Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
mod-idé: Skoj-ljud
då jag inte har någon direkt ork att börja gräva i de där med .pbo osv. så skulle jag vilja ha någon att samarbeta med då jag har en liten idé (om jag nu lyckas locka er/dig)

för att beskriva de så kort som möjligt.

syftet är "funmod" alltså:

munljud för de olika vapnena.

semi automatisk eldgivning med m16= "pang pang pang"
Gau-8= "prrrrrrrrrrrrrrrrrrutt"
smaw= "BOOM...PAANG"

jag hoppas de går att förstå hur jag menar hehe Smile
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png
Hehe, gjorde liknande mod till CS 1.6 förut, glock låter typ "Puff Puff Puff" Pfft

Kan dock inget om modding till ArmA 2
Varför?
Väl använt inlägg Karlsson!

Citera

Karlsson skrev:
Varför?


Därför att...

det kan skapa skratt (man behöver ju inte använda den jämt)
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png
Jag är verkligen på. Vet inte direkt hur det görs men kan ta och undersöka det under dagen.

Edit: så nu vet jag hur man gör och har mitt eget lilla "pow" ljud till m16. Grin
Titta mer på det imorgon Rigge?
Redigerat av Zordax den 2009-09-01 00:36
Kom ihåg Javelin, det kan bli riktigt kul.
tycker kan bli anrop's community bidrag till hela arma2 communityn.

Värdelöst och dumt.. perfekt för oss.

Kan bidra med kodning osv. Vilket inte är direkt svårt.

För organisation kan jag slänga upp en ftp server strax, där lägger massa ljud filer med rätt filnamn/struktur med 0 kb och sen skriver folk helt enkelt över filerna och när vi inte har några med 0 kb kvar så är vi klara.

Låter det som en bra idé?

Fixar senast fredag så börja samla på er ljud redan.

OBS. Filma gärna er lite i webcam liknande så vi kan klippa ihop en film för PR bruk.. och vore kul.
Redigerat av Granquist den 2009-09-01 08:45
I så fall har jag vrålbra ljud till fallande laserbomber..
VI måste ha "Hallelujah" ljud på handgranater! Som I worms!
Eller så tar vi helt enkelt alla worms ljud 0_^
om vi bara skall köra worms ljud känns det bara som ett lamt projekt för vara ärlig, hela grejen blir ju att vi gjort något och lagt lite tid.

Slänga över ljuden från worms tar ju typ 20 minuter..
Det var inte ett seriöst förslag ens granq Wink Känns som att Jag sprang runt tillräckligt å ropa "pang pang" i lumpen när det inte fanns lösplugg att åtgå...
att göra denna "seriöst" skadar inte men själva konceptet pekar mot oseriositet dock var jag seriös med den här idén, iaf jag skulle sitta och skratta ett tag om man helt plötsligt hör ett gevär säga "pang pang" muntligt istället för "pang pang" som de låter nu om ni förstår hur jag menar...

@Zordax, vi kan kolla lite på de någon dag här... Smile

@GranQ, jag törs inte ens försöka avgöra ifall du var ironisk eller inte där.


PS!
och att ta ljud ifrån worms är ju en kul idé den skulle ju kunna komma med i samma veva, why not, nu vet jag ju inte ett dugg hur de är att skapa en ljudmod till arma2 ang. hur mycke jobb och så det är...
Redigerat av Rigge den 2009-09-01 21:34
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png
Rigge, inte ironisk. Jag är helt på ställa upp och fixa massor med en ljudmod MEN då skall den vara seriös, även om seriös i att vara oseriös. Kommer inte ihåg vem det är som är så grym på göra A-10's gatling ljudet men är så jävla skönt love it.

Sen tycker jag personligen vi skall härma ljuden, dvs inte säga "pang" utan låta "pang"..

ishie, ber om ursäkt.. förstod inte riktigt din smiley trodde du var seriös.
@granQ nej, den är tänkt att vara en sarkastisk/ironisk blinkning.
Förstår att den är svårtolkad Smile

Citera

granQ skrev:
Rigge, inte ironisk. Jag är helt på ställa upp och fixa massor med en ljudmod MEN då skall den vara seriös, även om seriös i att vara oseriös. Kommer inte ihåg vem det är som är så grym på göra A-10's gatling ljudet men är så jävla skönt love it.

Sen tycker jag personligen vi skall härma ljuden, dvs inte säga "pang" utan låta "pang"..

ishie, ber om ursäkt.. förstod inte riktigt din smiley trodde du var seriös.



hahaha ok jag tror de e jag som brukar lyckas me Gau-8 ljudet Pfft

vi kör helhjärtat på att härma ljuden, de låter bra de. men smaw'en måste vi säga "boom" (om vi ska härma vopsoundvarianten) för jag tycker den låter bokstavligen talat "boom" hehe
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png
så grymt ljud rigge, love it..

får försöka styra upp ikväll om kommer hem tidigt.
Som gammal ljudtekniker kan jag räcka upp en hand för normalisering, post production, mastering och ljudpill om ingen annan vill. Ska bara installera lite nya ljudprogram eftersom den här burken är helt ren efter min HDD krasch
En TK är också en Kill Wink
Om ni hör ett litet ljud och känner en liten doft så vet ni att det bara är jag....
ikväll fr.o.m. 20:00 cirka är jag upptagen i ungefär 1-2h framåt beror lite på..
och imorrn kväll pyser ja till finland en vända och är åter på lördag kväll Smile
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png