Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Operation Night Owl, COOP (40), Lördag 29/8 18:00
Negativt:
Alla uppdrag är sega i starten, men detta var extremt, dels mörkret, samt ledningsstrukturen, en pluton med en kompaniledning? Det gjorde nog sitt till att det kändes rörigt.

Positivt:
Vi fick lite action ändå, och atmosfären som var kring roadblocks när vi sprang runt i mörkret och sköt flares var riktigt härlig! Hade de inte vart för de många krasherna hade vi nog haft en skön kväll, då det kändes som alla hade hittat sina roller strax efter första fighten.

Övrigt:
Vet inte hur det funkade för nån annan än Klawen(AT) och Ish(ET) då de var dem jag hörde. Men säger en person över er i ledningen något så är det lag, ingenting man tjafsar över, detta är viktigt för allas spelupplevelse.

Instämmer med klawen angående respawn vid krash, bra idé.



Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Kommentar angående ledningsstrukturen:

Jag måste nog hålla med, blev lite dumt när vi blev så få spelare. Personligen kände jag mig lite osäker på hur många beslut jag kunde ta själv och vad jag skulle fråga vidare uppåt. Det blev väl lite som så att kompani ledningen bestämde den stora planen och pluton ledningen genomförde den, som det ska vara, men det kändes som att kompani ledningen hamnade lite utanför alltihop, vad gäller kommunikation i alla fall. Hade nog varit annorlunda om vi varit lite fler.


En kommentar till trracer om att det inte var så mycket action:
Lite mitt fel, gick ju hela tiden bakom alltihop och försökte ha en överblick, vilket medförde att det blev lite segt för övriga i gruppen. Svårt att se hur man kan gå med i täten och samtidigt ha överblick dock. Men min tanke var från början att delegera lite uppgifter till övriga i plutonsledningen, dock så blev det inte så mycket som jag hade trott så det fanns inget behov. Hade det varit mer folk=mer prat på kompaninätet=rörigare så hade det gissningsvis varit ett större behov av att delegera.
Kompanistrukturen sattes ihop på två minuter så att den blev som den blev, har vi bara oss sjölva att skylla på. Men nu vet vi det till nästa gång=)

Ytterligare förslag inför nästa storspel, Ut med en full anmälningslista igen, folk e säkra på vilka positioner de ska spela, har chans att förberreda sig (ex öva at eller ksp). Samt att har man skrivit upp sig så deltar man vilket bör öka deltagandet samt öka på farten på operationen inledningsvis.

Op Irene
Op Both Worlds
Op deadelus

Vart asgrymma, tänk tillbaka på vad vi gjorde där som vi inte gjorde nu, vissa saker kan vi ta i ts-binds tråden. Kommer inte på nått nu förutom, anmälningslistan och tsbindsen.

Tack till snabel för en väl genomtänkt op. Vi kör den igen!
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Personligen tycker jag 18:00 är lite väl tidigt(därför jag ej kunde vara med idag). 20:00 skulle sitta mycket bättre.

Citera

Klawen skrev:En kommentar till trracer om att det inte var så mycket action:
Lite mitt fel, gick ju hela tiden bakom alltihop och försökte ha en överblick, vilket medförde att det blev lite segt för övriga i gruppen. Svårt att se hur man kan gå med i täten och samtidigt ha överblick dock. Men min tanke var från början att delegera lite uppgifter till övriga i plutonsledningen, dock så blev det inte så mycket som jag hade trott så det fanns inget behov. Hade det varit mer folk=mer prat på kompaninätet=rörigare så hade det gissningsvis varit ett större behov av att delegera.


Uhm, va? Att det var mycket/lite action hade inte jag nått problem med. Du kanske tänkte på nån annan? Smile
jag tycker pelle skall skippa revivie eller fixa det snart.. eftersom jag alltid ser script errors (underlättar när fixar mina missions) så är det grymt tråkigt att få spelupplevlsen fuckad. Samt en titt i error report efter ett av dessa missions visar på fucked up stuff.

