Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Behöver lite hjälp
Jag hittade den script som spawnar ett plan och släpper en önskvärd sak i en fallskärm.
Original kod finns här http://forums.bistudio.com/showpost.p...stcount=43

Sedan hittade jag en bra funktion som gör att man måste öppna kartan och markera vart man vill ha sitt drop, och när man stänger kartan så spawnas planet.

Det jag inte får till är att jag får inte planet att åka till markeringen.

Min fulla kod ser ut så här:

Någon som kan hjälpa mig med att få planet till den markering som jag sätter ut på kartan, och släppa det önskvärda saken i fallskärm, och sedan vända och åka tillbaka och sedan raderas.


1) Sätt ut en emtyp helipad döp den till ASpad
2) Sätt ut en trigger som kör denna snutt nul = ["HMMWV_TOW"] execVM "Airdrop.sqf"; i en radio activation.


Airdrop.sqf
Kod Källa  


if (isServer) then {
   _spawntype = _this select 0;
   _pos = getPos ASpad;
   _dir = getDir ASpad;
   _airtype = "C130J";
   _type = "GUE_Soldier_Pilot";
   mygroup = creategroup side player;
   


// Config
_mapMarkText = "Click on the map to designate the supply drop LZ";
_closeMapMessage = "Close the map to initiate drop procedure";
_droppoint = "SD_DropMarker";
_dropMarkerType = "SupplyVehicle";
_incomingMessage = "This is eagle one, we are inbound with supply drop, please stand by...";
_triggerDistance = 200;

// Map click to determine where the supplies will be dropped.
SD_dropmarked = true;
hint _mapMarkText;
_mapString = format["SD_DropMarker = createMarker [""%1"", _pos]; ""%1"" setMarkerType ""%2"";;SD_dropmarked=false",_droppoint, _dropMarkerType];
onMapSingleClick _mapString;
waitUntil{!SD_dropmarked};
onMapSingleClick "";

// Wait till they close the map to continue.
hint _closeMapMessage;
waitUntil{!visibleMap};
hintSilent "";

// Have the player toss smoke to mark the spot.
player playAction "ThrowGrenade";
sleep 2;
SD_smokePot = "SmokeShellGreen" createVehicle (getMarkerPos _droppoint);
[SD_smokePot, [0.4,0.8,0.4]] spawn {
   _sh=_this select 0;
   _col=_this select 1;
   _c1=_col select 0;
   _c2=_col select 1;
   _c3=_col select 2;
   
   sleep (3+random 1);
   
   _source = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _sh;
   _source setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal", 16, 7, 48], "", "Billboard", 1, 20, [0, 0, 0], [0.2, 0.1, 0.1], 0, 1.277, 1, 0.025, [0.1, 2, 6], [[_c1, _c2, _c3, 0.2], [_c1, _c2, _c3, 0.05], [_c1, _c2, _c3, 0]], [1.5,0.5], 1, 0.04, "", "", _sh];
   _source setParticleRandom [2, [0, 0, 0], [0.25, 0.25, 0.25], 0, 0.5, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0, 10];
   _source setDropInterval 0.03;
   _source2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _sh;
   _source2 setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal", 16, 12, 8, 0], "", "Billboard", 1, 20, [0, 0, 0], [0.2, 0.1, 0.1], 0, 1.277, 1, 0.025, [0.1, 2, 6], [[_c1, _c2, _c3, 1], [_c1, _c2, _c3, 0.5], [_c1, _c2, _c3, 0]], [0.2], 1, 0.04, "", "", _sh];
   _source2 setParticleRandom [2, [0, 0, 0], [0.25, 0.25, 0.25], 0, 0.5, [0, 0, 0, 0.2], 0, 0, 360];
   _source2 setDropInterval 0.03;
};


// Spawn.

