Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
MMAI förslag, feedback..
Ok, så vore kul få lite feedback på mmai, och framförallt idéer på olika objectives.
ett par förslag utan nån som helst koll på om det är enkelt att göra:

1. variabel för "moral" hos mmai, typ skala 1-10 hur krigssugen den är, liknande mischief i dfk.

2. möjlighet för mmai att köra från en "off-map" bas. typ spawnas över havet åker in säkrar fwd bases och flyger in supplies.

Citera

subroc skrev:
2. möjlighet för mmai att köra från en "off-map" bas. typ spawnas över havet åker in säkrar fwd bases och flyger in supplies.


typ det som sker nu ju.. men tror förstår vad du menar och går också göra.

Mischeif är på g det med.. men tanken är inte funka som i DFK.
Jag tycker det fungerar bra måste jag säga! Det går verkligen framåt =)

En tanke från gårdagen: En bas där man kan rearma (det blev väl nåt galet igår iofs, men så har man skrivit det i alla fall). GPS i vapen låda i bas.

Vapenlådor vid helikoptern, med samma "bestyckning" som i basen, gps m.m. mao. Så går det fortare att rearma och komma tillbaka in i striden =)


En annan liten tanke: Man kanske kan spärra så bara visa truppslag kan ha vissa vapentyper? Då tänker jag främst på att enbart prickskyttar kan ha rena prickskyttegevär, AT soldater AT vapen osv osv.
Men det beror ju lite på hur man vill köra också, ska det vara seriöst med uppdelade roller osv där bara de som har rollen som at ska ha at vapen osv osv, eller ska man köra lite mer "lek" där alla kan ha allt. Svårt att avgöra, men det är en tanke för att få en en mer dynamisk grupp. Sen vettefasen om det går att göra.

En tanke till som poppade upp i huvudet är om vi ska köra revive, och enbart medics kan reviva. Nu är väl revive scriptet lite buggigt, så kanske är dumt, men blir lite mer taktik om man måste säkra för att ta hand om stupade kamrater hela tiden. Då får dessutom medics en mer central nyckelposition i gruppen också.
Det hade vart häftigt att ha ett objective där du ska inta en bas med bra fösvar, Patrullerande vakter och med fasta positioner. Typ som ett fort, där det krävs skill och sammarbete för att lyckas.
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
web, hade tanke på det och man indirekt skulle assistera och hjälpa resistance fighters i anfall mot större fort eller stad. Funderar lite på hur det skall gå till, tex om mmai skall komma med förstärkingar, om man bara skall rensa, eller försvara. Kanske lite av allt på olika objectives?

Klawen, skall kolla hur det är med gruppchefen och gps.. men generellt så behövs ingen gps. Varför?
Jo för du spawnar, och går mest runt och är spaningssoldater, att kunna läsa kartan är ett krav och för min del en del av glädjen att försöka tyda var man är.

nummer 2, när du respawnar kan du bara ta parachute vid friendlies samt du som klickar så du bör veta var du är.

Ammo vid mi17 kanske.. inte emot det men tanken är ju också att man skall just behöva kalla in ammo lådor med "team credits" osv.. jag är inget fan av domination/longest day/evolution där man automatiskt vinner då man har respawn/oändligt med allt.

å andra sidan lite ologiskt hoppa in över fiendens mark utan fullutrustning, får fundera lite på det.

Gruppchefen kan etablera en liten bas om han vill. Kommer mer såna options senare. Samt kalla in vapenlådor, btr90 osv.

Citera

granQ skrev:
web, hade tanke på det och man indirekt skulle assistera och hjälpa resistance fighters i anfall mot större fort eller stad. Funderar lite på hur det skall gå till, tex om mmai skall komma med förstärkingar, om man bara skall rensa, eller försvara. Kanske lite av allt på olika objectives?


Det hade vart riktigt härligt att först inta en riktigt tight position (med få ingångar, så att du måste spränga en mur för att komma in eller ta huvud/bakvägen). När man sedan tagit befästningen anfaller mmai och det blir mer av ett försvars objective, de hade vart riktigt härligt=)
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt