Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
ARMA2|COOP | Söndag 27/9 | 19:00 - OP Close Border | OBS Efter PvP!
Ja fy alla i Tango Lima, Jag skyller allt på mina soldater, eller vänta nu,
Tango lima var ju alldeles ensam i alla svåra beslut största delan av spelet, ni anar inte vilken stress, och psykisk påfrestning det var! Har vaknat kallsvettig nu under natten flera gånger, jag ser Fångarna framför mig i mörkret!! Pfft
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Min processor pajade igår under spelet så sorry om jag pajade för någon när jag försvann från min grupp, men annars roligt spel om man inte tänker på att det var ganska segt i början.

Citera

Webdisciple skrev:
Ja fy alla i Tango Lima, Jag skyller allt på mina soldater, eller vänta nu,
Tango lima var ju alldeles ensam i alla svåra beslut största delan av spelet, ni anar inte vilken stress, och psykisk påfrestning det var! Har vaknat kallsvettig nu under natten flera gånger, jag ser Fångarna framför mig i mörkret!! Pfft


Tyckte det funka bra emot min grupp iaf. Dock var vi kanske inte så krävande direkt.

Nästa gång, om vi ska spela om det här uppdraget så känner jag att utrustningen borde ses över. Tex span som jag spelade hade gärna haft SD varianten av m4an eftersom då kan man försvara sig utan att dra till sig uppmärksamhet. När vi skulle cirkulera flygplatsen så trillade vi på en patrull, vi vände och försökte ta oss ifrån platsen oupptäckta. När det inte gick att göra så öppnade vi eld för att försvara oss och drog till oss fler patruller, att ha kunnat ta ut den prickskytt som började sikta på mig utan att resten av gruppen hade hört var jag var hade gjort att jag hade kunnat ta mig iväg.

Vi klarade oss från detta möte men vi råkade ut för patrullen senare och då strök vi med.

En vapenlåda på reconspawn hade inte varit dumt men annars har jag inga direkta synpunkter på uppdraget.

Bra cred till uppdragsmakaren och min stridskamrat och ledningen. Förslag kan ju vara att TL har en ställföreträdare att bolla idéer med i ledningsgruppen och slipper ta alla beslut själv.
En TK är också en Kill Wink
Om ni hör ett litet ljud och känner en liten doft så vet ni att det bara är jag....
Ny gear till ET:Span, Check!

Jag måste också säga Stort Tack igen till alla som var med, trots att det blev lång väntan, krascher hit och dit. Extra stort tack till de 28 som var kvar vi start nr2 (vi var 35 pers från början).

Jag vill också tillägga att komma oanonserad till spelet orsakar lite problem med tider. Innan spel lägger jag upp med Tango Lima hur folk ska sitta (eftersom vi inte alltid fyller grupper etc) och när det dyker upp 10 pers till oanonserat blir det lite "lagg" i tankegången och ordningen.

Försök att anmäla er för allas skull - det blir smidigt och snabbt.

I fortsättningen kommer jag att låsa servern när alla som är anmälda är inne. Står det "spelstart 18.00" och man inte sagt att man blir sen så får man gott vänta lite innan man kan få en plats - detta för att komma igång med uppdraget.
Redigerat av pellejones den 2009-09-28 11:06
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Vart grymt kul mot slutet efter att vi nått fram till flygplatsen. Det var en hård eldstrid där, men vi klarade oss... Ett väldigt bra inslag var fordonen, älskade att framrycka med understöd från bilens kulspruta.

Sen vart det lite ninja-överfall mot slutet, särskilt basen i den där svackan var rolig. Det var overall ett väldigt varierande uppdrag.
Att kriga lite i skogen istället för att bara springa igenom den hela tiden var grymt bra, för att sedan avrunda med lite SIB mot slutet. Alltså, detta gillas:
*Fordon
*Eldöverfall i skogen
*Strid i bebyggelse

Cred till Pelle som gjorde uppdraget!

Citera

pellejones skrev:
Ny gear till ET:Span, Check!

Jag måste också säga Stort Tack igen till alla som var med, trots att det blev lång väntan, krascher hit och dit. Extra stort tack till de 28 som var kvar vi start nr2 (vi var 35 pers från början).

Jag vill också tillägga att komma oanonserad till spelet orsakar lite problem med tider. Innan spel lägger jag upp med Tango Lima hur folk ska sitta (eftersom vi inte alltid fyller grupper etc) och när det dyker upp 10 pers till oanonserat blir det lite "lagg" i tankegången och ordningen.

Försök att anmäla er för allas skull - det blir smidigt och snabbt.

I fortsättningen kommer jag att låsa servern när alla som är anmälda är inne. Står det "spelstart 18.00" och man inte sagt att man blir sen så får man gott vänta lite innan man kan få en plats - detta för att komma igång med uppdraget.


Är det bättre att anmäla sig och INTE komma än att komma och inte ha anmält sig?

Jag håller med om att det är skit trist att behöva vänta, och förmodligen en massa huvudbry över att ordna grupper till dom som inte anmält sig, men å andra sidan så tror jag ingen av dom som kom hade några synpunkter på vad dom ville spela som.

Anledningen till att jag personligen inte anmält mig var att jag helt enkelt inte visste om jag kunde komma. Då tyckte jag det kändes bättre att inte ha anmält mig och dyka upp om jag hade tid, istället för att anmäla mig och sen inte synas till.

Jag har iof inga problem med att anmäla mig även om jag inte är säker på om jag kan komma, men jag tyckte bara det kändes bättre att inte anmäla sig.

EDIT:
Angående uppdraget, tyckte det var kul! Synd bara att det blev som det blev med omstart osv. Krasherna, vad ska man säga. Hoppas det är VON som är orsaken, då har vi iaf identifierat problemet. Sen tror jag det blev lite cowboy style efter omstarten, kanske pga att folk var ivriga efter en timme, en och en halvs väntan. Men för övrigt var det ett roligt uppdrag.
Redigerat av Walkman den 2009-09-28 16:54
Japp, tack från min sida också! Funkade finfint, vår grupp hade av någon anledning nästan inga problem med ctd heller, det var mest vår vördade gruppchef Pelle som försvann då och då...

Håller med om fordonen, det blev en extra riktigt rolig aspekt i det hela! Fruktansvärt jobbigt att M240:n slukar ammo som en Chalmerist dricker öl på e pubrunda, lagom till slutstriden på flygfältet tog projektilerna slut!

Men överlag var det svinkul, verkligen! Mycket action uppdraget igenom, och oväntade inslag som suicideala tomtar på fabrikstak och annat!
Jag är själv ganska övertygad att det inte är VON som orsakar krascher eftersom jag kraschade konstant nu, trots att vi slutade med VON, och brukar normalt prata över VON och inte krascha.

Ang. anmälan så är det jobbiga med oanmälda att man redan har fixat och trixat för att få ihop skyttegrupper, sen kommer 8 oanmälda... och så måste man fixa en ny gruppchef etc.

Det är enklare att ha en lista med anmälda och fylla ut när folk inte kommer.

Ännu enklare är att bara Chefer anmäler sig, och att resten placeras direkt när de kommer in på TS. <- Problemet med detta är kanske att folk inte blir lika pepp att lira eftersom de inte ser en fet lista med anmälda (vilket kanske gör skillnad, jag vet inte).
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Tycker det var en helt okej omgång, lite seg start, kanske försöka ha bättre disciplin på att börja på utsatt tid?

Tyvärr tackade min comhem anslutning för sig och slutade fungera en bit in i gamet, men annars funkade det bra för mig, inga crasher eller förlorade sessioner.