Visa ämne
Anrop » Flygsimulatorer » Flygsimulatorer
 Skriv ut ämne
Aces High II
Flygsimulatorer har alltid funnits på min burk och jag tror mitt första dataspel var just en flygsim på C64 för en evighet sedan. Hursomhelst så har jag hållit på med just detta spel i ett antal år nu, ett online spel som heter Aces High II. De finns på www.hitechcreatio... och spelet är gratis att ladda ner, med en månadsavgift på typ 15 dollar om du vill kunna spela online. Registrerar du ett nytt konto får du 2 veckor gratis utan att betala något i förhand och utan att förbinda dig till att betala något.

Det är ett relativt verkligt spel i den mån man kan återskapa VK2 lutstrider på PC platform. Jag vill påstå att själva flygningen är bättre simulerad än i t ex MS Flight Simulator. Dessutom är varje flygplanstyp väl representerad med specifika och unika egenskaper, inte bara fart, beväpning och andra grundläggande saker utan vapenballistik, flygplans acceleration, stigprestanda, massa, stabilitet i alla ledder, kompressibilitet samt en del andra saker som ni kanske inte hört talas om. Sammantaget gör detta att den taktik man använder i spelet är samma som i verkligheten, och tvärtom.

Hursomhelst, förutom att kolla in deras website som jag länkat till ovan så kan jag bjuda på några filmer jag gjort. Det är en liten hobby jag har, göra film är skoj. Här e några mer spektakulära exempel på hur det kan se ut i spelet.

Aces High Trippin' - 205.05 MB, 1280x720
Alarmstart FW190D-9 - 228.92 MB, 1280x720
The Miracle at Midway - 120.58 MB, 1280x720
JG11 SquadNight - 163.1 MB, 1280x800

Ha i åtanke att varje 'icon' som syns representerar en spelare. För bombplan är det möjligt att flyga formation på 3 fpl, så en spelare flyger 3 bombplan. Dels för att skapa fler bombplan, dels för att göra det lättare för bombplan att överleva.

Om någon är intresserad av att pröva detta, se till att ha en joystick det är i princip nödvändigt. Om någon vill lära sig mer om luftstrid, taktik osv, så kan jag hjälpa i mån av tid. Skicka ett pm här på forumet.

Enjoy!


PS. För att göra dessa filmer spelar jag in med FRAPS i ½ upplösning & 30 fps vilket ger en råvideo på 1280x800 att jobba med. Sedan redigerar jag i Sony Vegas och tar oftast ner upplösningen något till 1280x720 för att det ser mer cinematiskt ut. Har en separat HDD på 1.5 TB med enbart FRAPS råfilm på. Skärmen är en Samsung 30" 2560x1600 och 2 x GTX280 i SLI för grafiken, på en Q9650 CPU. Byggde denna burk för ett år sedan ca. DS.
Redigerat av Turner den 2009-10-02 04:54
Tror jag spelat ettan, ska försöka prova det.