Visa ämne
 Skriv ut ämne
MSS Kvarn?
Tja!
Någon som vet om man kan få tag på den mod av MSS Kvarn som FMV använt sig av för OFP?
/J
Det du letar efter är med andra ord SFP3.6? Wink
Det var en tidig version av SFP.. så varför inte tanka 4.1.7 så får du betydligt utökat innehåll och färre buggar.

"Ön" kommer du dock inte få tillgång till och har inget att göra med SFP utan är typ flygfoton som lagts på en platt mark, kanske det du menade med "model av MSS" ?
Redigerat av Granquist den 2007-01-23 18:35
Ja, det var ju ön som är intressant.
/J
Ön tykte jag också såg jäkligt intresant utt vore kul om man även kunde göra höjdskilnader med satelit bilder mm men käns som det skulle se lustigt utt tyvär :/
Bor och jobbar i Danmark.
Det går ju, minst ett av de Ö-programmen som har släppts för OFP kan importera höjddata.
ön var (vet inte hur mycke/om den har uppdaterats).. ur spelmässig synpunkt iallafall..kass.

Men antar en hel del tycker det är "tufft" för militären använder det.. men tänk er målad textur som är vatten, medans funkar lika bra köra med motorcyklar. På det stadiet låg det hela.. work in progress iallafall.

Sen var dom delarna som var täckta med flygfoton viserligen rätt coolt, kan inte säga att störde mig på det som inf och från luften såg det helt klart bra ut.
Pratades väl en del om den ön på de äldre forumen och har för mig att det då fastslogs att det var bilder/topografisk data från lantmäteriet de använts sig utav. Bilder/data som vi vanliga dödliga måste pröjsa för.

Men är det inte samma bilder från lantmäteriet som ex Hitta.se använder sig av? Isåfall borde det ju inte vara alltför svårt att joxa ihop något liknande själv. Topografin kan man ju yxa till lite grovt ändå då allt "söder om Söder" är platt som en pannkaka... Pfft

Citera

Sibylla skrev:
Topografin kan man ju yxa till lite grovt ändå då allt "söder om Söder" är platt som en pannkaka... Pfft


Quoted for truth. Wink
Det är lite som granQ säger. Inte mycket att hänga i julgranen. Smile
Ön ni pratar om är heller inget vi delar ut, sorry! Wink Ja, jag jobbar på MSS. Cool
Mad, har vi träffats då är min fråga?

Citera

granQ skrev:
Mad, har vi träffats då är min fråga?

Tyvärr inte. Sad Wink

Citera

MadMartigaN skrev:
Det är lite som granQ säger. Inte mycket att hänga i julgranen. Smile
Ön ni pratar om är heller inget vi delar ut, sorry! Wink Ja, jag jobbar på MSS. Cool


Hur då jobbar menar du?
Another SFP-crew guy

Citera

Wolfseye skrev:
Hur då jobbar menar du?

Jobbar som i anställd... Frown

Citera

MadMartigaN skrev:

Citera

Wolfseye skrev:
Hur då jobbar menar du?

Jobbar som i anställd... Frown

Wolfseye är en evig högskolestudent, så du får ha överseende med att han inte förstår vad du menar när du säger ordet "jobb" Wink
Hahahahahahaha! Råger det. Wink Grin
Haha...tänkte mer i termer som "civilare" eller "grönklädd"
Men men...om några månader är även jag ute i det civila mörkret...i motsats till universitetets ljus dvs Smile
Another SFP-crew guy