Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Träning | Tis 29/9 och Tor 1/10 | Inför ANROP/GOL
Tisdag och Torsdag 19.00 kör vi en enkel träning för alla som ska spela med GOL på söndag.

Man bör vara med på minst en träning för att vara med på söndag - har du varit med och tränat har du förtur till söndag.

* Hur man rör sig - över fält, i stad.
* Kommunicerar inom vårt kompani, samt mellan GOL/Anrop.
* Rapporterar mål.
* Hur du ska spela som chef.
* Sektorkontroll.
* Stridspar.

* Siktar med m203an Läs här: http://forums.bistudio.com/showpost.p...stcount=10 (Tack Trracer).
* Siktar med SMAW.

Det är ett enkelt litet träningsuppdrag som vi kör så många gånger det behövs/folk orkar/har tid.

Uppdraget är indelat i tre moment.
1. Röra sig ner för en väg mot en stad - identifiera mål.
2. Strid i bebyggelse - rensa hus, sök igenom by.
3. Inleda anfall över öppen terräng och inta en kulle.

En bra guide
http://ttp2.dslyecxi.com/ <- Denna guide kommer att följas i så stor utsträckning som möjligt. För att underlätta till söndag vill jag att du kikar på den del av guiden som är lämplig för den roll du kommer att spela. Du får gärna läsa denna innan träningar också. Det är en väldigt kul guide - inte bara tråk.

-------------------------

Detta är ett förslag på gruppindelning. Om det verkligen inte passar så hör av dig till mig. Jag har valt gruppchefer/stf. utifrån hur folk har skött sig och utifrån vilka jag tror kan sköta platsen.

Stridsparen är:
1 + 6 - GrpC, Skytt
2 + 5 - Stf, KSP
3 + 4 - AT, Sjukvård

(Passar det inte så är det upp till varje grupp att välja eget)

-------------------------

Detta lägger vi extra fokus på när vi tränar på Torsdag:

Kommunikation mellan grupper!
* Plutongruppen måste också rapportera att de är klara med saker.

* Alla gruppchefer ska höra vad du säger.
AT1|2, EA1|2, FA1|2 ska ha WHISPER TO ALL CHANNEL COMMANDERS.

* Rörelse med hela plutonen.

* Snabbare ordergivning - EA satt stilla jättelänge vid WP2 och undrade vad som skedde.

Angående stridspar:
Detta kör jag (fick inga åsikter så vi kör det som standard)
Par 1. Gruppchef + Skyttesoldat
Par 2. Sjukvårdare + AT-skytt
Par 3. Stf.chef + KSP-skytt

Detta gör det enkelt att se vem som är din stridspartner, och det fungerar bra.

------------------------------

En korrekt breach går till så här (detta är en one side/left stack breach):
img13.imageshack.us/img13/4581/roomclearing.gif
Redigerat av pellejones den 2009-10-02 00:05
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Jag tror ioförsej att jag kan allt detta redan, men jag är väl med ändå så man får vara med på Söndag. ^^
Finns alltid utrymme för förbättring Tomten.

Citera

Jag tror ioförsej att jag kan allt detta redan, men jag är väl med ändå så man får vara med på Söndag. ^^

Det är jättebra tomten! Då vill jag att du läser igenom denna guide:http://ttp2.dslyecxi.com/ så du får ännu bättre kunskaper.
Redigerat av pellejones den 2009-09-29 12:02
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg

Citera

tomten skrev:
Jag tror ioförsej att jag kan allt detta redan, men jag är väl med ändå så man får vara med på Söndag. ^^


jodå, gå i formation på träning har man gjort en mängd gånger förr.. bara bita i sura äpplet.

Vore kul ha träning som var 10-20 minuter max, dvs inte hela uppdrag men ändå mer komplexa, t ex ambush förberedelse, eller beskjutna i ambush.. osv..
Varje moment kanske är 10-20 minuter. Det är tre moment.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg

Citera

pellejones skrev:

Citera

Jag tror ioförsej att jag kan allt detta redan, men jag är väl med ändå så man får vara med på Söndag. ^^

Det är jättebra tomten! Då vill jag att du läser igenom denna guide:http://ttp2.dslyecxi.com/ så du får ännu bättre kunskaper.


Den har jag läst igenom redan så det är lugna gatan. Pfft
Vi borde öva i de grupper som vi skall ha på söndag vore -->Jävligt<-- bra! kommer säkerligen inte funka på dagens övning men något vi borde göra på torsdagens, då kommer söndagen att flyta på mycket bättre.


