Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Hjälp med misson editor.
Hej!

Tycker att det är fruktansvärt roligt att göra egna missons. Men det blir inte som jag vill. Säkert skitenkelt, men jag förstår inte varför units jag sätter ut på kartan hamnar på helt andra ställen än där jag vill ha dom.. Någon som kan förklara detta för mig?

Sätter ut 3 fordon på vägen i staden, men när man trycker preview så hamnar dom "helt åt skogen"...

Vänliga Hälsningar
Pappak bifogade följande bild:bilder:
efter.jpg fore.jpg

Redigerat av Pappak den 2010-01-26 20:50
ändra "In Formation" till något annat när du sätter ut fordonen/soldaterna
exakt, det finns 3 lagen.

* In formation
* None
* In Cargo

Med hjalp av dessa kan du ha t ex en hel grupp soldater som borjar inne i en lastbil, eller "none" for de skall borja nagon annanstans, dock kommer de forsoka ta sig in i formation.

Osaker pa vad du vill uppna, men ar det en konvoy sa rekommenderar jag att det ar i en egen grupp (anvand F2, eller klicka pa groups for kunna dra linjer och gruppera soldaterna).

gor sen waypoint och valj formation "column".

Pappak, rekommenderar aven att du tittar lite pa tutorials for arma1 (en del saker kan skilja sig i arma2).

http://anrop.se/articles.php?cat_id=1

Onskar du en tutorial inom nagot sa sag till, jag skriver garna tutorials om saker Smile
Tackar för svar!

Ska hem och prova mig fram lite efter jobbet tänkte jag.
precis som du säger granQ så är det en konvoy jag försöker att skapa, men kastade bara ut några fordon för att ni skulle kunna se vad som var bekymmret.

Tutorials gör människor glada, och jag skulle uppskatta om du ville hjälpa till med sånna.
Har dock inga bekymmer som jag vet om för tillfället, men jag hör nog av mig inom kort Smile

Vänliga Hälsningar!
En sak som är lite störande är att bottarna lägger sig direkt när det blir strid.