Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Operation Night Owl, COOP (40), Lördag 29/8 18:00
img291.imageshack.us/img291/6657/nightowl.jpg


Bakgrund/Sitrep

Russia and their hired guns, the insurgents, are slowly invading Chernarus. With russia just starting to get traction in the south, insurgents have cleared most of the way in central chernarus. But in the darkness a resistance grows. The resistance objectives is to reclaim control over Chernarus and prevent Russian forces to gain further traction, and doing so by slowly gaining momentum.

Ny karta
img216.imageshack.us/img216/8688/arma22009082915172240.jpg


Server: Anrop/Asylm
Pass: colt
TS: Anrop
Tid: 17.45 samling, 18.00 spelstart.
Chefer: Samlas 17.30 för info.


--
:: Hur anmäler jag mig?
1. Alla som vill spela som en Chef (oavsett nivå) ska anmäla sig här (se nedan).

2. Alla som vill spela som något annat än chef ska infinna sig på Anrops TS senast kl. 17.45 (OBS! denna tid kan komma att ändras lite - ju tidigare du kommer, detsto större chans att du får den plats du vill åt)

3. Spelstart är 18.00 - 18.15, alla ska vara redo 18.00!
--


--
Följande Chefer behövs: (Kopiera listan och skriv in dig!)

Tango Lima: Kompanichef --
Alpha Tango: Plutonchef --
Bravo Tango: Plutonchef --

Echo Alpha: Gruppchef -- Snabel
Foxtrot Alpha: Gruppchef --

Echo Bravo: Gruppchef --
Foxtrot Bravo: Gruppchef --

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef --
--


Indelning av soldater sker i TS, kom i tid!
Alla får naturligtvis posta i tråden Smile

Jag vet att det är lite sent annonserat, men alternativet är att köra det nästa helg isf.

--

Viktig update: Ljudmods som t.ex. "VOPsound 2.1" eller "TRSM Tracked Vehicle Sound Mod" osv. kommer att vara otillåtna för att minimera antalet klientkrasher. Detta för att uppdragets natur inte är så snällt mot reconnects och för att alla ska få en så bra spelupplevelse som möjligt. Tack för visad förståelse!
Redigerat av Snabel den 2009-08-29 16:47
WTF Echo Alpha är ju min grupp snabel.. ffs. Smile

Tango Lima: Kompanichef --
Alpha Tango: Plutonchef --
Bravo Tango: Plutonchef --

Echo Alpha: Gruppchef -- Snabel
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Pelle

Echo Bravo: Gruppchef --
Foxtrot Bravo: Gruppchef --

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef --
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
You crybaby! Wink

Tango Lima: Kompanichef --
Alpha Tango: Plutonchef --
Bravo Tango: Plutonchef --

Echo Alpha: Gruppchef -- Pelle
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Snabel

Echo Bravo: Gruppchef --
Foxtrot Bravo: Gruppchef --

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef --
Tango Lima: Kompanichef --
Alpha Tango: Plutonchef --
Bravo Tango: Plutonchef --

Echo Alpha: Gruppchef -- Pelle
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Snabel

Echo Bravo: Gruppchef --
Foxtrot Bravo: Gruppchef --

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef -- Ish(ie)

Någon gång måste väll bli den första. Dessutom lät sabotör intressant Pfft
Tango Lima: Kompanichef --
Alpha Tango: Plutonchef -- Klawen
Bravo Tango: Plutonchef --

Echo Alpha: Gruppchef -- Pelle
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Snabel

Echo Bravo: Gruppchef --
Foxtrot Bravo: Gruppchef --

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef -- Ish(ie)
Tango Lima: Kompanichef -- Webdisciple
Alpha Tango: Plutonchef -- Klawen
Bravo Tango: Plutonchef --

Echo Alpha: Gruppchef -- Pelle
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Snabel

Echo Bravo: Gruppchef --
Foxtrot Bravo: Gruppchef --

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef -- Ish(ie)
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Synd att det är på lördag och inte söndag.. Nåja..
Får vara med senare.
Missionet är kul iaf Grin
Samma här. Lördagar funkar inte för mig heller.

Lycka till allihop!
Tango Lima: Kompanichef -- Webdisciple
Alpha Tango: Plutonchef -- Klawen
Bravo Tango: Plutonchef -- Dejjvid

Echo Alpha: Gruppchef -- Pelle
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Snabel

Echo Bravo: Gruppchef --
Foxtrot Bravo: Gruppchef --

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef -- Ish(ie)
Det är inte lätt när det är svårt.
Jag hade gärna vartat med.. Men har ju ingen jäkla dator! GAH!!!! Men man kanske ska spendera helgen på ett internetcafé... Det är ju alltid en idé (vilket rim!)
Tango Lima: Kompanichef -- Webdisciple
Alpha Tango: Plutonchef -- Klawen
Bravo Tango: Plutonchef -- Dejjvid

Echo Alpha: Gruppchef -- Pelle
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Snabel

Echo Bravo: Gruppchef -- Daffman
Foxtrot Bravo: Gruppchef --

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef -- Ish(ie)
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Kom igen, vi behöver en till gruppchef! Smile
Tango Lima: Kompanichef -- Webdisciple
Alpha Tango: Plutonchef -- Klawen
Bravo Tango: Plutonchef -- Dejjvid

Echo Alpha: Gruppchef -- Pelle
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Snabel

Echo Bravo: Gruppchef -- Daffman
Foxtrot Bravo: Gruppchef -- Lambo

Echo Tango (Sabotör): Gruppchef -- Ish(ie)
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Till alla gruppchefer nu, vill bara säga att det är en smärre ändring på Keybindsen sen senast. De ändrades under det förra spelet och nu verkar det vara riktigt fint.