/Kaptenen >>>
Redigerat av dennisejag den 2009-09-29 16:37
Yes Dennis. Vi siktar på att få lite allmänt idag och sen kör vi grupperna på torsdag.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Följande behöver vi träna på torsdag:

Kommunikation mellan grupper!
* Plutongruppen måste också rapportera att de är klara med saker.

* Alla gruppchefer ska höra vad du säger.
AT1|2, EA1|2, FA1|2 ska ha WHISPER TO ALL CHANNEL COMMANDERS.

* Rörelse med hela plutonen.

* Snabbare ordergivning - EA satt stilla jättelänge vid WP2 och undrade vad som skedde.

Angående stridspar:
Detta kör jag (fick inga åsikter så vi kör det som standard)
Par 1. Gruppchef + Skyttesoldat
Par 2. Sjukvårdare + AT-skytt
Par 3. Stf.chef + KSP-skytt

Detta gör det enkelt att se vem som är din stridspartner, och det fungerar bra.

anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Detta var en grym idé. Man inser ganska snabbt hur mycket det finns att förbättra Pfft Man kan öva i alla evighet i stort sett...

En synpunkt som jag inte riktigt hann framföra:
Det inledande momentet av striden... När man anar att det är påväg att bli hett om öronen, stanna truppen väldigt ofta och ta det lugnt. Och så fort man får kontakt, ropa ut klart och tydligt "låga ställningar" och "ELD!!!". Det gäller att snabbt få nedtryckande eld på fienden för minska effekten av deras initiativ.
Det är nästan något jag känner behövs drillas, för som det är nu blir det nästan lite "öhh ja kontakt..." *ingen bryr sig* "kontakt..." *kulspruta smattrar* *alla är döda*

Det finns inget tråkigare än att lida stora förluster, särskilt i början. Det är väldigt moralsänkande och tråkigt i längden. Därför bör man vidta åtgärder för att minska det, som jag upplever det.
Det är vad jag har och säga, vet inte hur andra upplever det...
Redigerat av Dansk_skalle den 2009-09-29 23:14
Det problemet löser man enkelt Dansk_skalle, man tar alla ivriga jävlar, sätter dom som SAW-skyttar så kommer du få se på nedhållande eld.

Men håller med dig till 100% att det måste bli ... snabbare.
som idag på träningen..

gruppchef: "fri eldgivning"..
våra grupp: "kontakt! fi framför"
gruppchef: "hm, då skall vi få ordergivning"
våran grupp: "fi? skall vi skjuta?"
gruppchef ger order om hur vi skall anfalla.
gruppchef: "skjut!"
grupp öppnar eld.. och påbörjar framryckning..
gruppchef: "eldförbud"..

så vi öppnar eld sent, anfaller med eldförbud osv.

min teori är att vi kör för "amerikanskt", där chefen försöker detalj styra istället för mer svenskt där gruppen själv styr lite.
Mja granQ, det fungerade väldigt mycket bättre när vi gjorde anfallet mot 255. I alla fall i Echo Alpha. Vi hade fria tyglar.

Vi hade det ganska fritt.. eller, jag kanske tolkade rätt. Vi måste öva på att ge klara order om order ges.
Redigerat av pellejones den 2009-09-29 23:43
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Ja precis därför vi övar ju! =)
Hade ju vart en värdelös övning om allt rullat på felfrittPfft

@Pelle läste nånstans att ni satt och vänta, ni hade klartecken att gå fram mot 255 väldigt länge, hade dock problem med min mick... Men men mycket lärorikt=) Thumbs up!


Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
@Web
Det var inför attacken mot första staden vi väntade Smile Innan all SIB.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
@granQ Jag håller med om att det är för amerikanskt men såhär i början behövs det rätt Klara och Strikta direktiv, när folk vant sig hur det går till kommer det bli svenskare och svenskare.
Här är VIDEON! WOOHOOO!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=z0Pdan...0PdanQ8gUI
Jag kom hem lite sent idag och hade lite saker att göra så jag kunde inte vara med. Men jag tjuvlyssnade på TS med högtalarna och hörde vad som gicks igenom Wink Det lät lite smått kaotiskt till och från när ni övade SiB, men det verkar som att många fick lära sig ett och annat iaf, och det var väl det som var huvudsaken. På torsdag är jag garanterat med iaf Grin
Nice filmat Carlbark!