Visa ämne
Anrop » Flygsimulatorer » Flygsimulatorer
 Skriv ut ämne
Free Falcon 5
Vad är det:
Världens realistiska F16 simulator, samt möjlighet flyga t ex svenska viggen.

Vad behöver jag:
Ladda hem spelet, 1.2 gb.
http://www.thestormbringers.com/Downl...con5.0.exe

Vad gör jag sen
Lira med anropare, lär dig bemästra Viggen och senare i höst blir det kampanj lir.

Vad kan man säga om grafiken?
Att spelet är inte gjort för snygg grafik utan för en riktigt jävla häftig upplevelse.. och mycket nörderi Smile

grvirtualpilots.spruz.com/user/187921/gallery/161188/2008-02-29_234752.jpg
Redigerat av Granquist den 2009-09-14 21:58
Jag spelade en hel del falcon 4.0 allied force. Är detta en utveckling av det eller? Finns det något speciellt stället jag kan läsa om spelet?
För övrigt älskade jag verkligen falcon 4.0 allied force. Hur mycket man än flög så lärde man sig alltid något nytt.
Jag spelade med ett amerikanskt community där det fanns folk från hela världen som spelade, om jag minns rätt fanns det tom folk från royal danish airforce och även andra länders flygvapen som var med där.
Redigerat av Walkman den 2009-09-14 22:11
Jag laddar upp nya AJS-37 cockpiten till anrop.se snart, standby for details.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

Walkman skrev:
Jag spelade en hel del falcon 4.0 allied force. Är detta en utveckling av det eller? Finns det något speciellt stället jag kan läsa om spelet?
För övrigt älskade jag verkligen falcon 4.0 allied force. Hur mycket man än flög så lärde man sig alltid något nytt.
Jag spelade med ett amerikanskt community där det fanns folk från hela världen som spelade, om jag minns rätt fanns det tom folk från royal danish airforce och även andra länders flygvapen som var med där.


Falcon 4.0 moddades till SP3, SuperPak samt parallellt som Free Falcon serien. Sen blev det både Open Falcon och gud vet vad men Falcon 4 : Allied Force från Lead Pursuit stoppade allt moddande och levererade den hittils mest stabila versionen, men lite tråkig grafiskt sett jämfört med framförallt FF serien.

Det roliga med FF är att där finns en mycket detaljerad Viggen modell och en JA-37 pit, och från idag även den AJS-37 pit.

Edit: läses här
Redigerat av theOden den 2009-09-14 22:25
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Detta verkar mycket trevligt, jag har lirat en hel del IL2 i snart två år. Detta blir säkert lite mer avancerat, men blir det spel på anrop.se får jag fan ta och lära mig det. Min joystick är ändå så dammig så detta är en god anledning att damma av den och flyga igen. Pfft
Redigerat av Tomten den 2009-09-14 22:37

Citera

tomten skrev:
Detta verkar mycket trevligt, jag har lirat mycket IL2. Detta blir säkert lite mer avancerat men blir det spel på anrop.se får jag fan ta och lära mig det. Min joystick är ändå så dammig så nu är det dags att flyga igen. Pfft

Om du inte spelat falcon 4.0 eller liknande så kan jag bara säga... your in for one hell of a ride Grin

Manualen till falcon 4.0 är 600+ sidor. Och då vill jag med 95% säkerhet säga att här kan du endå inte lära dig allt.

Om du gör en cold start på marken så kan det ta 10-15 minuter Grin

Några exempel bara Grin
Redigerat av Walkman den 2009-09-14 22:37

Citera

Walkman skrev:

Citera

tomten skrev:
Detta verkar mycket trevligt, jag har lirat mycket IL2. Detta blir säkert lite mer avancerat men blir det spel på anrop.se får jag fan ta och lära mig det. Min joystick är ändå så dammig så nu är det dags att flyga igen. Pfft

Om du inte spelat falcon 4.0 eller liknande så kan jag bara säga... your in for one hell of a ride Grin

Manualen till falcon 4.0 är 600+ sidor.
Om du gör en cold start på marken så kan det ta 10-15 minuter Grin


Haha jo jag har hört om den ökända guiden. Pfft Men det är nog värt att lära sig om det blir lite uppdrag på anrop. Jag kan ju redan grunderna eftersom jag flygit mycket il2, men moderna plan har ju flera ton utrustning som inte andra världskrigets plan hade så det lär väl ändå ta sin tid att bemästra. Smile
Äntligen, det är ju underbart. Fixade hem det nu i eftermiddags och har suttit klistrad alldeles för länge..... Nån som är sugen på att dogfajtas lite som övning hojjta till=)
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Laddar hem nu Smile
Imagine how it would be, to be at the top makin' cash money. Go tour all around the world, tell stories about all the young girls.
Då jag käkat upp min 100mb kvot på anrop med @Oden så blir det en länk till min klena webserver igen Smile

http://odenhouse.servegame.com/AJS-37...ockpit.rar
alt länk:
http://granq.game-host.org/upload/gra...ockpit.rar
odenhouse.servegame.com/ajs37pit.jpg
Redigerat av Granquist den 2009-09-16 06:37
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Detta får man ladda hem på direkten.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
tankar nu och drar skolan men någon kan ju lägga upp den på min server, bara att skicka till gQ_server via chatten så lägger den sig i:

http://granq.game-host.org/upload
Jaha, ännu en anledning att skaffa TrackIR!
tankar direkt!
Är det bara för mig som det går i 50 kb/s?? Står att det kommer ta 6 timmar, låter inte positivt. :/
Finns det någon annanstans man kan ladda ner det? Kolla runt lite på piratebay osv men hitta det ingenstans, får kolla vidare sålänge..
Tips, tanka hem Orbit downloader, bästa programet jag har på datorn=) Den startar 10 simultana dls på samma url så får man upp farten=)
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Hitta en mycket snabbare länk: http://www.telija.net/freefalcon/Free...con5.0.exe om nån vill slippa vänta i 6 timmar så ta denna istället Wink
Har aldrig varit något fan av simulatorer. Jag äger/har aldrig ägt en joystick.. Är detta värt att testa? 1.2Gb tar typ en natt att tanka för mig Pfft Kan säkert vara kul med 3x 24¤ och trackIR me en fet joystick. Dock undrar jag hur kul jag potentiellt skulle kunna ha på en ynka 22" wide, UTAN Track IR eller joystick Pfft
Nja, hade det varit proppelerplan från andra världskriget så hade jag kommit med.

Citera

Ishie skrev:
Har aldrig varit något fan av simulatorer. Jag äger/har aldrig ägt en joystick.. Är detta värt att testa? 1.2Gb tar typ en natt att tanka för mig Pfft Kan säkert vara kul med 3x 24¤ och trackIR me en fet joystick. Dock undrar jag hur kul jag potentiellt skulle kunna ha på en ynka 22" wide, UTAN Track IR eller joystick Pfft


Utan joystick är flygspel i stort sett omöjliga att spela.. Tyvärr. Eller ja, det "går" men du lär inte träffa ett skit och landningarna lär gå åt helvete osv.