Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Uppdragsmall tack!
Hejsan, halloj!

Jag tänkte bara be lite snällt om att någon storhet här på Anrop laddar upp en COOP- och en PvP-mall för Chernarus med en Anroppluton för vardera sida.

Även om jag tack vare andra trådar kan se plutonsstrukturen överlag så är jag (och antagligen en massa fler) inte helt haj på beväpning och exakta roller.
Jag förstår din tanke. Men det blir hemsk tråkigt och onödigt att utrusta soldater efter en teoretisk mall.

Vilken uppgift skall soldaterna (plutonen) lösa?

Spela pingis: Ingen beväpning förutom racket.
Spränga ett dagis med talibaner: EHV (eldhandvapen), KSP (kulspruta), laserpek, handgranater, C4, grt (granattillsats), psg (prickskyttegevär) och eventuellt pskott.
Bekämpa massa pansar: pskott, pskott, pskott, EHV, laserpek och minor.
Försvara en punkt: EHV, KSP, GRT, pskott, minor, truppminor och psg
"Ta rensa" hel stad: EHV, KSP, GRT, PSG, pskott, laserpek och en jävla massa handgranater.


Fundera på vad soldaterna behöver för att lösa den tilldelade uppgiften. Vill du höja ribban plockar du bort ett element, så får gruppen försöka lösa uppgiften med "sämre" utrustning. Man kan även låta plutch/grpch bestämma hur grupperna skall se ut beroende på tilldelad uppgift. Så får soldaterna plocka på sig efter order. Då är lådorna fulla med allt godis.
Det är inte lätt när det är svårt.
Jo, men sådana som jag har på ett ungefär noll insikt i hur en svensk skyttetropp ser ut, ens på ett ungefär.

Självklart varierar utrustning med uppdrag med extra pansarskott, KSP-grupper med Ksp58, sprängmedel, etc.

Men förutom en USMC Rifle Platoon, US Rangers eller US Army Stryker Brigade vet jag inte med mig hur det ser ut.

Och personligen föredrar jag att inte låta folk plocka och välja mer än väldigt, väldigt få saker. Finns ingenting som segar ner och förstör så mycket som vapenlådehorande ^^
Redigerat av Inkompetent den 2009-09-03 04:50
Är det värt att skjuta på en gång är det värt att skjuta på två gånger.
tja tja
jag har en ANROP mission template jag ska ladda upp som du kan få redan idag. Den har bara ett ANROP USMC-kompani, sen är den fylld med lite script och grejer.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
typ den A-styrkan hade igår funkar ju, är det samma?
Det är den men ett helt kompani.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg