Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
SFP Julrelease | Diskussion

Citera

121Nilsson skrev:

Citera

Nordin skrev:
[...]
13.Strf 90, lvkv finns inte i C version, fel chassi och torn (ingen 58 på taket osv) *är detta ett medvetet val, ignorera mig*
[...]

säker? Smile
peter.dnsdojo.com/imageuploader/image/IMG_3997.JPG


Angry Grin Då var den frågan löst. Visste inte att det beställdes Lvkv 90C till LA missionerna.
Redigerat av Nordin den 2009-12-23 18:42
Tack för feedback från alle..

Min erfarenhet av göra SFP är att det är roligare att fixa och spela med t ex Tgb 1111 med en fet kanon än lägga mycket mera tid på fixa till modell + textur till PSG 90. En del är dock perfektionister men min erfarenhet är att fler leksaker är betydligt bättre än fåtal bra..

sen är det stiltman som bestämmer inriktningen så vad som händer framöver får vi väl se.

men till OFP tog det sjukt jävligt mycket tid att göra något.. och tyvärr har det inte blivit lättare nu med ArmA2. Är man duktig så går det dock göra ännu finare grejer...

men om ni vill ha mer sfp, så finns det något som är viktigare än påpeka brister, bidra med ref foton och feedback. Det är att göra roliga missions och spela med utvecklarna. Den bästa motivationen kommer ifrån man spelar som svensk och känner "jävla skit, kunde inte skjuta ned mi8.. vi får fixa RBS 70 tills nästa gång vi kör warfare"...
Sjukt bra jobbat, riktigt snygga grejer.

Undrar en sak bara...varför kom inte denna med?: http://www.youtub...Hx_aMDekPo

Citera

Julvoert skrev:
Sjukt bra jobbat, riktigt snygga grejer.

Undrar en sak bara...varför kom inte denna med?: http://www.youtub...Hx_aMDekPo


Den är inte helt klar och balanserad än.. men den är planerad.. dock blir det nog inte 2009.. Wink
Det finns mycket job kvar Smile Jävligt kul att se att ni släppte detta.
Lite grejer som slog mig ganska snabbt.

* Inget GRG?
* 203an behöver en rejäl översyn på insidan Pfft

Det som slog mig mest var att man inte kunde använda luckorna, både tak, samt ryssvarianten Pfft Ni visste väll allt redan man ändå Wink

Citera

Ish skrev:
Det finns mycket job kvar Smile Jävligt kul att se att ni släppte detta.
Lite grejer som slog mig ganska snabbt.

* Inget GRG?
* 203an behöver en rejäl översyn på insidan Pfft

Det som slog mig mest var att man inte kunde använda luckorna, både tak, samt ryssvarianten Pfft Ni visste väll allt redan man ändå Wink


Användbara stridsluckor på både 90an o på 203an vore episkt! Nått som inte ens BIS gjort!

Citera

noahwig skrev:

Soldater:

* Vanliga ''Vanliga, Vinter''
* Hemvärn ''Vanliga, Vinter''
* Attackdykare
* Fjälljägare 'Vinter''
* Fallskärmsjägare ''Vanliga, Vinter''
* Kustjägare ''Vanliga''
* SSG ''Vanlig, Vinter, Öken, Tropisk''
* ISAF ''Öken''
* FN Soldater

Är det baskerporr du vill ha eller duger det att fixa utbildningstecken och sånt på deras armar(Jägarbågen etc)?

Citera

noahwig skrev:
* Ak5 låter lite väll överdrivet och högt. http://www.youtub...8OhNnUT5Ko

Det är därför försvarsmakten tummar väldigt hårt på att hörselskydd skall vara på vid skjutning, även med fjuttvapen som 22. long.
Det Regnar, BUUUU!
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
hade ju varit lite koolt, men kanske blir lite mkt, det räcker ju med soldater som är ''vinter, vanlig, öken'' altså ingen speciel utbildnings grej, fast tex jägare med stor packning hade ju vart rätt coolt Smile aja dom viktigase iaf.


det med ak5 ljudet är bara att i spelet och i filmen låter det rätt olika.
Redigerat av noahwig den 2009-12-25 17:20
Iom att det inte finns några ordentliga vinter-landskap att lira på i ArmA2 än så känns vinter-camo inte så prioriterat Pfft Det är ju dessutom helt andra plagg, så då blir de nuvarande 3d-modellerna ännu mindre lämpligare än vad de redan är.
M90K är däremot på G. Postade några bilder på en tidig version för några veckor sedan om ni missat;

i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/screens/oken4.jpg
i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/screens/oken2.jpg
i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/screens/oken3.jpg
i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/screens/oken1.jpg
det kommer att finnas många custom vinter banor.

