Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Coop-Pvp | Onsdag 30/9 | 19.00 - Op Horsetheif
LOL ja Ish Smile det hade du lätt kunnat. Man ska titta på vägen när man kör. Eller titta efter träden/stenar osv.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
var vi som var riktigt sämst flera gånger.. som individer, grupper och samverkan mellan grupper..

å andra sidan spelade vi (iallafall i vår grupp) lite som Mattan sa till oss, ingen ledning i princip,grupperna snackade sparsamt med varandra och tja i allmänhet lite amatöraktiga.

för vara ärlig så var våran grupp nog sämst.
Jag hade iaf jäkligt, fett, ultra, megaskoj under detta uppdraget!
Bra balanserat överlag och med riktigt ledarskap i gerillan blir det tufft för ryssarna.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Hade också jävligt kul. Jag blev riktigt fäst vid min trogna RPG efter ett gäng härliga fullträffar Grin
Bortsett från att vi hade det ganska svårt att hålla reda på våra stridskamrater utan space, så tyckte jag det gick ganska bra i vår grupp, med tanke på omständigheterna.

Däremot så tappade jag räkningen för hur många gånger jag blev nerskjuten av snipern Angry
Redigerat av Tobe den 2009-09-30 22:53
http://www.youtube.com/watch?v=aQ0ona...Q0ona51vwI
Redigerat av Mattan den 2009-09-30 23:05
www.anderssonm.se/images/banmattan.jpg
Vänta bara till nästa gång alla elaka Ryssar! Amatörgerillan är då vassare och mer samövad. Just nu är GAST (Gerilla Anti Sniper Team) under utbildning i Tjetjenien Pfft

Saknar också "space". Toksvårt att hitta sin stridskamrat bland alla andra gubbar i skogen.
Redigerat av Steel rat den 2009-10-01 07:25
jag kan tyvärr inte vara med, måste avboka mig

Citera

Gustav skrev:
jag kan tyvärr inte vara med, måste avboka mig


Uhm, vi spelade igår Smile
Det är torsdag idag vettu...
Imagine how it would be, to be at the top makin' cash money. Go tour all around the world, tell stories about all the young girls.

Citera

Steel rat skrev:
Vänta bara till nästa gång alla elaka Ryssar! Amatörgerillan är då vassare och mer samövad. Just nu är GAST (Gerilla Anti Sniper Team) under utbildning i Tjetjenien Pfft

Saknar också "space". Toksvårt att hitta sin stridskamrat bland alla andra gubbar i skogen.


Haha!

Jag hittade ju en sjukt bra position i skogen Smile Satt och plockade folk som försökte ressa andra en 5-6 ggr. Men till slut så såg ni mig och jag fick lägga benen på ryggen och sick-sacka mellan träden. Helt plötsligt hoppar Lambo (tror jag) fram bakom ett träd å säger "ja men där är ju Ish"
Då sa jag nått i stil med "Fan Lambo, var du där.. Jaja, dem har sett mig och jag fick lov och springa. Hade jag vetat att du var här hade jag inte sprungit åt det här hållet" Lambo: Ok..

Hände massvis me sånt halvkula grejer. Som när jag och Pelle var ute och åkte i BMP'n. "HALT" bambambambam. Plockar ut typ 3-4 pers som låg långt utav helvete bort i skogen.. Vi tar en vända och åker förbi precis där jag sköt ner dem. Jag ser en fot bakom ett träd typ 10m från vagnen. Jag tänker, att det är säkert bara ett lik. Men rätt som det var så röde foten på sig. Den jäveln låg och kröp runt trädet allt eftersom vi åkte förbi. HE ammo fixar biffen! Hade den personen inte rört på sig hade jag trott det var ett lik. Sometime it's good too Play dead Wink

En annan kul grej (tyckte jag iaf, men jag har ju kass humor så..) Jag ville spränga mig själv med satchel för att slippa springa runt skadad (går ju inte och sikta med skadad arm).. Jag ville ta med mig kyrkan i explosionen, men Pelle protesterade. Jag frågade varför, men fick ingen bra anledning. Han sa att det var slöseri med satchels, och erbjöd sig att skjuta mig istället. Jag förklarade att han ju ändå var tvungen att ta med sig satcheln i så fall. Efter nån minuts dividerande sa han bara "Du får bara inte, punkt slut!".. Vet inte om Pelle är så djupt religiös att spränga kyrkor i spel är en form av hädelse..

Hur som helst riktigt kul!
Jag fick 2 av de ryska sniperna som låg och gömde sig mitt emot bensinmacken.
Jag tror det du menade att skriva var: Jag fick två av de ryska sniperarna efter att de plockat ut två fordon fulla med gerillasoldater? Grin

Citera

Ishie skrev:

Citera

Steel rat skrev:
Vänta bara till nästa gång alla elaka Ryssar! Amatörgerillan är då vassare och mer samövad. Just nu är GAST (Gerilla Anti Sniper Team) under utbildning i Tjetjenien Pfft

Saknar också "space". Toksvårt att hitta sin stridskamrat bland alla andra gubbar i skogen.


