Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Funderar på ett eventuellt köp
Hej

Jag funderar på att köpa detta spel efter att ha spelat demot och tyckt att det varit rätt trevligt. Tänkte dock fråga hur ofta ni spelar "seriösa" coop här? Tror att detta spel kan vara satans roligt att köra online om det är seriösa samarbetsvilliga spelare på servern vilket jag fått intryck av att det är här.
Antar du menar Arma2 Smile

Vi spelar seriös coop rätt ofta, i princip minst en gång per vecka.
Här finns det några trådar om tidigare games vi kört...
http://anrop.se/forum/viewforum.php?f...orum_id=29

...med bilder osv.
Imagine how it would be, to be at the top makin' cash money. Go tour all around the world, tell stories about all the young girls.

Citera

Trracer skrev:
Antar du menar Arma2 Smile

Vi spelar seriös coop rätt ofta, i princip minst en gång per vecka.
Här finns det några trådar om tidigare games vi kört...
http://anrop.se/forum/viewforum.php?f...orum_id=29

...med bilder osv.


Japp ArmA 2 var det jag menade.

Oj fan, jag missade detdär subforumet helt, får kika där då!
En gång per vecka låter riktigt bra, ska köpa ny skärm och grejer imorgon får se hur mycket pengar jag har kvar ifall det blir ett köp, är rätt sugen.
Spelet är som gjort för MP iaf. Jag har typ spelat första två uppdragen i SP bara Pfft
Så det finns SP i Arma2? Smile
Imagine how it would be, to be at the top makin' cash money. Go tour all around the world, tell stories about all the young girls.
Jag hittade det en gång, men mina ögon har inte lyckats lokaliserade igen... Och tur är väll det. Anledningen till att jag inte kom vidare var att skiten buggade Wink
Det blir nog fan ett köp idag! Får hoppas att det är lika kul i multiplayer som det verkar.. Har dock några frågor till som jag nyss kom på om någon orkar svara. ^^

Jag har Windows XP, ett 8800 gt grafikkort, en AMD phenom II X4 920 processor, dock bara 2 gig RAM (ska uppgradera RAM idag) och jag tycker att spelet ändå är rätt lagg benäget trotts att jag har en grymt bra processor (enligt snubben på butiken iaf). Jag har inte alltför höga inställningar och inte så lång view distance... Någon som vet vad jag kan göra för att förbättra prestandan?

Jag undrar även om det är något mer man måste fixa för att spela med er förutom att patcha spelet o ladda ner teamspeak?

Hoppas nån har tid och lust att svara. ^^
Redigerat av Tomten den 2009-09-10 09:50
Tror du kommer få lite bättre fps på riktiga spelet eftersom demot är gammalt och opatchat...

Citera

tomten skrev:
Jag har Windows XP, ett 8800 gt grafikkort, en AMD phenom II X4 920 processor, dock bara 2 gig RAM

Hoppas nån har tid och lust att svara. ^^


Ett varningens ord om just RAM. Om du har 32-bitars windows så är ditt maxram 4GB INKLUSIVE grafikram.
Det har att göra med hur stora tal man kan skriva binärt med 32 bitar som minnes-adresseringar.
I praktiken funkar det så att man lägger ihop grafikminne och RAM. Hamnar man över 4GB så försvinner så mycket ifrån RAM som man låg över.
T ex, du har 3GB RAM och ett 1,2 GB grafikkort. Då får du 2,8GB RAM och 1,2GB grafik.

Citera

tomten skrev:
Jag undrar även om det är något mer man måste fixa för att spela med er förutom att patcha spelet o ladda ner teamspeak?


Nejdå, det finns inga saker du behöver skaffa.
Med det finns saker som många har så som vissa addons, launchoptions och dyl men det är enklare att vi tar via TS när du dyker upp där.
TeamSpeak overlay är ett bra hjälpmedel. Det visar med text vem det är som pratar i TS när du är i helskärmsläge. Praktiskt när man inte känner igen alla på rösten.

http://www.teamspeakoverlay.com/

Starta det innan du startar TS annars funkar det inte.
Körde med ett 8800 GTS 512 Mb fram tills för en månad sedan då jag bytte till ett Radeon 4890.

8800 GTS "funkar" att lira på men det ligger lite i underkant

Citera

Ett varningens ord om just RAM. Om du har 32-bitars windows så är ditt maxram 4GB INKLUSIVE grafikram.
Det har att göra med hur stora tal man kan skriva binärt med 32 bitar som minnes-adresseringar.
I praktiken funkar det så att man lägger ihop grafikminne och RAM. Hamnar man över 4GB så försvinner så mycket ifrån RAM som man låg över.
T ex, du har 3GB RAM och ett 1,2 GB grafikkort. Då får du 2,8GB RAM och 1,2GB grafik


Hmm okay, det visste jag inte, men om jag köper 2 gig RAM till (blir alltså 4 i ram) så blir det 500 megabyte minne över eftersom mitt grafikkort ligger på 500?

Hur kommer detta funka i Windows 7, blir det någon förändring där?

Citera

Steel rat skrev:
TeamSpeak overlay är ett bra hjälpmedel. Det visar med text vem det är som pratar i TS när du är i helskärmsläge. Praktiskt när man inte känner igen alla på rösten.

http://www.teamspeakoverlay.com/

Starta det innan du startar TS annars funkar det inte.


Tack för tipset, ska kolla in detta verkar bra att ha!