   _target = createVehicle  ["testsphere2",[_pos select 0,_pos select 1,-10], [], 0, "FLY"];
   deleteCollection _target;
   _target setpos [_pos select 0,_pos select 1,200];
   _target setDir _dir;
   _vdir = vectorDir _target;
   _target setpos [(_pos select 0) + (_vdir select 0) * 26, (_pos select 1) + (_vdir select 1) * 26,200];
   _apos = getposasl _target;
   
   
   _npos = [(_pos select 0) + (_vdir select 0) * -1500, (_pos select 1) + (_vdir select 1) * -1500, 300];
   
   _vehicle = createVehicle  [_airtype,_npos, [], 0, "FLY"];
   _vehicle setpos _npos;
   _vehicle setDir _dir;
   
   
   _vehicle setvelocity [(_vdir select 0)*50,(_vdir select 1)*50, 5];
   
   _type createUnit [_npos, mygroup,"pilot=this;"];
   _pilot = pilot;
   _pilot moveindriver _vehicle;
   _pilot reveal _target;
   _pilot doMove _npos;
   _pilot dotarget _target;
   _pilot dowatch _target;
   _pilot FlyInHeight 400;
   _vehicle FlyInHeight 400;
   
   
   while {_vehicle distance _target > 40} do {
       sleep 0.5;
       if(_vehicle distance _target < 600) then {
           _pilot FlyInHeight 400;
           _pilot doMove _npos;
       };
   };


// Drop.   
       _bpos = _vehicle ModelToWorld [0,-12,-5.5];
       _bomb = _spawntype createVehicle _bpos;
       _bomb setpos _bpos;
       _bomb setDir direction _vehicle;
       _chute = "ParachuteMediumWest" createVehicle getpos _bomb;
       _chute setpos (_bomb ModelToWorld [0,0,3]);
       _bomb attachTo [_chute,[0,0,0]];
       deletevehicle _target;
       sleep 0.05;
   
   _plane FlyInHeight 250;
   
   
   sleep 1;
   _plane FlyInHeight 450;
   _pilot doMove [(_pos select 0) + (_vdir select 0) * 800, (_pos select 1) + (_vdir select 1) * 800, 500];
   
   sleep 15;
   
   deletevehicle _vehicle;
   deletevehicle _pilot;
};

Redigerat av Kiptanoi den 2010-05-21 10:51
inte helt säker men verkar som den försöker flyga till helipaden snarare än att den flyttas till dit man vill ha droppet?
kan man inte använda markern som en WPpos helt enkelt?
Jag får försöka ta det från början, i koden, bygga från rutan 1, så att det blir rätt.

Vad är det för skillnad på:
1) _namn = Kippan
2) namn = Kippan

När ska man använda 1an, och när ska man använda 2:an?
_namn körs lokalt i varje script.
och namn blir "globalt" (fast för varje spelare om vi pratar om multiplayer).

Tänk så här.. du skapar ett flygplan med ett script som du vill kunna använda till flera grejer då är det bra med t ex:

sfp_support_plane

I nästa script gör du typ "sfp_support_plane moveTo getpos base1".

I nästa script vill du göra det möjligt skapa stridsvagnar med ai, som får en förare och skytt och hälften av bränslet.

Då gör du ett script som fungerar typ:

_pos = _this select 0;
_tank = "t72" createvehicle _pos;
_driver = createunit "soldier_eb";
_driver moveindriver _tank


Nu kan du starta 5 instanser samtidigt av samma script.. och 5 tanks kommer ha 5 förare.

Om vi gör samma sak fast med tank istället för _tank så vad som KAN, inte säkert så skapas helt säkert 5 stridsvagnar, och 5 förare.. men när "_driver moveindriver _tank" skall utföras så kan vilken av de 5 stridsvagnarna vara _tank.. vilket betyder att t ex 2 förare försöker komma in i samma stridsvagn.

Vet inte om förklarat det bra.. men i princip..

skall scriptet köras flera gånger _namn som gäller

skall scriptet användas en gång och andra script/triggers är beroende av det så är det "namn" som gäller.

Okej, för jag får inte till en koll efter distans i min kod.

Kod Källa  


if(_pilot distance _pos_eject < 1000) then {
(driver _plane) sideChat "here we go";
};



Koden som jag har nu fungerar bra fram tills att jag ska kolla distansen mellan piloten/planet och min markering/platsen som det ska droppas på.

