Visa ämne
Anrop » Flygsimulatorer » Flygsimulatorer
 Skriv ut ämne
Svensk Falcon kampanj.
Senare i år, runt vintern, tänkte jag och Oden att vore kul köra en seriös kampanj i Falcon.

Lite tankar bakom:

* Story om en insats som inleds med en "trailer" video
* En månad sätta upp förbandet och öva oss i den enheten.
* Sen körs kampanjen varje dag i minst ett par timmar, längre på helgen. (spelare som är tillgängliga är tillgängliga, om ingen så står förbandet stilla)
* Uppdateringar på läget via hemsidan.


Vad vi söker, folk som har kunskap och kan hjälpa fixa:

* Video trailern
* Vara utbildare på Gripen i Falcon 5.
* Duktiga på Falcon, free falcon vad gäller uppdragsbyggnade och liknande.
* Duktiga på fixa med hemsidor (vi kommer behöva ett system så vi kan enkelt göra nyhetsrapporter, följa utveckling och planera uppdrag).
* Någon som kan planera vad vi kommer behöva, hur "chain of command" osv skall se ut.

Är ni intresserade så hör av er till mig, ni behöver inte höra av er för intresse att vara med eller vara chef, wingman osv, utan det tar vi senare om/när intresse och arbetet är klart.
Redigerat av Granquist den 2009-09-16 17:52
Ja e med 110% Fasen vad kul!

*Kan hjälpa till med video, ljud, elgitarrintron typ topgun alá anrop=)

Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
låter sketaskoj, dock så är mitt bredband inte kompatibelt med sketaskoj...
om nån lyckas få fart på falcon i mp med telia eller t2 mobila bb så hojta till
jag har snabb nät, kan hosta server.. men vad behöver ni Pfft?
Pfft n00b flu
mer tid i Sverige..

tyvärr verkar freefalcon fortfarande vara instabilt i Multiplayer kampanj, så skulle väl vara köra i falcon 4 AF?
Jag är på med Falcon af inte ff5. Men skulle behöva lite mer träning i viggen är bara hemma med f16
Hej där,

Låter riktigt kul. Jag är dock novis på FF5, då jag snöat in mig på AF, men med lite träning så ska väl det funka. Tar tacksam emot instruktörshjälp.

/zebra
Jag och några vänner på Internet har testat Falcon af, freefalcon5, redviper, och spelar nu openfalcon. Open Falcon är det bästa spelet och är mycket stabilt både i TE och kampanj. Dock så är det ganska svårt att installera. Jag skulle kunna göra en fungerande readme och lägga upp allt som behövs för att få ett stabilt OF.
Var hittar man OF? Vilken version är det som gäller nu för tiden?
Är det den som 87e använder?
Det är Open Falcon 4.7 sen några addons så spelet blir snyggare och stabilare pma mig så kan jag skicka allt och hjälpa dig installera
Redigerat av supramk3killen den 2010-01-01 18:56
Supra, du kan inte lägga upp det här? Vore nice..

själv älskar jag falcon4 af för att det är så enkelt komma igång med, men man blir ju avundsjuk när man ser alla addons. Freefalcon var nice men buggigt.
Jo det skulle jag kunna göra problemet är att falcon 4.0 är ett köpspel så det blir svårt att dela ut den utan att ha piketen utanför min dörr Facepalm ska fixa det imorgon lr idag vet inte hur jag ska säga
Redigerat av supramk3killen den 2010-01-02 02:28
När det gäller köpvarianten av falcon så har jag både första utgåvan av Falcon4 som jag köpte för över 11 år sedan (säger jag lite stolt) och sedan FalconAF som kom för några år sedan. Så för egen del hoppas jag att det är "endast" OF-modden som behövs. Eller?
ok tänkte mest på stegen "kör in falcon 1.0, patcha med denna, modd på det". Dvs behöver inte lägga upp spelet..
Jag har gjort det ganska enkelt nu med moddarna och open falcon installationen allt ni behöver utöver falcon 1.0 på min ftp://supram.myft... skippa den där thumbs.db har ingen aning om vad det är. Ska skriva en snabb readme efter jag har åkt och handlar.
FÅR MAN BOMBA MYCKET BA?
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
thumbs.db är en fil som skapas automatiskt i windows när du har "visa som bilder/ikoner". Smile

Citera

theOden skrev:
FÅR MAN BOMBA MYCKET BA?


Mycket BA??? Det jag kan säga om open falcon är att det är jävligt stabilt sitter och träningsflyger med jonne nu oden
Installation av open falcon

Rekommenderar att ni använder windows xp

OBS! fungerar ej om redviper eller free falcon 5 är installerat (måste avinstalleras)

1.installera en ny och helt ren version av falcon 4 (inte allied force)
2.installera open falcon 4.5 - installer.exe i OF4.5-OCI
3.Uppdatera openfalcon OF47update.exe i OF4.5-OCI välj den mittre hightiles
4.kopiera in falcon4 mappen i X:\Microprose och ersätt alla
5.lägg rapacelauncher vart du vill sålänge du vet vart den ligger, gör en shortcut av den och lägg på skrivbordet det är den som du kommer starta spelet med.
6.sen måste jag vara tråkig att säga att du får höra av dig till mig så jag kan hjälpa till med det sissta i teamspeak... kanske att vi ska säga några tider så att jag kan hjälpa fler åt gången så slipper jag och repetera mig 1000gångerPfft
Redigerat av supramk3killen den 2010-01-03 00:38
Eftersom jag måste vara bitter och inåtvänd så röstar jag på många och stora TE's istället (f4af då)

Wingman i shorts
odenhouse.servegame.com/f4af1.png

Kontoret före 08:00
odenhouse.servegame.com/f4af2.png

odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg