Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
ArmA2|PVP | Söndag 27/9| 19:00 - Factory night |
På söndag kommer jag hosta ett kort PvP, det är 1 liv som gäller, med first aid module.

Spelet avbryts om ena sidan bara har runt 2-3 spelare kvar (baseras på procent så beror på hur många vi blir), och finns även timelimit osv. Så cirka max 45 minuter beräknas den ta och förhoppningsvis kommer det bli ett väldigt spännande lir.

Finns tillräckligt med slots för båda sidor och mer info kommer under veckan över vilka slots (beror lite på intresse) som finns men tänk er mer skyttegrupp, med något fordon. Inte direkt flyg, kompani ledning utan mer pluton/grupp strid.
Vad händer efter det då? För jag har ett coop på G till söndag. Om det bara blir ett 45 min-lir känns det som att vi slösar på en bra kväll Smile

*edit* Med slösar menar jag att vi inte nyttjar kvällen fullt ut då.

*edit 2* Om det nu bara är ett entimmeslir (typ) så passar jag på att slänga upp en tråd om spel efter det spelet.

*edit 3* Kanske en start 18.00 för pvp istället? Så man kan köra nästa direkt efter? jag ser verkligen fram emot ett najs pvp! så skriv upp mig också så klart.
Redigerat av pellejones den 2009-09-22 12:54
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Låter fantastiskt. Men ja, kanske borde flyttas i förmån för större co-op? Jag vet inte...
Sign me up ^^
Tycker det låter bra med ett nice lite kortare PvP! Och sedan ett fint Coop efteråt. Kvällen räddad! =)

Föreslår dock att vi kanske kör start vid 16-17 istället, blir inte så sent då =)
Instämmer. Någon timme tidigare starttid vore bra.
Är säkerligen med! Men som ovanstående inlägg, om det är ett "kortare" spel så vore det grymt om man hann med ett coop efter!
bara jag som gillar äta middag vid 18.00 alltså och hinna "klart" innan man lirar.

Vad säger ni andra, skall jag flytta till 18.00 då?
Brukar inte äta middag vid bestämda tider på det viset så det spelar mindre roll för min del, från den synvinkeln. Därav hade jag inte en tanke på det. Tänkte bara att det inte blir för sent, om PvP börjar kl 19 och håller på en timme, coop startar runt 19:30, blir rätt sent då coop brukar ta en stund =)

Men jag är anpassningsbar! =)
Låter roligt! Jag spelar gärna lite längre också. Vi kanske kan spela ett större efter?
Only those who will risk going too far can possibly find out how far you can go.
den här helgen ska jag vara med på spel, fargrove eller inte...

Citera

pellejones skrev:
Vad händer efter det då? För jag har ett coop på G till söndag. Om det bara blir ett 45 min-lir känns det som att vi slösar på en bra kväll Smile

*edit* Med slösar menar jag att vi inte nyttjar kvällen fullt ut då.

*edit 2* Om det nu bara är ett entimmeslir (typ) så passar jag på att slänga upp en tråd om spel efter det spelet.

*edit 3* Kanske en start 18.00 för pvp istället? Så man kan köra nästa direkt efter? jag ser verkligen fram emot ett najs pvp! så skriv upp mig också så klart.


45min är väll ändå tiden det tar innan vi ens kommer iväg till vårt mål inne i spelet.

Citera

granQ skrev:
bara jag som gillar äta middag vid 18.00 alltså och hinna "klart" innan man lirar.

Vad säger ni andra, skall jag flytta till 18.00 då?


Jag äter när jag blir hungrig. Enkelt va?
Redigerat av Ish den 2009-09-22 23:45

Citera

Ishie skrev:

Citera

pellejones skrev:
Vad händer efter det då? För jag har ett coop på G till söndag. Om det bara blir ett 45 min-lir känns det som att vi slösar på en bra kväll Smile

*edit* Med slösar menar jag att vi inte nyttjar kvällen fullt ut då.

*edit 2* Om det nu bara är ett entimmeslir (typ) så passar jag på att slänga upp en tråd om spel efter det spelet.

*edit 3* Kanske en start 18.00 för pvp istället? Så man kan köra nästa direkt efter? jag ser verkligen fram emot ett najs pvp! så skriv upp mig också så klart.


45min är väll ändå tiden det tar innan vi ens kommer iväg till vårt mål inne i spelet.

Citera

granQ skrev:
bara jag som gillar äta middag vid 18.00 alltså och hinna "klart" innan man lirar.

Vad säger ni andra, skall jag flytta till 18.00 då?


Jag äter när jag blir hungrig. Enkelt va?


brukar vara min regel också, men tråkigt behöva gå när man lirar..

iallafall, det blir 8 + 8 slots, dvs 16.. och det är lite annorlunda än vanliga PvP.. kommer berätta varför, efteråt.. men är lite sugen på hur detta kommer påverka spelupplevelsen osv. Så hoppas folk är med.. eventuellt tar vi siktar om på 18.00 om folk är mer sugna på det..
Jag är på oavsett, men dock trevligare om man får en omgång ösigt PVP och sedan hinner med lite "seriösare" COOP!
Är också sugen på att vara med, får se om jag hinner till utsatt starttid bara. Annars lirar jag den senare coop spelet.
Får se vart i landet jag befinner mig på Söndag då FireZtreaM har bjudit hem mig på LAN. Då blir det nog Aion till 98% chans då hans ArmA 2 är lite CP just nu och man vill komma ifrån starter area till den 25e då alla som inte hade pre-order invaderar Aion servrarna.
Vet inte hur länge jag blir där heller, så vi får se.

Men det låter onekligen intressant!
Jag kommer nog dyka upp! En fri söndag för en gångs skull! Ska bli skoj, riktig spelkväll!
Jag kommer nog...
Kaptenen anmäler sig!
Redigerat av dennisejag den 2009-09-26 13:06
Nå, är det klockan 18.00 som gäller eller hur blev det?