Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
Militära nyheter pa anrop?
Sir, Yes, Sir Sir, Yes, Sir 48%[10 Röster]
Nej, tack. Nej, tack. 33%[7 Röster]
Vilket som.. Vilket som.. 19%[4 Röster]
Totalt antal röster : 21
 Skriv ut ämne
Militära nyheter pa anrop?
En tanke slog mig, anrop har inte sa mycket nyheter. Vi bevakar framst soldatsimulatorer och till viss del liknande spel (realistiska strategi spel, flygsimulatorer osv)..

skulle ni vilja ha lite mer "verkliga militär" nyheter? Min tanke ar framst da stora nyheter och aven mindre men tekniska. T ex om soldater i afghanistan, eller om nytt eldledningssystem som kops in.

Vet inte om det ar for mop och tar saker ur sitt sammanhang (glada gang som spelar) men jag slanger ut fragan har sa far vi val se vad ni sager.
Lade min röst på nej, tycker det finns en uppsjö av sidor där man kan hitta och diskutera sån information.

Tycker det är viktigt att skilja på "real deal" och att simulera "real deal" samt vilja vara "real deal". Tror inte att ökad MÖP faktor är något som Anrop tjänar på utom möjligtvis i antalet användare.

Dessutom om man ska diskutera nyheter etc inom FM så ökar kravet på admin samt ansvariga för sidan att hålla koll på att det inte slinker ut "för mycket" nyheter ur nån insatt.
tänkte mest typ liknande som finns på Nyteknik, dvs om jas säljer till braslien eller ej.
Jag la min röst på ja iaf med tillägget varför inte.
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
Röstade nej. Känns som det finns andra sidor som är bättre för det, solf t.ex.
hmm, nu fick jag en idé. Om funkar for Zip.. och ni gillar den.

Just nu har man ju alla kategorier, skulle man inte kunna ha sa att man fick valja vilka nyheter man ville se?

ANROP - Sveriges community för virtuella soldater
Så står det på en av loggorna iaf...

Låt anrop hålla sig till det, och låt andra nyhetskanaler ta hand om IRL nyheterna.

Klar röst på nej.
då tycker jag såhär.. eftersom "bara" 50% har uttalat sig för men mest i en rätt avslappnad stil och inte "blir det inga militär nyheter så slutar jag besöka"..

däremot finns det en stark känsla att de som inte vill ha, skulle uppleva anrop som mycket sämre om postades riktiga saker.

Så stänger pollen, och säger, anrop's nyheter bli fritt från möp nyheter. .samtidigt får ju folk gärna på forumet diskutera uppköpet av flyg i Braslien och vilka effekter det har på svensk industri eller liknande.