Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
WIP COOP8 The Pacamac incident... Ok, jag behöver hjälp här...
Hello alla ni som kan det här...

Först och främst, jag har mekat på efter bästa förmåga här, men jag har en del problem som jag känner till, och några som jag inte känner till. Jag kan ta de jag känner till först:

1. När ett objective är uppfyllt, så visas meddelandet bara på den lokala maskinen, men i briefingen bockas det av korrekt. Vad är felet?

2. Min lilla skjutbana i hembasen. Min trätank försvinner inte, se tidigare inlägg i ett annat forum...

3. Jag kör med et script av MR-Murray som heter gravedigger, och SKA ta bort alla lik på banan så fort dessa överskrider en viss gräns (för prestandan). Problemet är att, trots åtskilliga försök och konfigurationer, allt enligt instruktionerna, så funkar det ändå inte.

4. JIP spawnlocation flyttas inte förän man manuellt gjort det EFTER att en ny spelare anslutit. Jag har inte riktigt koll på vad som krävs för dett, man se vidare:

5. publiVariable är någ som jag tror kan vara mitt stora problem i det uppdraget. Mitt stora problem utanför uppdraget är att jag kan inte för mitt LIV komma underfund med hur publicVariable fungerar, trots nu en veckas forskande på Armaholic, BIS forum och OFPEC.
HJÄÄÄLP!!!!!


Nå, till uppdraget då:

Enkelt i sin helhet, bara skjuta bort allt fientligt. Spräng ett radiotorn, hacka en dator och skjut 6 VIP officerare. Lite lätt pansar i steg 1, steg 2 är en del tungt pansar, men mest bara infanteri.

Alla soldaterna har en specialitet:
* Officeren kan flytta spawnpunkten
* AT soldaten kan bygga en TOW launcher
* Grendier kan bygga en MK19 grk
* Sniper kan bygga ett näste
* Medic kan bygga ett fältsjukhus
* Kspskytten kan bygga ett kspnäste med en fast ksp
* MHQ kan flytta både spawnpunkten och ammolådan, men kan INTE respawna om den bliir förstörd.


Hittills har uppdraget fungerat bra, bortsett från de buggarna jag har nämnt här ovan. Testa gärn på en dedikerad server om det går, och hjälp mig gärna med att fixa de här buggarna. Jag har kommit typ så långt jag klarar...


P.S. Detta är för vanilla ArmA 1, inga mods alls. D.S.
ogion bifogade följande bild:fil:
coop8_pacamac.rar [24.66kB / 357 Nerladdningar]

Redigerat av ogion den 2010-03-28 13:59