Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
Blackhawks i Sverige
YEAH YEAH 45%[5 Röster]
Bu Bu 55%[6 Röster]
Totalt antal röster : 11
 Skriv ut ämne
Försvaret vill köpa Blackhawks..
Kanske svenska försvarsmakten har spelat för mycket med @oden men nu vill de ha blackhawks.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel...el=3495997

Vad tycker ni? jag älskar helikoptrar men känns som ett hån mot skattepengar köpa in ett nytt dyrt system med utbildning osv, och alla runt omkring system.

Dags försvaret börjar tänka som företag och minska sina kostnader genom effektivisering och minska antal typer som gör samma sak. Varför köpa Blackhawks, parkera hkp4 i hangarer (som jag tror är bättre i afghanistan än blackhawks pågrund av höjden)..

makes no sense.
En annan gjorde ju lumpen vid Säve Helikopterbataljon, grymt att få flyga Superpuma, Hkp 6 men Vertolen kändes verkligen som att åka buss =) Tro mig inget kul alls...

BTW: P4 hotas av nedläggning läste jag senast igår, vart är vi på väg? =(
Eh... UH-60? Mnjä.... Jag håller på hkp14.

Förresten, 10b, är inte det en Bell JetRanger? Och hur många sådana har vi egentligen?
nix, det är Hkp11.. hkp10b är super puman.
Expert kommentar alá Daff:

jag blir innerligt arg när jag läser sånt här, kör på de gamla hkp 4 jävla flygfjantar, i värsta fall rulla ut bananerna från sina museér, bortskämda satar.

Svart Hök är f.ö. inte överdrivet 'modernt'...
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif

Citera

Daffman skrev:..Svart Hök är f.ö. inte överdrivet 'modernt'...


Hej experten, vad jag förstår så är inte DirectX heller speciellt modernt då?

DirectX 11 måste ju vara hängsist eftersom DirectX 1 kom 1845 i julrushen?

Blackhawk blir skitabra, då är ju äntligen @oden 2.1 korrekt med sina Hkp-60 :rofflekoppter:
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

theOden skrev:

Citera

Daffman skrev:..Svart Hök är f.ö. inte överdrivet 'modernt'...


Hej experten, vad jag förstår så är inte DirectX heller speciellt modernt då?

DirectX 11 måste ju vara hängsist eftersom DirectX 1 kom 1845 i julrushen?

Blackhawk blir skitabra, då är ju äntligen @oden 2.1 korrekt med sina Hkp-60 :rofflekoppter:


fast oden, då får vi ju höja skatten för dig och kungtotte.. de enda knegarna i Sverige Wink
NIL
Redigerat av Nordin den 2010-03-10 05:54

Citera

granQ skrev:
fast oden, då får vi ju höja skatten för dig och kungtotte.. de enda knegarna i Sverige Wink

NER MED BLACKHAWK! VI VILL HA H-K-P-14 VI VILL HA H-K-P-14 Angry
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

granQ skrev:
.....
fast oden, då får vi ju höja skatten för dig och kungtotte.. de enda knegarna i Sverige Wink



Eh.... I beg to differ...

Som egenföretagare vill jag bara säga en sak:

Jag skulle ha startat en stat istället. >.<

Om man räknar på det, så för varje intjänad bruttohundring för mig som löntagare, får staten in summa sumarum c:a 260 kronor.
Och själv får jag egentligen bara behålla c:a 40 kronors värde av den hundringen...
Ogion, var ett skämt för oden och kungtotte brukar se sig som de enda som arbetar på #anrop chatten då många är studenter, sjukskrivna eller arbetslösa.. eller jobbar utanför stockholm vilket inte räknas Wink
-.-
tycker de borde avla flygande självmordsbombarpingviner.
Redigerat av Daffman den 2010-03-11 18:47
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif