Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
ARMA 2 vs OFP 2 = underhållningsfaktorn?
Ni som har testat båda spelen; om man skippar realismdebatten och enbart jämför hur roligt det faktiskt är att spela, vilket av dem vinner då?
"Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
Kampanjen: OFP2

COOP: Arma 2

Citera

fishstick skrev:
Kampanjen: OFP2

COOP: Arma 2

Okej, är multiplayer ihuvudtaget bättre i Arma 2?
"Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
Alltså, mina tankar är mer att vill man ha en underhållande upplevelse med krigsinramning så är det de "etablerade" spelen man ska söka sig till, framförallt då Modern Warfare 2 som kommer nästa månad. Där snackar vi högt underhållsvärde.
Är man inne på en lite mer "mogen" och kanske man ska säga stimulerande krigslek är det nog fullt ut som gäller för mig, alltså milsims som ArmA 2. OFP2 faller in någon stans mellan dessa och det klickar helt enkelt inte från min sida. När man ändå bara ska springa runt och skjuta folk kors och tvärs som i OFP2 är det ju roligare om man inte dör så mycket. Men jag antar att man kan hitta hem i OFP2 också, finns ju bevisligen människor som verkar avguda det.
Dessa personer kallar vi DANSKJÄVLAR
Så himla roligt att skjuta föraren i en bil i OFP 2, då han ibland har kvar foten på gasen, grymt roligt att bli jagad då!
Händer även i Arma2 Smile
Man ska inte heller glömma bort att många spel som vid releasen blev hårt kritiserade p g a buggar och annat skit faktiskt blev riktigt berömda titlar längre fram (mycket p g a ambiöst modarbete av sakkunniga spelare). Det numera kultförklarade Panzer Elite är ett bra exempel. Jag tror att några trevliga patchar kommer att göra både ArmA 2 och OFP 2 till mycket bättre spel än de är idag.
Redigerat av Death den 2009-10-11 13:36
"Bättre en kula i handen än 10 i huvet"

Citera

Robinio skrev:
Så himla roligt att skjuta föraren i en bil i OFP 2, då han ibland har kvar foten på gasen, grymt roligt att bli jagad då!


Jo, även OFPDR har sina detaljer som får en att småle, men över det stora hela är A2 ett bättre spel overall, JUST NU.