Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Coop CAMPAIGN Vigilant Resolve ! ! !
Ok...
Tänkte kolla intresse innan jag sätter igång på riktigt.

Som ni säkert läst i Ämnet är inte detta bara ett uppdrag utan det är en stor kampanj.

Det kommer fungera som en semi dynamisk kampanj, där vi utför x antal uppdrag i kampanjen / spel. Jag kommer själv att aggera "Game master" men endå vara med att spela. Det jag i huvudsak kommer lägga mig i är vilka valmöjigheter som finns inför uppdragen.

Innan ett uppdrag sätter igång så får vi möjlighet att välja uppdrag, med utgång från vad vi åstakommit dessförinnan. Uppdraget man gör har stor betydelse i kampanjen, tex fordon flyg support osv osv, så man får även tänka strategiskt.

Kampanjen kommer att följas upp i en forumtråd där vi kan komma med synpunkter och ideer.

Vad som behövs är en konstant Tango Lima, där högsta hönset avgör vilket uppdrag vi ska ta till nästa spel. Eftersom det är omänskligt att alltid kunna vara på plats kommer hans stf få ta beslut om han inte själv är tillgänglig. Sen är det upp till TL att lyssna på, eller inte lyssna på vad vi andra har för åsikter om det strategiska Smile.

Vad händer då när ett uppdrag är avklarat? Jo, då blir det området som uppdraget utspelade sig på friendly och till nästa gång har vi det området i vår makt.

Vad behövs?
En kompani ledning! Grin
Spelare så klart.
Folk som vill hjälpa mig med kampanjen. Mestadels uppdragsskapare som kan skap vad dom blir tillfrågade från mig. Om ni känner att ni vill delta, så ta kontakt med mig på TS.
Utsatta tider för spel. 1 eller 2 ggr per vecka kanske. Tanken är att ett uppdrag inte ska ta alldeles för lång tid.
Tålamod!


Nu skulle jag gärna vilja veta om det finns intresse för det här innan jag fortsätter min planering. Om intresset är svalt så kommer jag förmodligen bara att göra en väldigt liten kampanj, och då gör jag det helt själv istället. Men jag hade tyckt det hade varit kul med något större Grin

Synpunkter/Åsikter på det här? Någon som hade kunna tänka sig spela som TL?
Redigerat av Walkman den 2009-10-14 08:06
Satt faktiskt och funderade i liknande banor i helgen.
Dock tänkte jag i en mindre skala: en motståndsgrupp på 6 man som slåss mot stora onda ryssen. Första uppdraget snor de vapen och sen får man se vad som händer sen etc.

Vad jag dock har en synpunkt på är huruvida man ska låsa sig till "TL"... intresse för dylik kampanj kan säker skifta jäääättemycket. Så ibland är man kanske 25 pers, ibland 3. Man kanske bara ska kalla det "högsta hönset" beroende på hur många som är med o lirar (men eg. funkar TL precis lika bra)

Beroende på när i veckan detta sätts (ex. inte tis, tors, fre, lör) kan jag tänka mig att ställa upp som TL
Låter skitskoj tycker jag, hoppas att folk fortsätter vara lika aktiva för varje uppdrag så vi slipper köra ett uppdrag med bara 5 man. Jag tycker iaf att denna idé är skitbra. Smile
Låter kul! Är väl mest frågan om jag kan vara med. Söndagar är mest gångbart för mig men då är det oftast annat spel på gång.
Frågan är ju då om man kanske ska planera in den här kampanjen några söndagar framöver. Spelmässigt blir det ju samma sak, ett stort coop på söndag, precis som nu. Skillnaden är ju att det är i ett samanhängande arrangemang.

Det är ju klart mycket roligare ju fler som kan vara med.

Nakdelen är ju då att söndagarna blir upptagna av detta och då kan inte andra som gjort egna uppdrag få med dom. Vad man kan göra då är ju att vi samarbetar. Det behöver ju inte bli tråkigt bara för att man kör en lång kampanj istället för enskillda uppdrag.

@Ugga: Tanken är ju att någon ska hålla i det strategiska. Blir lite rörigt om man inte har en eller två som speciallisera sig på den biten, och istället låter alla bestämma.

Jag sa iof inte det, men det är ju meningen att det ska vara uppbyggt med den nuvarande standarden vi har på stora coop. Inga fler tankar? Ser att många läst tråden men bara ett fåtal har svarat.
Låter jäkligt nice!
Låter ballt, någonting som skulle göra det hela lite ballare vore ju om Pansar, Flyg etc. fanns i begränsad mängd, så att "Högsta hönset" fick prioritera om det är dags att riskera en av de 5 Cobrorna man har till sitt förfogande under kampanjen,
Tycker det låter som en trevlig idé!

Som sagt är det nog bästa att ha det på söndagar, eller lördagar, eller fredagar, om det blir sent, eftersom många har annat att göra under veckorna...

+1 på carlbark!
@Carlbark
Så här är det tänkt att det skall funka med fordon och flyg.
(med risk att avslöja för mycket)

Det finns resupply rutter som kommer upptäckas längre in i kampanjen för flyg och fordon. Om rutten till fordon/flyg basen är säkrad kommer fordon fram.

ex, vi tar över en light armor base och får tillgång till 4 lättare fordon. det finns ingen respawn på dom, så om 2 går sönder i ett uppdrag är dom utslagna även nästa uppdrag. MEN, i början på nästa uppdrag kommer en resupply på 2 lättare fordon, och är rutten säkrad kommer dom fram till basen. Om inte, så har vi inte dom nästa uppdrag heller.
Låter grymt! Blir mycket tänka för Högsta Hönset, riktigt spännande idé Walkman.
Go for it Walkman! Låter riktigt skoj!
Ok.
Då har jag bestämt mig för att sätta igång med det här på allvar. Inom kort kommer mer info om den här kampanjen komma upp i en ny tråd med diverse information och anmälningar. Någon som har synpunkter angående tid för det inledande uppdraget?
Om du får idétorka Walkman så kan jag ställa upp mina fantasiers alla dörrar på vid gavel, så det blåser korsdrag.. Ibland är fönstret öppet när fågeln flyger in i det... Eller.. Eh.. Ja .. Ok..

Mina lärare i skolan sa alltid att jag hade en livlig fantasi =)
Som jag tidigare sagt, all hjälp är välkommen, hugg mig på TS bara så tar vi det där Smile
Låter grymt Walkman!

Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Min hjälp har du redan Smile
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Låter som en skitkul idé men tyvärr så jobbar jag så dumt schema mässigt att jag inte kan vara med så regelbundet och spela.
Dumt om man lyckats gråta till sig en bra plats bara för att nästa vecka inte kunna vara där.
Men behöver ni folk i buskarna så ropa Grin
En TK är också en Kill Wink
Om ni hör ett litet ljud och känner en liten doft så vet ni att det bara är jag....