Nuvarande kod:
Kod Källa  


if (isServer) then {

// Config ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
   _spawntype    = _this select 0;
   _grp       = creategroup side player;
   _pos_start    = getPos ASpad;
   _pos_stop   = getPos ASpad;
   _dir       = getDir ASpad;
   _pos_eject   = "DropMarker";
   
   _airtype    = "C130J";
   _pilotType    = "GUE_Soldier_Pilot";
   
   _dMarkerType = "SupplyVehicle";
   _mapMarkText = "Click on the map to designate the supply drop LZ";
   _closeMapMessage = "Close the map to initiate drop procedure";
   _incomingMessage = "This is eagle one, we are inbound with supply drop, please stand by...";
   _triggerDistance = 200;


// Map click to determine where the supplies will be dropped. //////////////////////////////////////////////
dropmarked = true;
hint _mapMarkText;
_mapString = format["DropMarker = createMarker [""%1"", _pos]; ""%1"" setMarkerType ""%2"";;dropmarked=false",_pos_eject, _dMarkerType];
onMapSingleClick _mapString;
waitUntil{!dropmarked};
onMapSingleClick "";

// Wait till they close the map to continue. ///////////////////////////////////////////////////////////////
hint _closeMapMessage;
waitUntil{!visibleMap};
hintSilent "";




// Have the player toss smoke to mark the spot. ////////////////////////////////////////////////////////////
player playAction "ThrowGrenade";
sleep 2;
smokePot = "SmokeShellGreen" createVehicle (getMarkerPos _pos_eject);
[smokePot, [0.4,0.8,0.4]] spawn {
   _sh=_this select 0;
   _col=_this select 1;
   _c1=_col select 0;
   _c2=_col select 1;
   _c3=_col select 2;
   
   sleep (3+random 1);
   
   _source = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _sh;
   _source setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal", 16, 7, 48], "", "Billboard", 1, 20, [0, 0, 0], [0.2, 0.1, 0.1], 0, 1.277, 1, 0.025, [0.1, 2, 6], [[_c1, _c2, _c3, 0.2], [_c1, _c2, _c3, 0.05], [_c1, _c2, _c3, 0]], [1.5,0.5], 1, 0.04, "", "", _sh];
   _source setParticleRandom [2, [0, 0, 0], [0.25, 0.25, 0.25], 0, 0.5, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0, 10];
   _source setDropInterval 0.03;
   _source2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _sh;
   _source2 setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal", 16, 12, 8, 0], "", "Billboard", 1, 20, [0, 0, 0], [0.2, 0.1, 0.1], 0, 1.277, 1, 0.025, [0.1, 2, 6], [[_c1, _c2, _c3, 1], [_c1, _c2, _c3, 0.5], [_c1, _c2, _c3, 0]], [0.2], 1, 0.04, "", "", _sh];
   _source2 setParticleRandom [2, [0, 0, 0], [0.25, 0.25, 0.25], 0, 0.5, [0, 0, 0, 0.2], 0, 0, 360];
   _source2 setDropInterval 0.03;
};



// Spawn /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
   // Plane
   _plane = createVehicle [_airtype, _pos_start, [], 0, "FLY"];
   _plane setpos [_pos_start select 0,_pos_start select 1,(_pos_start select 2)+500];
   _plane setdir _dir;
   _plane setVehicleVarName "plane";
   
   // Pilot
   _pilot = _grp createUnit [_pilotType, _plane, [], 0, "FLY"];
   _pilot setVehicleVarName "pilot";
   _pilot moveinDriver _plane;
   _grp addvehicle plane;
   _pilot FlyInHeight 500;
   _plane FlyInHeight 500;
   _pilot doMove (getMarkerPos _pos_eject);
   sleep 5;
   (driver _plane) sideChat _incomingMessage;
   








// Drop /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

if(_pilot distance _pos_eject < 1000) then {
(driver _plane) sideChat "here we go";
};













};

jag gissar, men _pos_eject är en "2d position" för kartan, dvs [x,y] medans piloten är i 3d position. Vet inte om det som strular, men du kan pröva genom ändra till..

