfft
Hallå herr bob och välkommen till Anrop=)

Ang demon så är det nått strul där så jag tror inte det hjälper att välja annan host, de har med directx att göra, så om du uppdaterar till senaste manuellt eller alternativt laddar ner den saknade dll-filen borde ditt problem var löst=)
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
tack för inlägget, jag får testa att dra ner en uppdatering av mitt DirektX när jag kommer hem. vet inte riktigt vart jag skall göra av den DLL filen om jag laddar ner den dock
http://www.softwarepatch.com/windows/...rectx.html

Där kan man få hem en relativt ny version av DX iaf.
Redigerat av Lambo den 2009-08-24 14:36
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Jag brukar alltid lägga DLL-Filer som saknas i spelmappen...
Välkommen, och grattis i efterskott =)
tack så mycket, kan passa på att fråga, när jag flyttar musen i ArmA 1 så är det cirka en halv sekunds reaktionstid, jag har testat att ändra olika inställningar men inget förendras. har alla det eller är det bara jag?
Knappt spelat ArmA så jag kan inte ge några tips rent spel specifikt, men har du provat:

Render frames ahead = 0
Vsync = forcerat av

?

Andra säger att det är för högt satta grafikinställningar trots bra FPS (what¿), och andra säger att vissa usb möss tillsammans med en lcd skärm kan orsaka det. Själv har jag ingen aning.

Har du en skaplig dator så måste jag dock rekomendera ArmA 2 Wink Det är det alla spelar här. Jag vet inte hur många här som fortfarande spelar ArmA, men jag har aldrig sett någon i ArmA kanalen på TS, eller någon som efterfrågat att spela det heller. Finns säkert någon gammal tråd, men inte vad jag sett sen jag gick med, och då kollar jag ändå forumen flera gånger varje dag.

Anyways, hoppas det löser sig med ditt mouse lag, sådant är så sjukt irriterande! =/
Redigerat av Ish den 2009-08-25 20:22