Citera

tomten skrev:

Citera

Ett varningens ord om just RAM. Om du har 32-bitars windows så är ditt maxram 4GB INKLUSIVE grafikram.
Det har att göra med hur stora tal man kan skriva binärt med 32 bitar som minnes-adresseringar.
I praktiken funkar det så att man lägger ihop grafikminne och RAM. Hamnar man över 4GB så försvinner så mycket ifrån RAM som man låg över.
T ex, du har 3GB RAM och ett 1,2 GB grafikkort. Då får du 2,8GB RAM och 1,2GB grafik


Hmm okay, det visste jag inte, men om jag köper 2 gig RAM till (blir alltså 4 i ram) så blir det 500 megabyte minne över eftersom mitt grafikkort ligger på 500?

Hur kommer detta funka i Windows 7, blir det någon förändring där?


Vilket windows det är spelar ingen roll. Det som spelar roll är om det är 32 eller 64 bitar version. 64 bitar klarar av ca 18 000 000 TB så där är det inga problem Wink
Sitter på 32 bit vista nu med 1024 VRAM å 4 GB DDR2.. Värt att installera 64bit eller? Win7 kanske ?
Kör på Win7, så otroligt mycket bättre än skit-sta.
Välkommen!

Något jag har fått lära mig med att spela ArmA är att grafikkortet spelar ganska lite roll i detta spelet så länge du har ett hyfsat modern kort.

Däremot CPU kraft är A.O! ju starkare du är där desto mer flyt kommer du få Smile
Som exempel körde jag tidigare en Q6600 Quadcore 2,4ghz
med medel inställningar kämpade min dator vid 30 fps och var nere på 10-15 i krävande sitsar.

Nu kör jag en Core i7 920 @ 3,4ghgz (allting annat exakt samma)
Nu med allt på max: toppar jag 60 fps i "enklare" sitsar och rinner ner till 30 i krävande tillfällen.

Så länge du bryr dig mer om spelkänslan att arbeta i grupp och taktiska scenarion så kommer du trivas suveränt med arma2.
Letar du ett snabbt, buggfritt spel där du kan springa runt och leka rambo och plocka en hel pluton själv och skrika "im l33t" så kanske du ska tänka om Smile

Citera

Mattan skrev:
Välkommen!

Något jag har fått lära mig med att spela ArmA är att grafikkortet spelar ganska lite roll i detta spelet så länge du har ett hyfsat modern kort.

Däremot CPU kraft är A.O! ju starkare du är där desto mer flyt kommer du få Smile
Som exempel körde jag tidigare en Q6600 Quadcore 2,4ghz
med medel inställningar kämpade min dator vid 30 fps och var nere på 10-15 i krävande sitsar.

Nu kör jag en Core i7 920 @ 3,4ghgz (allting annat exakt samma)
Nu med allt på max: toppar jag 60 fps i "enklare" sitsar och rinner ner till 30 i krävande tillfällen.

Så länge du bryr dig mer om spelkänslan att arbeta i grupp och taktiska scenarion så kommer du trivas suveränt med arma2.
Letar du ett snabbt, buggfritt spel där du kan springa runt och leka rambo och plocka en hel pluton själv och skrika "im l33t" så kanske du ska tänka om Smile


Nu har jag köpt spelet!! Håller i skrivande stund på att installera det...

Okej, har hört att core i7 ska vara riktigt feta grejer, men ändå.. Jag har ju en väldigt bra processor så tycker det är udda att det inte flyter än bättre än vad det gör nu, laggar i singelplayeruppdragen av nån konstig anledning fast jag har typ mellan grafik på och kort viewdistance.. Nåväl, grafiken är inte det viktigaste dock förgyller det spelet om det är snyggt hehe..

Jadu, angående att leka rambo o mejja ner hundratals soldater är det rätt kul ibland, spelar cod 4 ibland och det är riktigt ösigt.. Dock föredrar jag enormt oförlåtande, taktiska, realistiska och djupa spel där samarbete är ett krav. Tycker alltid det är roligast att spela med folk man kan samarbeta med annars kan man lika gärna köra singelplayer känner jag

Citera

tomten skrev:
Jadu, angående att leka rambo o mejja ner hundratals soldater är det rätt kul ibland, spelar cod 4 ibland och det är riktigt ösigt.. Dock föredrar jag enormt oförlåtande, taktiska, realistiska och djupa spel där samarbete är ett krav. Tycker alltid det är roligast att spela med folk man kan samarbeta med annars kan man lika gärna köra singelplayer känner jag


Då kommer du nog passa in perfekt Smile Det är inte allt för ovanligt att man inte får skjuta alla uppdrag (beroende på vad vi kör) Men min erfarenhet är att alla har kul i alla fall. Det är som ordspråket lyder "Det är inte målet som spelar roll, utan färden dit" Wink Kanske inget exakt citat, men du fattar Smile

Citera

Ishie skrev:

Citera

tomten skrev:
Jadu, angående att leka rambo o mejja ner hundratals soldater är det rätt kul ibland, spelar cod 4 ibland och det är riktigt ösigt.. Dock föredrar jag enormt oförlåtande, taktiska, realistiska och djupa spel där samarbete är ett krav. Tycker alltid det är roligast att spela med folk man kan samarbeta med annars kan man lika gärna köra singelplayer känner jag


Då kommer du nog passa in perfekt Smile Det är inte allt för ovanligt att man inte får skjuta alla uppdrag (beroende på vad vi kör) Men min erfarenhet är att alla har kul i alla fall. Det är som ordspråket lyder "Det är inte målet som spelar roll, utan färden dit" Wink Kanske inget exakt citat, men du fattar Smile


Det var riktigt skoj faktiskt

Btw, såg dig på servern. Pfft