Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Presentation
Hej Allesammans!

Jag heter Daniel och är 30 år. Bor med min sambo i Malmö och jobbar som väktare i södra skåne.
Kollat runt lite på forumet och filmer ni lagt ut från OPs och är väldigt imponerad! Ser framemot att spela och samarbeta med er.
Har lite krångel med att få igång sambandet med Acre och TFR, men såfort det är fixat så är det go time.

Fridens!
Välkommen Daniel Smile
Ska bli kul att spela med dig här nån gång i framtiden.
Behöver du hjälp så är det nog bara poka någon i arma del av ts så kan nån av oss hjälpa dig med det, eller skriva i radiorum när du har tid och se om nån kan titta in då på ts för att hjälpa dig.
The only easy day was Yesterday.
För ditt land, Din hembygd, Ditt regemente

Citera

CptHellholm skrev:

Välkommen Daniel Smile
Ska bli kul att spela med dig här nån gång i framtiden.
Behöver du hjälp så är det nog bara poka någon i arma del av ts så kan nån av oss hjälpa dig med det, eller skriva i radiorum när du har tid och se om nån kan titta in då på ts för att hjälpa dig.


Tackar! Ja, jag uppskattar all hjälp jag kan få, det är en redig soppa.
Annars får vi spela framöver som om att jag är en dövstum skytteslusk längst bak i ledet.
Kan rekommendera de har 2 videoerna för hjälp med att installera och sätta upp allt, ända skillnaden nu är att om du har ts 3.1 så klickar du bara på ts 3.1 länk här på hemsida och följer installtion för sen öppna upp ts och kontrollera i tools options addons att tfr är aktiverat. Gör det genom disable och enable pluginet igen.
https://www.youtu...lkersKanal
https://www.youtu...lkersKanal
The only easy day was Yesterday.
För ditt land, Din hembygd, Ditt regemente
Yes, har kollat på bägge videos innan och läst guider. Men jag är som kung Midas fast skillnaden är att allt jag rör blir till skit. TFR ser bra ut i TS3 men ACRE2 får ingen kontakt med TS3.

Men som sagt, kollar lite efter OPn är klar ikväll om någon har lite råd.

Fridens!
Vi spelar väldigt sällan med ACRE2 så om du får igång TFAR är det säkerligen tillräckligt.
Välkommen! Bra med fler gubbar på anrop Grin

Citera

Alekanderu skrev:

Vi spelar väldigt sällan med ACRE2 så om du får igång TFAR är det säkerligen tillräckligt.


Tack! Jag trillade in på TS efter operationen blev klar igår och fick samma svar och nu är det fixat.
Nästan komiskt hur acre funkade först men inte TFR, sen uppdaterade jag TS och så slutade Acre fungera.
Mycket huvudkli.
Värt att notera är att de inte gillar att köras/vara aktiva i TS samtidigt, så inte helt konstigt om det var så.

ACRE är desto vanliga vid större speltillfällen där flera communities deltar, då det finns ett mycket bra stöd för att enkelt konfigurera radiolösningar för många spelare.
Varken ACRE2 eller TFAR är ännu fullt kompatibla med Teamspeak 3.1. För TFAR finns en kompatibel version länkad på startsidan, ACRE2 finns ännu bara utvecklarversioner av hittills.