Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
COOP Battle of La Drang! Testkörning 18:00 7/9
Ni som var med i lördags och spelade efter MMAI:N han prova detta uppdrag! Vi har surrat lite om att göra detta till nästa helgs Coop-Uppdrag men vi behöver prova det ordentligt (vi överlevde inte särskilt länge) så vi vet att det är fit för en Anrop-Coop-Fight.

Ingen anmälan är nödvändig utan det räcker med att hänga på Teamspeak vid 18:00 så är det first come first serve!

Lite kort om Uppdraget:
För er som har sett filmen (We Were Soldiers Reds. Anm.), alla borde ha gjort det, (Eller läst boken?) så handlar det om slaget vid La Drang, ett utav de första (kanske var DET första) slagen i vietnam där man använde det berömda Air Cavalry, Amerikanarna var 300 och Vietnameserna råkade ha en Brigad i närheten.

I ArmA 2 uppdraget finns det tillgång till Hueys, mobila-mortars, mobila M2-kanoner och massa annat skoj, som infanterist börjar man med att bli influgen till LZ-Xray där man har en kort stund på sig att förbereda sig för försvaret av LZ-Xray, detta görs genom att bygga upp Sandbag-försvar och smälla upp MASH-tält, Ammo-Lådor och fasta vapen på rätt sätt.

Det finns 51 platser!
Redigerat av Carlbark den 2009-09-07 02:43
Argh, stelt att man jobbar då Sad Det verkade ju ganska epic, minst sagt!

Men angående uppdraget, så tror jag att det som gjorde det så jäkla förvirrande var att alla inte förstod sig på alla nya scroll-funktioner och dylikt. Hur man sätter ut/flyttar på grejer och hur man ska göra som laddarjävel och med artilleriet och sånt är helt nytt för många. Jag tror ni får köra några övningar med sådant innan det kommer funka smidigt Wink Jag märkte iaf att jag verkligen inte den enda som inte fattade någonting av det i lördags Pfft


Edit: Fast iof så såg jag nu att du skrev "testkörning" Pfft Aja, en liten genomgång av funktionerna då möjligtvis! så man slipper fippla allt för mycket ingame när man försöker spela seriöst.
Redigerat av Tobe den 2009-09-07 05:33
bör kunna gå, inte kollat om jag har sektionsmöte idag men annars är det lugnt en stund innan bandyn. Vi får se men ja, detta är helt klart EPIC.
Jag kan nog.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Lirar med några kompisar på måndagar. Ska se om jag kan övertala dem att vara med på det här.

Vi blev totalt utskjutna i lördags så förstärkning behövs Smile
Redigerat av Steel rat den 2009-09-07 08:57
Jag ska försöka hinna. Lite tidigt för min del dock, men kanske kan smita in lite sent (absolut senast 19)?

Men ska som sagt försöka hinna till utsatt tid. Låter riktigt nice i alla fall!
Samma här, tittar in senare och kollar om det behövs mer folk, får se när skisstekniken är slut...
eddiAir kommer till undsättning! (jag kan landa nu)
Låter grymt kul!
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Jag är gärna på. Som pilot isf.
Det är inte lätt när det är svårt.
Jag kör gärna pilot jag med, men är inte livsnödvändigt. Kan spela vad som =)
Finns fem pilot spots.. Det är rätt viktigt så alla dom kommer användas oavsett hur många vi blir tror jag.
jag är med! (nån måste ju röja eventuella IED's)
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png
Jag är förmodligen också med, och flyger mer än gärna en av helisarna.
jag är på, kan ta heli också, men blir snett om alla ska flyga heli?
Det där löser vi vid klockan 18:00 Snabel ;D
Och jag kommer ju självfallet vara med. Kvällen är inbokad! Wink

Btw.. Ska jag hosta på min server som planerat, eller vill kanske Pelle hosta på sin server? Smile
Fire: Klarar din server 51 pers kan vi likväl köra på den. Annars ska det nog gå bra att köra på Asylm servern. =)
jag är med
Imagine how it would be, to be at the top makin' cash money. Go tour all around the world, tell stories about all the young girls.
Tycker vi kör på Asylm då den visat sig värdig på större games, dessutom är det flera som har access ifall någon skulle behöva utgå.