Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
28 ton betong - uppdaterad
Med en skottglugg i mitten.

Om den någonsin kommer att fungera!


(Typ, hjälp som fan!)



Edit: Hjälp som fan!!!
Redigerat av ogion den 2010-04-27 19:44
ok, så här är den config.cpp jag uttgått ifrån:
Kod Källa  


class CfgPatches {

   class myAddon_mina_fordon {

      units[] = {"myAddon_strb90h","myAddon_su22","myAddon_trabant"};

      weapons[] = {};

      requiredVersion = 1.0;

      requiredAddons[] = {"CAWheeled2", "CACharacters2", "CAWeapons","CAWeapons"};

   };

};


class CfgVehicles

{

   class rhib; // Detta arver in alla egenskaper fran RHIB.

   class su39; // Detta arver in alla egenskaper fran Su39.

   class lada1; // Detta arver in alla egenskaper fran Ladan.



   class myAddon_strbat90h : rhib

   {

      displayname="Stridsbat 90H";

      model="\myAddon_stridsbat90\myAddon_stridsbat90.p3d";

      maxspeed=80;

      side=2;

   };

   class myAddon_su22 : su39

   {

      displayname="Su 32";

      model="\myAddon_su22\myAddon_su22.p3d";

      weapons[] = {};

      magazines[] = {};

   };

   class myAddon_trabant: lada1

   {

      displayname="Trabant";

      model="\myAddon_trabant\myAddon_trabant.p3d";

      maxspeed=75;

   };

};


och här är min config.cpp
Kod Källa  


class CfgPatches {

   class ogion_battlement {

      units[] = {"ogion_battlement_crenelation"};

      weapons[] = {};

      requiredVersion = 1.0;

      requiredAddons[] = {"buildings"};

   };

};


class CfgVehicles

{

   class Land_helfenburk_cimburi;


   class ogion_crenelation : Land_helfenburk_cimburi

   {

      displayname="Battlement Crenelation";

      model="\ogion_battlement\ogion_battlement_crenelation.p3d";

      maxspeed=0;

      side=3;

   };


};


Här är även pbo loggen som tjuter med error hela tiden:
Kod Källa  

Parse: 1 ms
Cannot load font core\data\fonts\lucidaconsoleb8
Fonts file \core\data\fonts\lucidaConsoleB8 not found
Cannot load font core\data\fonts\lucidaconsoleb11
Fonts file \core\data\fonts\lucidaConsoleB11 not found


Vad felas?
Redigerat av ogion den 2010-04-27 17:12
ingenting.. :)

däremot syns den nog inte för den inte "publik".. händer ofta med objekt.
Pröva:
Kod Källa  

class CfgPatches {

   class ogion_battlement {

      units[] = {"ogion_battlement_crenelation"};

      weapons[] = {};

      requiredVersion = 1.0;

      requiredAddons[] = {"buildings"};

   };

};


class CfgVehicles

{

   class Land_helfenburk_cimburi;


   class ogion_crenelation : Land_helfenburk_cimburi

   {

      displayname="Battlement Crenelation";

      model="\ogion_battlement\ogion_battlement_crenelation.p3d";

      maxspeed=0;
      scope=2;

      side=3;

   };


};



Ok, så tack vare granQ har jag nu en uppsättning bunkrar.

Nu skulle jag vara tacksam om någon kunde UVmappa dessa, eftersom jag uppenbarligen inte duger till det själv.

Skulle vara perrans om någon dessutom gjorde en grundtextur till dessa så jag kan börja pimpa dom utseendemässigt också...

All hjälp mottages tacksamt!
ogion bifogade följande bild:fil:
ogion_bunker.rar [35.19kB / 456 Nerladdningar]

Citera

Ogion skrev:
Ok, så tack vare granQ har jag nu en uppsättning bunkrar.

Nu skulle jag vara tacksam om någon kunde UVmappa dessa, eftersom jag uppenbarligen inte duger till det själv.

Skulle vara perrans om någon dessutom gjorde en grundtextur till dessa så jag kan börja pimpa dom utseendemässigt också...

All hjälp mottages tacksamt!



En UVmap gör man i de 3dprogram man använder, finns säkert massa 3rd party program men de e inget ja har koll på...

då jag lärde mig / lär mig 3dsmax fann ja denna tutorial vanskapligt bra http://www.waylon-art.com/uvw_tutoria...ut_01.html

finns nog en tutorial för UVmaping för varje 3dprogram som finns skulle jag tro så använder du annat än 3dsmax ere bara att söka på "UVmap [valfritt 3dprogram]" på google så kommer du nog hitta nåt Smile
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png
Har mappat den stora bunkern. Om du tycker att det ser ok ut så kan jag ta de övriga också sedan.
Steel rat bifogade följande bild:fil:
ogion_bunker_large-mappad.rar [11.53kB / 462 Nerladdningar]

Redigerat av Steel rat den 2010-05-05 20:57
Totally awesome stålis! =D
Nu ska jag försöka mig på att fixa en juste textur, så kan man nog kanske börja använda den här mojjen :S

Jag vet ett perfekt ställe att plantera den på! hurhurhurhrhrhr.... >:]

Citera

Jag vet ett perfekt ställe att plantera den på! hurhurhurhrhrhr.... >:]


Tvärs över vägen utanför Chernogorsk Wink
Så jag fortsätter på den här tråden istället för att göra en ny.

Som synes på bilden har jag en liten fundering, varför blir det en sådan "glitch" när man står helt nära och skjuter på objektet?
ogion bifogade följande bild:bild:
untitled-1.jpg
Ok, så här kommer mina första in-game screens av mina WIP FortV.

Kommentarer?
ogion bifogade följande bild:bilder:
sb_ts2.jpg sb_ts1.jpg
Thumbs up!

Krävs ett båtlass tålamod att lära sig att göra böja den tjeckiska fulkoden efter sin vilja

Borde inte fort, bunkrar, strvhinder osv. funka för ev. framtida öar?
Redigerat av ugga den 2010-05-08 10:47
Ja kanske det... Wink


/me tar på sig foliehatten...
Ok, här är lite fler WIP screens för den intresserade... Grin
ogion bifogade följande bild:bilder:
screen4.jpg screen3.jpg screen2.jpg screen1.jpg
Dagens WIP
ogion bifogade följande bild:bild:
screen5.jpg
rejäla bunkrar Smile
de senare är tänkta att bli fort...
Går det inte att göra camo texturerna utbytbara, så kan de ju helt anpassas till området där du vill placera dem?

M
slöben och lite kod knackare Cool
Går att göra samma bunker 8 gånger och ge den namnet ingame som SFP Bunker (Woodland), (Dessert), (M90).