Kika gärna: http://anrop.se/forum/viewthread.php?...ead_id=325

Uppdateringen är inte svårare än att vi har två när med channel commanders.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Ser bra ut Pelle.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Viktig update: Ljudmods som t.ex. "VOPsound 2.1" eller "TRSM Tracked Vehicle Sound Mod" osv. kommer att vara otillåtna för att minimera antalet klientkrasher. Detta för att uppdragets natur inte är så snällt mot reconnects och för att alla ska få en så bra spelupplevelse som möjligt. Tack för visad förståelse!
Hur är det, har ni något behov av förstärkning, kan vara inne om ca. 10 min, eller är det svårt att hoppa in i efterhand?
Sorry grappar. Vaknade precis.. Har blivit sjuk. Ledsen att jag inte hunnit sagt till innan. Hoppas det går bra för er!
Det är inte lätt när det är svårt.

Citera

Snabel skrev:
Viktig update: Ljudmods som t.ex. "VOPsound 2.1" eller "TRSM Tracked Vehicle Sound Mod" osv. kommer att vara otillåtna för att minimera antalet klientkrasher. Detta för att uppdragets natur inte är så snällt mot reconnects och för att alla ska få en så bra spelupplevelse som möjligt. Tack för visad förståelse!

Ville bara påpeka att det tyvärr inte minimerade antalet krascher =(. Var ingen som helst skillnad för min del. Mycket skumt då man inte har sådana här problem på "vanliga" lekspel, såsom CL, domination, longest day osv. Även om det är mycket folk inne.
Vi kanske kunde testa att köra ett sådant här större spel på annan server, bara för att utesluta att det är servern. Förslagsvis Klerkans.



Det kändes som att det kraschade ovanligt mycket för alla idag, i alla fall under den tiden jag var med, hade en 5 krascher eller nåt sånt innan jag lade ner pga att jag inte kunde ta mig tillbaka till striden på väldigt lång tid (till fots).

Tips till kommande uppdrag:
Annan variant på att komma in i spelet efter en krasch. Förslagsvis liknande MMAI lösningen med en helikopter med paradrop. Denna används då bara när man kraschat och ska komma tillbaka in i striden. På detta viset slipper man den väntetid och alla problem som uppstår med folk som ska plockas upp, väntas på osv osv.



Annars som en liten debrief. Jag lade ju ner nu innan vi intog gorka.
Innan detta har det varit ett bra spel, med lite smärre reservationer, främst pga krascher och därför mycket väntan.

Jag vill gärna ha lite konstruktiv kritik på hur det fungerade att vara över och under mig som plutonschef Alpha Tango. Även tacka EA och FA för att de stod ut med mina ibland velande svar, och att de utförde order exemplariskt, bra jobbat! =)

Tycker det fungerade ganska så bra idag, men det kändes som att det var lite sämre disciplin än vanligt(?).

Plus i kanten till TL för bra ledning och givetvis till de i min grupp som skötte sig själva så man slapp tänka samt kom med bra förslag =)

Ett extra plus i kanten till snabel (och till vis del Pelle om jag förstått det rätt) för uppdraget! Mycket kul med ett så annorlunda uppdrag, men satan vad svårt när man inte ser någonting alls, ficklampor hade varit en bra idé, hade man nog haft med sig i verkligheten *skäller på BIS* =) Men trots allt ett mycket bra uppdrag!


*EDIT*
Kom på ett problem till under dagen iofs: Dubbla sändningar på TS. Jag hade vid flera tillfällen problem att höra vad som sas pga att det pratades på båda näten samtidigt. Dock gick det ganska så bra ändå (tycker jag) men skulle det varit fler på kompaninätet skulle det nog blivit problem att kommunicera med grupperna under en.

Jag har inga bra lösningar för det heller då den lösningen jag kan se var att alla gruppchefer ska vara channel commanders, och då blir det rätt jobbigt för gruppcheferna att leda när man hör hela kompaninätet också. Dessutom så försvinner meningen med en plutonschef Wink
Så jag vet inte riktigt hur man ska lösa det, möjligtvis att de gruppchefer som vill prata med varandra har en bind person till person (i detta fallet snabel och pelle) samt en bind till AT. Då får AT ha en bind till kompaninätet och en bind till respektive gruppchef (2). Kompaniledningen kommer undan lindrigt med en bind Wink
Men jag vet inte om den lösningen är optimal, då måste man ändra inför varje spel osv och det blir ju lite mer jobb då. Om någon kan TS bra kanske det finns någon smidig lösning inbyggt? Fast den diskussionen kan vi ju ta i TS binds tråden...
Redigerat av Klawen den 2009-08-29 22:16
Postivt:
Stämningen på uppdraget i sig var rätt skönt
Kul att spela som nått annat än über RAF/USA-trupper

Negativt:
Totalt kaos på comms (fan körde ni inte så som det var bestämt med keybinds på TS???)
Tjafs om nightvision och annat skit
Alla krascher
Svårt att ta sig tillbaka om man åkt ur spelet (klawens idé var bra)

Det var rätt skoj/spännande ibland men hitills var det nog de sämsta jag kört av de "stora" spel vi spelat.