Kod Källa  

if(_pilot distance (getmarkerpos _pos_eject) < 1000) then {
(driver _plane) sideChat "here we go";
};


tror jag.. verkar som _pos_eject är en "marker"..right?
Fungerade inte....



Ja det är en marker, denna snutt finns i koden med:
Kod Källa  


smokePot = "SmokeShellGreen" createVehicle [b](getMarkerPos _pos_eject)[/b];

Så om man vill kolla mot smokePot så kan man det?

Men.....
koden reagerar inte om jag kollar mot spelaren med:
Kod Källa  


if(_pilot distance player < 1000) then {
(driver _plane) sideChat "here we go";
};


Så hur ska man då kolla avståndet mellan min markering och planet/pilot, eller smokePot och planet/pilot? :|
Redigerat av Kiptanoi den 2010-05-21 08:01
Nu så...

Nu fungerar allt.

Nu får jag mitt plan att droppa det jag vill med denna kod:

Koden är lite av ett script, och lite av ett annat script som fanns på BIS forum, så jag tog det bästa från varje script och satte ihop det till att passa just mig.

Kod Källa  


if (isServer) then {
  if(!DoSupport) then {player sideChat "They are not responding now... I can try later...";}
  else {


// Config ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
   DoSupport    = false;
   spawntype    = _this select 0;
   _grp       = creategroup side player;
   _pos_start    = getPos ASpad;   
   _mapMarkText    = "Click on the map to designate the supply drop LZ";
   _closeMapMessage    = "Close the map to initiate drop procedure";
   _incomingMessage    = "This is eagle one, we are inbound with supply drop, please stand by...";






// Map click to determine where the supplies will be dropped. //////////////////////////////////////////////
dropmarked = true;
hint _mapMarkText;
_asloc = createMarkerLocal ["asloc", [0,0,0]];
_asloc setMarkerShapeLocal "ICON";
"asloc" setMarkerTypeLocal "hd_destroy";
onMapSingleClick "'asloc' setMarkerPosLocal _pos,dropmarked = false";
waitUntil {!dropmarked};
onMapSingleClick "";

// Wait till they close the map to continue. ///////////////////////////////////////////////////////////////
hint _closeMapMessage;
waitUntil{!visibleMap};
hintSilent "";


// Have the player toss smoke to mark the spot. ////////////////////////////////////////////////////////////
player playAction "ThrowGrenade";
sleep 2;
smokePot = "SmokeShellGreen" createVehicle (getMarkerPos "asloc");
[smokePot, [0.4,0.8,0.4]] spawn {
   _sh=_this select 0;
   _col=_this select 1;
   _c1=_col select 0;
   _c2=_col select 1;
   _c3=_col select 2;
   
   sleep (3+random 1);
   
   _source = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _sh;
   _source setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal", 16, 7, 48], "", "Billboard", 1, 20, [0, 0, 0], [0.2, 0.1, 0.1], 0, 1.277, 1, 0.025, [0.1, 2, 6], [[_c1, _c2, _c3, 0.2], [_c1, _c2, _c3, 0.05], [_c1, _c2, _c3, 0]], [1.5,0.5], 1, 0.04, "", "", _sh];
   _source setParticleRandom [2, [0, 0, 0], [0.25, 0.25, 0.25], 0, 0.5, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0, 10];
   _source setDropInterval 0.03;
   _source2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _sh;
   _source2 setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal", 16, 12, 8, 0], "", "Billboard", 1, 20, [0, 0, 0], [0.2, 0.1, 0.1], 0, 1.277, 1, 0.025, [0.1, 2, 6], [[_c1, _c2, _c3, 1], [_c1, _c2, _c3, 0.5], [_c1, _c2, _c3, 0]], [0.2], 1, 0.04, "", "", _sh];
   _source2 setParticleRandom [2, [0, 0, 0], [0.25, 0.25, 0.25], 0, 0.5, [0, 0, 0, 0.2], 0, 0, 360];
   _source2 setDropInterval 0.03;
};












