Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
SP: Mi24 träning.
Då jag älskar mi24 slängde jag ihop ett Mi24 mission med 7 uppgifter (flyga snabbt, släppa bomber rätt osv).

OBS: Ni måste välja en task för starta den övningsdelen.

Mottager gärna feedback, har en overview fil med bild men det är i princip. La inte in något outro och intro för kör mest själv pröva något, oftast släppa bomber då.

Enough talk, det är singelplayer för ovanlighetensskull och gillar ni HKP så kan ni ju ta en titt.

Förövrigt, ta gärna en titt och säg om det önskas fler, svårare/enklare, snyggare (typ intro osv) eller något annat.

Tips. Om ni verkligen vill öva på bomber med mi24 så välj den tasken och flyg sen runt försök bomba. Det är rätt kul försöka lära sig att lobba in bomber Smile
Granquist bifogade följande bild:fil:
missions.zip [59.14kB / 380 Nerladdningar]

Redigerat av Granquist den 2009-09-04 03:56
Lite sent svar kanske, men trevligt att se ett välgjort träningsuppdrag för gamla Hinden, en riktigt fin maskin för övrigt.
tänkte göra betydligt mer, lägga till lite ljud filer osv men var lite väl brist på intresse. Trodde faktiskt fler skulle tycka var kul att ha lite träningsmissions som denna.

Funderade på slänga upp en dedikerad med såna här missions man skulle kunna klara av på egen hand. Kul att någon gillade det iallafall..

Framförallt roligt om man vill bli bra på lära sig bomba med hinden tänkte jag, men även landingar och sånt är ju viktigt.
Ja, själv känner jag att lite fler olika typer av träningsuppdrag skulle sitta fint.
Efter att jag har anmält mig till en plats för en operation brukar jag oftast dra ihop ett träningsuppdrag för den aktuella rollen jag är uppskriven på.

T.ex. så kände jag att jag behövde träna på att skjuta med RPG till ett uppdrag för ca en månad sedan eftersom jag knappt hade använt den i Arma 2, så jag skapade ett enkelt uppdrag med olika rörliga mål på olika avstånd som jag kunde öva på för att få in känslan för siktet.

Kunde ju kanske vara bra med en slags skjutbana/"lära-sig-ny-utrustning"-uppdrag som ligger uppe på en server som inte används för Op där det finns definitiva "tasks" som man kan klara av för olika typer av vapen och fordon, typ Mattans garderob fast lite annat stuk.
Visst, det finns ju redan i läget "Armory" i spelet, men det skulle ju vara bra att ha när många nya addons börjar rulla in som Anrop kanske kommer använda som standard med nya fordon och utrustning som "Armory"-läget inte har.