Visa ämne
Fordons igenkänningsguiden Sovjet/Ryssland
|
|
Publicerat 2018-12-28 20:44
|
|
BRDM-2 (Boyevaya Razvedyvatelnaya Dozornaya Mashina or "Combat Reconnaissance/Patrol Vehicle") Primär beväpning = 14,5mm kulspruta Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 2 man Passagerare = 3 soldater invändigt ![]() Kännetecken Hjulgående fordon med 2 hjul på varje sida Litet & kompakt fordon BTR-60/70/80/90 Bronetransporter or "Armoured Transporter" Primär beväpning = 30mm automatkanon eller en 14,5mm kulspruta Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 2 man Passagerare = 7 soldater invändigt och 10-11 ovanpå vagnen BTR-60 & BTR-70 ![]() BTR-80 & BTR 90(med 30mm Automatkanon) ![]() Kännetecken Hjulfordon, med 4 hjul på varje sida. Långsmal kropp med tornet placerat framför mittpunkten MT-LB Mnogotselevoy Tyagach Legky Bronirovanny / "Multi-Purpose Towing Vehicle Light Armoured" Primär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 2 man Passagerare = 11 soldater invändigt ![]() Kännetecken Bandfordon Långsmal kropp med litet tornet placerat långt fram till höger BMP-1/2/3 Primär beväpning = 73mm kanon/30mm automatkanon/100mm kanon Pansarvärnsrobot = AT-3 Sagger/AT-4 Spigot/AT-5 Spandral/AT-10 Stabber Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 2 man Passagerare = 6 soldater invändigt BMP-1 & BM-2 ![]() ![]() BMP-3 Kännetecken Bandfordon Långsmal kropp med tornet placerat runt mittpunkten Tillägsbeväpning ovanpå tornet PvRobot BMD-1/2/3/4 Primär beväpning = 73mm kanon/30mm automatkanon/100mm kanon Pansarvärnsrobot = AT-3 Sagger/AT-4 Spigot/AT-5 Spandral/AT-10 Stabber Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 2 man Passagerare = 6 soldater invändigt BMD-1 ![]() BMD-2 ![]() BMD-3 ![]() BMD-4 ![]() Kännetecken Bandfordon Kort kropp med tornet placerat på första halvan Tillägsbeväpning ovanpå tornet PvRobot T-55 Primär beväpning = 100mm kanon Pansarvärnsrobot = AT-11 Sniper Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 3 man Kännetecken Bandfordon Tornet placerat mitt på vagnen T-62 Primär beväpning = 115mm kanon Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 3 man ![]() Kännetecken Bandfordon Tornet placerat mitt på vagnen T-64 Primär beväpning = 125mm kanon Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 3 man ![]() Kännetecken Bandfordon Tornet placerat mitt på vagnen T-72 Primär beväpning = 125mm kanon Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 3 man ![]() Kännetecken Bandfordon Tornet placerat mitt på vagnen T-80 Primär beväpning = 125mm kanon Pansarvärnsrobot = AT-11 Sniper Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 3 man ![]() Kännetecken Bandfordon Tornet placerat mitt på vagnen T-90 Primär beväpning = 125mm kanon Pansarvärnsrobot = AT-11 Sniper Sekundär beväpning = 7,62mm kulspruta Besättning = 3 man ![]() Kännetecken Bandfordon Tornet placerat mitt på vagnen Redigerat av Grip den 2019-01-02 10:11 |
|
|
|
Publicerat 2019-01-02 17:06
|
|
T-55 Kännetäcken: Rekyldämparen framme på kanonen samt att upphängningen sitter bak. T-62 Kännetäcken: Rekyldämparen mitt på kanonen samt större "glapp" mellan de tre sista bandhjulen. Samt den infraröda strålkastaren på vänster sida om kanonen. ![]() illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
Gå direkt till forum: |