Visa ämne
 Skriv ut ämne
Utöka CTI med SFP för mer taktiska strider ?
Hajsan! Jag har en fråga till dig om CTI med SFP i OFP?
Tror du det skulle vara möjligt att utöka antalet grupper per sida till 32 eller är det
också enskilda enheter inräknat i detta.

Den coola ideén jag vill utveckla om det går är helt enkelt att maxa antalet soldater i var
ai squad med 12 (om det är max) och sen sänka aim för ai till kanske runt 30% för att på
såvis få utdragna eldstrider där man på såvis taktiskt kan utmanövrera ai med korseld.

Anledningen till att göra det med SFP är just för att det är så jävla roligt å spela med med
Svenska armeén från en tid när vi hade en armé Smile ( Visst kanske ball i Armed assault eller
Arma2/OA men såvitt jag vet finns det ingen CTI för SFP i någon av dom och därför helt onödigt
att pilla med plus att de båda tar väl avsevärt mycket mer datorkraft i sig ?

Alla ideér tas tacksamt emot, eller hur jag editerar icke SFP material eftersom jag vet att detta
bestraffas med döden om tillstånd icke givits eller om någon från modteamet är intresserad av
att ta del av det Smile

Glada hälsningar från:
Ushiri
Konstnär / artikelmakare
https://www.instagram.com/ushiri_sten..._stenberg/
Det bästa som hänt mänskligheten:
Project reality,Arma2OA,Operaton flashpoint.
I övrigt konstnär inom surrealism och psykadeliskt samt brädspelsskapare och illustratör / informatör / nätverkare.
arma3 finns ju också Wink

men ja en del skulle vi kunna göra, jag har ju redan ökat antalet grupper men vi kan öka till 32 per sida utan problem. (jag har redan ökat till 36)
36 * 12 = 432 soldater.. vet inte hur bra FPS / server prestandan blir med dagens maskiner, men är väl värt ett test.

Att ändra "limits" är ganska enkelt, men sen behöver man in och pilla i "spelreglerna" för annars är AI ganska passiv med fylla på grupperna.

Sen är frågan om man vill försöka få till en mix av stridsvagnar, stridsfordon eller bara en jäkla massa ai.
Jag tänker att en mix av stridsvagnar , stridsfordon är vettigt. Går det inte att göra en kombo med massa ai med? Eller att
man gör en variant med stidsvagnar/fordon och den andra infanteribaserad med episka massor ?

Låter sjukt coolt, Jag provar den gärna eller laddar ner den för att testa Smile
Jag tror att OFP variant med 432 soldater per sida är att föredra framför Arma3. Då hade det känts
väldigt coolt att lira CTI, inte för att jag har något emot skirmish men detta kan ge CTI en mer episk proportion, eller vad tycker du ?

Citera

Granquist skrev:

arma3 finns ju också Wink

men ja en del skulle vi kunna göra, jag har ju redan ökat antalet grupper men vi kan öka till 32 per sida utan problem. (jag har redan ökat till 36)
36 * 12 = 432 soldater.. vet inte hur bra FPS / server prestandan blir med dagens maskiner, men är väl värt ett test.

Att ändra "limits" är ganska enkelt, men sen behöver man in och pilla i "spelreglerna" för annars är AI ganska passiv med fylla på grupperna.

Sen är frågan om man vill försöka få till en mix av stridsvagnar, stridsfordon eller bara en jäkla massa ai.

Det bästa som hänt mänskligheten:
Project reality,Arma2OA,Operaton flashpoint.
I övrigt konstnär inom surrealism och psykadeliskt samt brädspelsskapare och illustratör / informatör / nätverkare.

Citera

Granquist skrev:

arma3 finns ju också Wink

men ja en del skulle vi kunna göra, jag har ju redan ökat antalet grupper men vi kan öka till 32 per sida utan problem. (jag har redan ökat till 36)
36 * 12 = 432 soldater.. vet inte hur bra FPS / server prestandan blir med dagens maskiner, men är väl värt ett test.

Att ändra "limits" är ganska enkelt, men sen behöver man in och pilla i "spelreglerna" för annars är AI ganska passiv med fylla på grupperna.

Sen är frågan om man vill försöka få till en mix av stridsvagnar, stridsfordon eller bara en jäkla massa ai.


Får jag prova din cti version med 36 ?
Det bästa som hänt mänskligheten:
Project reality,Arma2OA,Operaton flashpoint.
I övrigt konstnär inom surrealism och psykadeliskt samt brädspelsskapare och illustratör / informatör / nätverkare.

Citera

Granquist skrev:

arma3 finns ju också Wink

men ja en del skulle vi kunna göra, jag har ju redan ökat antalet grupper men vi kan öka till 32 per sida utan problem. (jag har redan ökat till 36)
36 * 12 = 432 soldater.. vet inte hur bra FPS / server prestandan blir med dagens maskiner, men är väl värt ett test.

Att ändra "limits" är ganska enkelt, men sen behöver man in och pilla i "spelreglerna" för annars är AI ganska passiv med fylla på grupperna.

Sen är frågan om man vill försöka få till en mix av stridsvagnar, stridsfordon eller bara en jäkla massa ai.


Tjena Smile Skulle man kunna få den du hade med 32 per sida ?
Det bästa som hänt mänskligheten:
Project reality,Arma2OA,Operaton flashpoint.
I övrigt konstnär inom surrealism och psykadeliskt samt brädspelsskapare och illustratör / informatör / nätverkare.