Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Lördagsspel 19/9 kl 20.00
Bra jobbat grabbar, det var skoj!
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Yes, roligt att spela som gerilla. Gillade att det var lite dimma ibland. Mer dimma!
Tack för att alla var med och spelade!
Denna typen av Coop-pvp är riiiiktigt roligt.

Hade glömt en del saker självklart eftersom uppdraget sattes ihop på 2 timmar knappt och han inte testas.

Men jag gör om fixar, tweakar.. så kör vi om detta med lite annorlunda roller nån gång i framtiden!

Tack
/Matte

Citera

Mattan skrev:
Tack för att alla var med och spelade!
Denna typen av Coop-pvp är riiiiktigt roligt.

Hade glömt en del saker självklart eftersom uppdraget sattes ihop på 2 timmar knappt och han inte testas.

Men jag gör om fixar, tweakar.. så kör vi om detta med lite annorlunda roller nån gång i framtiden!

Tack
/Matte


Hela conceptet va suveränt.. Men tyvärr är ju dom där Silenced HOLO bössorna fruktansvärda att träffa med =/.. Direkt jag böt itll vintorez(stava?) så blev de bra mycket roligare =)
Stort tack! =) Funkade riktigt bra för att vara ett så stort uppdrag, vet inte riktigt om vi någonsin fick bekräftat att vi sprängde bunkern, men det ger sig! Var spännande när det kom en liten BMP rullande helt plötsligt, men Trigger fixade biffen! Sjukt spännande när man hukande smyger längs en stenmur för att komma i position där vi redan spottat mänskliga spelare, det förhöjer verkligen allt att ha mänskliga motståndare!

Tack till Ugga för fin gruppledning också! Och dom där jäkla ljuddämpade eländena... Jadu... Vi bytte ju bort dom i princip så fort vi tog det första objektivet vi gav oss på... När det tar 2 magasin att skjuta in sig är det inte roligt längre... Och jäklar vilket drag det blev i Vybor! Wink
Ja det vart mycket klagomål på G36orna.

Det va i stort sett med dom vapnen hela conceptet började att guerillan skulle snott en last med tyska vapen eller något sånt.
och behöll det, men till nästa gång är det borttaget och lämnas guerillan med standard vapen och får plocka upp fallna ryssars vapen.

Angående bunker var det en felbyggd trigger där som gjorde den inte bekräftades.
Nästa version kommer ha objectives och lite mer tydligare information vad som är förstört och inte.
Vi på ryska sidan hade t.ex inte night vision , va lite halvjobbig miss hehe.

Vi spelar om det om nån vecka Smile

Ps. Wambo du träffade mig faktiskt i foten när du stormade mig med g36holon där Pfft
sen satt vi "halvafk" mitt ute på ett fält och lambo satt och hjälpte firestream med datorproblem så vart vi plockade Pfft

Hade grymt kul runt Myshkino Pfft
Ledsen att jag (Grave) droppa av B-Strykorna mitt upp i allt.
Fick problem med isp´n.

Skit kul och spännande uppdrag!

Ett par förslag till mattan.
NVG, till alla, vilket du säkert redan har fixat vid det här laget.
Även GPS skulle vara bra då det är väldigt svårt att hålla koll på vart man är mitt i natten.
B-styrkorna tycker jag skall ha en respawn timer som gör att det dröjer tills de kan återvända till striden.
För springa i 15min är riktigt trist.

Markörerna på kartan vet du ju om.
Skulle även vara bra om markeringarna var gröna för b-styrkorna i början och röda då de har sprängts kanske?

Kanske lite mer info för b-styrkorna var man hade sina AI kompisar?
Saker som att tex dela upp b-styrkorna redan från början i stridspar och lite olika ansvarsområden på kartan hade varit trevligt.

För övrigt var nog detta ett av de roligaste PVP uppdrag jag spelat.
Tog inte 20-30min innan något hände utan det var full fart från början.
Riktigt bra jobbat!

Citera

Jonathan82 skrev:
Ledsen att jag (Grave) droppa av B-Strykorna mitt upp i allt.
Fick problem med isp´n.

Skit kul och spännande uppdrag!

