Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
En bro för lite
Littlebirden är ju egentligen äldre än Kiowan och var ursprungligen spaningshelikopter så helt fel är det ju inte. Om man bara kunde ta bort bänkarna och måla den grön.
Absolut, mer de magiska superfunktionerna jag skulle vilja ersätta med en schysst kikare.
Men går ju att flyga under trädtoppsnivå med den oavsett Wink
Edit: osäker på hur smart det är att göra i 300 blås... Funkade en bit iaf. Cool
Redigerat av Trubb den 2017-01-27 00:16
Min förhoppning är att uppdraget kommer vara så pass svårt för er ändå att ni gott kan få lite orättvist bra spaning. Och det är ju inte som att helikoptern är osårbar, får en Shilka syn på er så är det godnatt.
Mjo, just mastsiktet infördes ju för att minska exponeringen av heliflopptern, precis som Longbow-radarn.
Var klart meckigt att ta sig runt och titta iaf, blir nog mycket av kvickt planerande av flyktrutter mm vid varje förflyttning.
Avser du ha något speciell funktion på Sjukvårds-113? Typ rullande ACE-sjukhus? Eller är det bara en obeväpnad 113 med ett rött kors?
Den kommer att funka som ACE Medical vehicle. Dessutom finns det förbandsplatser i ett par av byarna, som kommer vara medical facility.

PAK kommer endast att kunna användas vid medical vehicle/facility. Dock obegränsat antal användningar.
Infanteri ur Bundeswehr i hastigt förberedda försvarsställningar, i väntan på nästa sovjetiska anfall:

i.imgur.com/JaYMHve.jpg
Briefing

Vid mission start är förbandet utspritt:
* Thunder och Lightning är grupperade i byn SCHEUEN.
* Littlebird är i vänteläge vid en TOLO-plats i en skogsglänta.
* Övriga är vid samlingsplats i ett fabriksområde strax norr om HEHLENTOR.

Initialt har förbandet två uppgifter. De måste lösas simultant.

1. Fienden har genomfört en luftlandsättning (hkp) mot HEHLENTOR i syfte att säkra bron innan huvudstyrkans ankomst. Byn försvarades av en brittisk pluton. Bägge sidor tog stora förluster. Resterna av fiendestyrkan håller östra delen av byn. Västra delen av byn hålls av det som är kvar av den brittiska plutonen. De har inte kraft nog att rensa ut de kvarvarande fienderna. Därför skall lämpliga delar ur stridsgruppen göra detta så skyndsamt som möjligt, medan britterna håller TOLO-platsen i västra byn.

2. Västtyskt infanteri håller en viktig vägkorsning nordöst om HEHLENTOR. Flygspaning har observerat ett fientligt förkompani som grupperar för anfall mot vägkorset med förmodat syfte att öppna väg för vidare anfall längs floden. Fiendeförbandet består av stridsvagnar och motoriserat infanteri. Det västtyska förbandet har begärt understöd. De bedöms inte kunna hålla sina ställningar själva. Fienden bedöms kunna gå till anfall inom 5 minuter. Därför skall delar av stridsgruppen avdelas för uppgiften att avvärja detta anfall.

Förslagsvis avdelas Thunder, Lightning och Littlebird till uppgiften att försvara vägkorset, medan resten av stridsgruppen rensar HEHLENTOR.

Efter att uppgifterna utförts, övergår stridsgruppen till följande uppgifter:

* försvara broarna längs floden så långt det är möjligt utan att ta avgörande förluster

* om en bro inte längre kan försvaras skall den förstöras

* fördröj fiendens framryckning närhelst möjligt

* minst en bro måste finnas intakt och ej tagen av fi vid klockan 1800
Redigerat av Alekanderu den 2017-02-10 13:03
Ber om ursäkt att jag inte dök upp på spelet.

Inträffade en allvarlig sak i familjen under söndags förmiddagen som gjorde att allt annat sattes ur spel.


Hoppas vi ses i ett spel snart
/ Wobble

Citera

Wobble skrev:

Ber om ursäkt att jag inte dök upp på spelet.

Inträffade en allvarlig sak i familjen under söndags förmiddagen som gjorde att allt annat sattes ur spel.


Hoppas vi ses i ett spel snart
/ Wobble


Hoppas att allt är väl. Syns nästa gång.
Fridens!
Nu finns version 2.0 upplagd här. OBS att datum är ytterst preliminärt, kommer troligen förändras, tar därför inte emot reservationer ännu.

* Vissa förändringar i styrkans sammansättning. (TOW-bilarna kommer finnas kvar, men som förstärkningsfordon!)
* Tydligare ledningsstruktur med 2 st plutoner/troppar samt understöd.
* Skippar revive helt, därför utgår dedikerad sjukvård (utom en sjukvårdsman hos skyttet).
* Respawn kommer funka på precis samma sätt.
Det blev rätt förvirrat förra gången så nästa gång tänker jag mig en mer uppstyrd struktur från början vad gäller ledning och samband.

Så här är rapport/ordervägarna:
i.imgur.com/pkvVpyb.png

Warlord 1 ger order till / får rapporter från Thunder 1, Knight 1-1, Hammer samt troligen Littlebird.

Warlord 2 agerar stf chef samt ger order till / får rapporter från Gator 1-1 och möjligen Littlebird.

Thunder 1 ger order till / får rapporter från Thunder 2 och 3.

Knight 1-1 ger order till / får rapporter från Knight 1-2, 1-3 och 1-4.

Förhoppningsvis funkar det bättre än att 8 grupper ska samsas om samma nät. Ingen får fler än 3-4 underställda enheter att styra över och det blir mindre tjatter.
Redigerat av Alekanderu den 2017-02-16 01:24
Dokuro och jag gjorde så att allt i luften pratade med Warlord 2.
För att Warlord 1 skulle slippa ha 2 nät i örat.
Warlord 2 hade främst 60Mhz men lyssnade (låg volym) på 50Mhz.
Skjuter upp uppföljaren en bit.