Haha!

Jag hittade ju en sjukt bra position i skogen Smile Satt och plockade folk som försökte ressa andra en 5-6 ggr. Men till slut så såg ni mig och jag fick lägga benen på ryggen och sick-sacka mellan träden. Helt plötsligt hoppar Lambo (tror jag) fram bakom ett träd å säger "ja men där är ju Ish"
Då sa jag nått i stil med "Fan Lambo, var du där.. Jaja, dem har sett mig och jag fick lov och springa. Hade jag vetat att du var här hade jag inte sprungit åt det här hållet" Lambo: Ok..

Hände massvis me sånt halvkula grejer. Som när jag och Pelle var ute och åkte i BMP'n. "HALT" bambambambam. Plockar ut typ 3-4 pers som låg långt utav helvete bort i skogen.. Vi tar en vända och åker förbi precis där jag sköt ner dem. Jag ser en fot bakom ett träd typ 10m från vagnen. Jag tänker, att det är säkert bara ett lik. Men rätt som det var så röde foten på sig. Den jäveln låg och kröp runt trädet allt eftersom vi åkte förbi. HE ammo fixar biffen! Hade den personen inte rört på sig hade jag trott det var ett lik. Sometime it's good too Play dead Wink

En annan kul grej (tyckte jag iaf, men jag har ju kass humor så..) Jag ville spränga mig själv med satchel för att slippa springa runt skadad (går ju inte och sikta med skadad arm).. Jag ville ta med mig kyrkan i explosionen, men Pelle protesterade. Jag frågade varför, men fick ingen bra anledning. Han sa att det var slöseri med satchels, och erbjöd sig att skjuta mig istället. Jag förklarade att han ju ändå var tvungen att ta med sig satcheln i så fall. Efter nån minuts dividerande sa han bara "Du får bara inte, punkt slut!".. Vet inte om Pelle är så djupt religiös att spränga kyrkor i spel är en form av hädelse..

Hur som helst riktigt kul!


Kyrkor spränger man bara inte Ish, Moskéer är dock okej Wink

Förövrigt var vårt möte skoj. Jag gick för att hämta mat o min grupp avancerade utan mig och Ish sköt ner allihop sen när jag kommer tillbaks till datorn med maten ser jag en ryss springa över vägen helt ensam och jag lägger an och skjuter 3 skott och så dör lilla Ish, efter det springer jag o revivar hela gruppen. ^^
Riktigt så jag det inte till.. Det var mer såhär det gick till väll?
http://www.youtube.com/watch?v=k9EtS_...re=related

Citera

Ishie skrev:
Riktigt så jag det inte till.. Det var mer såhär det gick till väll?
http://www.youtube.com/watch?v=k9EtS_...re=related



Hahaha vi får väl säga så för din skull xD
hahah Ishie du beskriver händelserna perfekt Grin
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Tack ni som var med och uppskattade detta lite gran Smile
det vart väldigt rörigt på guerillan va lite väl o-organiserat och mycket folk, och ryssjävlarna var nog lite för bra Wink

Gör en del ändringar bland annat så kommer antalet spelare hållas nere till 2 squads i guerillan och uppdraget kommer konverteras till dag/tidig morgon. och andra grejer... har ni någon feedback/klagomål/konstruktiv kritik på uppdraget så uppskattar jag all info genom PM.

Vi väntar några veckor sen spelar vi detta igen.


www.anderssonm.se/images/banmattan.jpg

Citera

pellejones skrev:
hahah Ishie du beskriver händelserna perfekt Grin


Nu vart jag glad! Här får du med ännu mera inlevelse!

.. För er som inte hörde Pelle på TS.. Dvs gerillan.. Pelle sitter och äter på något mest hela kvällen och får prata mellan tuggen (ibland under tuggen). Jag minns en särskild händelse väl. Jag vet inte varför, jag minns bara att jag låg i skogen mitt emot bensinstationen och plockade intet ont anande gerillasoldater en efter en då jag hör Pelles gälla röst vråla i natten "*tugg, tugg* Fan vilken adrena*tugg*lin rush *tugg* jag har *tugg tugg*".. När jag sedan låg där och försökte föreställa mig Pelle's bleka och psykotiska anlete i månskenet så knäckte någon min skalle likt ett ägg
-- och målade blåbärsriset rött med min hjärnsubstans.
Tack själv Mattan! Det är kanon att du gör uppdrag. Vi är bara bittra över förlusten Wink

Ändra inte för mycket i proportionerna mellan sidorna. Det är bra att ha ungefär 3:1-förhållande eftersom det är lättare att försvara än att anfalla.
Glöm inte att Mattan har ett till uppdrag nu på lördag! http://anrop.se/forum/viewthread.php?...ead_id=430

Land of Confusion!