tycker själv att det är roligast att köra i vinterladskap

btw snygga bilder (y) Smile
Redigerat av noahwig den 2009-12-25 17:38
Jag har en önskning om att ni skulle göra rätt kläder till soldaterna. Det skulle vara skit najs Smile
mm! jag har skrivit det på min överdrivet långa lista x)

Citera

noahwig skrev:
mm! jag har skrivit det på min överdrivet långa lista x)


Citera

BernhardEwers skrev:
Jag har en önskning om att ni skulle göra rätt kläder till soldaterna. Det skulle vara skit najs Smile


Känner ni till någon som har tid och möjlighet att skapa nya 3d-modeller som är helt trogna till en riktig svensk soldats utseende så säg gärna till Pfft Ni ska bara veta hur mycket jag suckar över att behöva använda BIS amerikanska modeller Pfft

Citera

Tobe skrev:
[quote]noahwig skrev:
mm! jag har skrivit det på min överdrivet långa lista x)


Citera

BernhardEwers skrev:
Jag har en önskning om att ni skulle göra rätt kläder till soldaterna. Det skulle vara skit najs Smile


Känner ni till någon som har tid och möjlighet att skapa nya 3d-modeller som är helt trogna till en riktig svensk soldats utseende så säg gärna till Pfft Ni ska bara veta hur mycket jag suckar över att behöva använda BIS amerikanska modeller Pfft[/quo

Nej jag känner inte till någon. Jag kan inget om att göra modeller så jag vet inte riktigt hur svårt det är men det är ju aldrig fel att frågaSmile

Citera

noahwig skrev:
* Hemvärn ''Vanliga, Vinter''


Komplett med tjock gubbe-modell och 10% stamina i ACE.
Strf 90 armor pircing rounds käns för svaga, jag är ingen expert men hoppas att det inte behövs 10 skott för att slå ut ryska motsvarigheter, eller så siktar jag som en apa Smile

Tung kulspruta till Galten och statisk.
Redigerat av Gorjin den 2009-12-26 15:19

Citera

Dansk_skalle skrev:

Citera

noahwig skrev:
* Hemvärn ''Vanliga, Vinter''


Komplett med tjock gubbe-modell och 10% stamina i ACE.



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA XD

Seriöst, detdär var sjukt roligt!
Som lite kuriosa;
Det finns just nu 6 Lvkv90C i FM. 3 på I19 i boden och 3 st på P4 i Skövde, tyvärr fick vi inte utbilda några på Revingehed det här året och missade chansen att få utv. de nya C versionen.
Jag vet dock inte hur många som i nuläget rullar med vpl. då det är något begränsat med reservdelar till dem i nuläget. Jag tror ni kan räkna ut hur länge de håller i händerna på 19 åringar Wink

Citera

tomten skrev:

Citera

Dansk_skalle skrev:

Citera

noahwig skrev:
* Hemvärn ''Vanliga, Vinter''


Komplett med tjock gubbe-modell och 10% stamina i ACE.



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA XD

Seriöst, detdär var sjukt roligt!




HIHIHI! (:

Citera

Tobe skrev:

Citera

noahwig skrev:
mm! jag har skrivit det på min överdrivet långa lista x)


Citera

BernhardEwers skrev:
Jag har en önskning om att ni skulle göra rätt kläder till soldaterna. Det skulle vara skit najs Smile


Känner ni till någon som har tid och möjlighet att skapa nya 3d-modeller som är helt trogna till en riktig svensk soldats utseende så säg gärna till Pfft Ni ska bara veta hur mycket jag suckar över att behöva använda BIS amerikanska modeller Pfft


fixar du texturer är det väl inte så svårt. Har släppts en sampel modell.. sen är frågan hur en svensk soldat skall se ut. Skiljer ju mycket i utrustning..

men men.. 11 januari börjar skolan för mig vilket borde innebära ha en hel del tid, tog med mig alla filerna men har inte arma2 på denna laptopen (för klen) så blir nog mest config editering för min del.

(och angående strf90, så borde 3-4 skott räcka för helt slå ut en Bmp2, runt där har vi satt värden tidigare och känns lagom).