Ett par förslag till mattan.
NVG, till alla, vilket du säkert redan har fixat vid det här laget.
Även GPS skulle vara bra då det är väldigt svårt att hålla koll på vart man är mitt i natten.
B-styrkorna tycker jag skall ha en respawn timer som gör att det dröjer tills de kan återvända till striden.
För springa i 15min är riktigt trist.

Markörerna på kartan vet du ju om.
Skulle även vara bra om markeringarna var gröna för b-styrkorna i början och röda då de har sprängts kanske?

Kanske lite mer info för b-styrkorna var man hade sina AI kompisar?
Saker som att tex dela upp b-styrkorna redan från början i stridspar och lite olika ansvarsområden på kartan hade varit trevligt.

För övrigt var nog detta ett av de roligaste PVP uppdrag jag spelat.
Tog inte 20-30min innan något hände utan det var full fart från början.
Riktigt bra jobbat!


Tack för feedbacken Grave Smile
Angående NV var det en grej som jag glömde i hastigheten för det blev lite stressigt att få klart uppdraget.
alla började med GPS, men efter man dött var man tvungen att hämta en ny i basen.
Din idé med markörerna är precis vad jag har gjort nu i ändringarna , fast tvärtom, röd är det ett target , grön är det avklarat.
Finns även tasks nu man kan se "completed" osv.
Att fixa så man ser vart AI kompisarna är ganska svårt, vet faktiskt inte hur det skulle gå till.

Angående den lilla joggingturen som B styrkorna fick ta efter död var ett snabbt ordnat substitut, för jag kan inte ställa respawn timern på låt säga 5 minuter, för då får även guerillan 5 minuter innan dom kan börja reviva dom som blivit nerslagna.
Så istället för att stirra på en svart ruta i 5 minuter, så får man ungefär en 5 minuters springtur tebax till sin egen bas som "straff" för man har dött.

som sagt har gjort mycket modifieringar på uppdraget redan nu, och planerar på att fortsätta
så sätter jag upp en re-match för näst nästa vecka, med lite större förvarning så vi kan fylla hela Guerilla laget.
Tyckte det var skitkul i vart fall.
Väldigt rolig idé att köra PVP mellan ryssar och gerillan.

Det är något som skulle uppskattas om det blev mer av.
Say hello little uncle. The Americans, they have turn to their children's futures, it teaches them to fear the Soviet Union. But the little turtle says "Big" russian missiles coming,
[pressing on the turtle's head and pulling on its tail]

Citera

Mattan skrev:Tack för feedbacken Grave Smile
Angående NV var det en grej som jag glömde i hastigheten för det blev lite stressigt att få klart uppdraget.
alla började med GPS, men efter man dött var man tvungen att hämta en ny i basen.
Din idé med markörerna är precis vad jag har gjort nu i ändringarna , fast tvärtom, röd är det ett target , grön är det avklarat.
Finns även tasks nu man kan se "completed" osv.
Att fixa så man ser vart AI kompisarna är ganska svårt, vet faktiskt inte hur det skulle gå till.

Angående den lilla joggingturen som B styrkorna fick ta efter död var ett snabbt ordnat substitut, för jag kan inte ställa respawn timern på låt säga 5 minuter, för då får även guerillan 5 minuter innan dom kan börja reviva dom som blivit nerslagna.
Så istället för att stirra på en svart ruta i 5 minuter, så får man ungefär en 5 minuters springtur tebax till sin egen bas som "straff" för man har dött.

som sagt har gjort mycket modifieringar på uppdraget redan nu, och planerar på att fortsätta
så sätter jag upp en re-match för näst nästa vecka, med lite större förvarning så vi kan fylla hela Guerilla laget.

Låter bra.
Vill rapportera att alla fick inte gps från början utan jag plus en till (tror jag) började utan.
Låter bra med markörerna på kartan så man får en bra överblick.
Gällande ryssarnas AI kompisar så tänkte jag mest markeringar för de stationära och i text beskriving av de patrullerande.
Då förstår jag gällande den lilla joggingtur man får.
Hade ju varit trevligt att lösa det på något annat sätt, men fram tills dess...

Jag är för övrigt lätt på tills nästa runda! Smile
Låter som ni haft ett roligt spel!

Jag är gärna på vid nästa tillfälle!