Jag tycker coop är kul men det blir sååå segt och lördag kväll vill jag inte vänta på revivie i x minuter. Jag är väl inte tillräckligt hardcore för sånt här..
Trracer, jadu vet inte vad jag fick det ifrån. =) Gjorde nog en övertolkning på "det var kul/spännande ibland" raden du skrev.. Var lite trött också Wink

@GranQ: Jag tycker absolut inte att vi ska ta bort revive, det är en del av spelupplevelsen att man måste ta sig fram till sina fallna kamrater och få dem på fötter igen, när man själv ligger och väntar på revive är det väl kanske inte så mycket att göra, men man kan ju passa på att göra något undertiden såsom hämta vatten, skita, vad det nu är. Personligen har jag iofs inte större problem med väntetiden, ser det som lite spännande att ligga fast på marken och inte se nåt, att man bara får går på ljuden runt omkring.

Angående krascher och annat så väl det givetvis ett problem som måste tas tag i, då en krasch sabbar spelupplevelsen mycket. Men det är jag övertygad om att det jobbas på =)
Redigerat av Klawen den 2009-08-30 11:53

Citera

Klawen skrev:
En kommentar till trracer om att det inte var så mycket action:
Lite mitt fel, gick ju hela tiden bakom alltihop och försökte ha en överblick, vilket medförde att det blev lite segt för övriga i gruppen. Svårt att se hur man kan gå med i täten och samtidigt ha överblick dock. Men min tanke var från början att delegera lite uppgifter till övriga i plutonsledningen, dock så blev det inte så mycket som jag hade trott så det fanns inget behov. Hade det varit mer folk=mer prat på kompaninätet=rörigare så hade det gissningsvis varit ett större behov av att delegera.


Think Robert Duvall.
Angående start 20.00 - på en söndag är det otänkbart. ett spel tar lätt 4+ timmmar och folk jobbar på måndagar.

På en lördag är det väl en annan femma.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
1800 Söndagar är grymmast. Punkt.
och ang. revive. Jag kommer inte att skippa revive, det är inte jag som har gjort scriptet så jag har knappast full koll på all kod. Däremot har han som gjort det uppdaterat det så det är det nya som kommer att användas. Men att skippa revive sker inte, av den enkla anlednigen att det ger otroligt bra känsla i spelet när man tvingas rädda sina polare.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
jag skulle hemskt gärna lira det här uppdraget igen! försöka hålla en bättre ordning och fokusering på uppdraget å spelet så kanske vi kan ta oss längre än bara till CYAN Pfft
Det kommer spelas igen. En liten Snabel har viskat i mitt öra att det är förbättrat Smile
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
@carlbark: Ehm robert duvall? Jag är värdelös på namn, jag vet, så utveckla gärna =)
Klawen tänk dig Apocalypse now och galen officer som älskar surfing.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Hahahaha, ok Lambo, då är jag med! Hmm.. känner inte att det är ett skimmer runt min spelfigur så jag står upp när alla andra ligger ner Wink Men då vet jag vad du menade i alla fall =))
"You smell that? Do you smell that? Napalm, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning."

www.boston.com/news/politics/politicalintelligence/ApclypsNow_Still_0059.JPG.jpg

En av mina favorit filmer!
Redigerat av Ish den 2009-08-31 15:01
Charlie Don't Surf!

Citera

pellejones skrev:
Angående start 20.00 - på en söndag är det otänkbart. ett spel tar lätt 4+ timmmar och folk jobbar på måndagar.

På en lördag är det väl en annan femma.

Folk som jag ja, har inte märkt några problem med att spela tills 01:00+ och sen gå upp och jobba 05:30 nästa "morgon".
Men vi är väl alla olika, så ja 19:00 som tidigare spel fungerade fin fint, solen måste ju hinna lägga sig så att man ser något. ;P
Om jag ska vara människa dagen efter och gå upp 06:00 så måste jag sluta spela vid 22...