// Spawn /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
   _dp = [[(_pos_start) select 0, (_pos_start) select 1, 50], 270, "C130J", _grp] call BIS_fnc_spawnVehicle;
   sleep 2;
   SD_c1 = _dp select 0;
   SD_c1 flyinHeight 200;
   sleep 5;
   (driver _plane) sideChat _incomingMessage;
   // Fly to targe
   _target = getMarkerPos "asloc";
   _wp0 = _grp addwaypoint[_target,0];
   _wp0 setWaypointSpeed "NORMAL";
   _wp0 setwaypointtype "MOVE";
   _wp0 setWaypointStatements ["true", "dropNow=true;"];








// Drop stuff  ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
      dropCode = {[SD_c1,spawntype] call BIS_fnc_supplyDrop; sleep 3; deleteVehicle smokePot;};
      waitUntil{dropNow};
      [] spawn dropCode;
      sleep 1;
      
   
// Fly home
      _target2 = getPos ASpad;
      _wp1 = _grp addwaypoint[_target2,0];
      _wp1 setWaypointSpeed "NORMAL";
      _wp1 setwaypointtype "MOVE";
      _wp1 setWaypointStatements ["true", "doDelete=true;"];
          
       
// Delete all
      waitUntil{doDelete};
      deletevehicle SD_c1;
      deleteMarkerLocal "asloc";
      DoSupport=true;
  };
};



Något som vore najs är att om ngn kunde slänga på röd rök på det som droppas. Typ med attachTo eller något, så att det som droppas syns lätt, tänkte på om det är en liten, liten låda som släpps, den är inte så lätt att finna i högt gräs, eller skog.



Äntligen kan man reparera något mitt ute i skogen mitt i ett uppdrag
nul = ["MtvrRepair"] execVM "myAirdrop.sqf"; :D
Redigerat av Kiptanoi den 2010-05-21 10:51
Enklast känns ju som att du bara sätter en marker mitt på objoktet som droppas, så syns den i gps'en, men inte för alla möjliga kreti och pleti, och dessutom mycket mindre fpskrävande...?

Annars kan du ju helt enkelt createVehicle ett smokeshellred på _pos exempelvis 30 sekunder efter droppen...
Redigerat av ogion den 2010-05-22 09:53
Uppdatering: Har gjort om lite och fått scriptet att fungera bättre.

Man kallar till sig scriptet med denna kod (t ex med hjälp av en radio trigger)
null0 = ["MtvrRepair"] execVM "script\fncAirdrop.sqf";

Det som krävs är att man har en Helipad objekt där man vill att planet ska börja och sluta som heter "ASpad" och ngt som aktiverar scriptet. Sen är det klart.
Man kan få vad som helst att släppas ner till dig via det, bara att ändra "MtvrRepair" till det som önskas =)

Ni får göra vad ni vill med det, kan man uppdatera och få det att fungera ännu bättre så varsegoda och ändra. Publicera det gärna med här på forumet.

Jag smyger omkring och försöker lära mig att knåpa ihop små saker.
Därför koden är lite fumlig, men den fyller sin (min) funktion iaf :D


En sak till: Jag använder fortfarande "waitUntil{ dropNow };"
Förstod inte och fick inte till det med det andra (theOden) sorry.


fncAirdrop.sqf
Kod Källa  


if (isServer) then {
  if(airDrop) then {player sideChat "Eagle one is allready on my request... I need to wait until they are ready for next request.";}
  else {


// Configuration
   airDrop       = true;
   spawntype       = _this select 0;
   _grp          = creategroup side player;
   _pos_start       = getPos ASpad;   
   _mapMarkText    = "Click on the map to designate the supply drop LZ";
   _closeMapMessage    = "Close the map to initiate drop procedure";
   _incomingMessage    = "This is eagle one, we are inbound with supply drop, please stand by...";
   _endMessage      = "Eagle one is home safe, we are ready for your next request.";
   _rtbMessage      = "Eagle one is RTB. Good luck";
   dropCode       = {[SD_c1,spawntype] call BIS_fnc_supplyDrop; sleep 3; deleteVehicle smokePot;};




// Markera på kartan vart du vill ha droppet.
dropmarked = true;
hint _mapMarkText;
_loc = createMarkerLocal ["loc", [0,0,0]];
_loc setMarkerShapeLocal "ICON";
"loc" setMarkerTypeLocal "hd_destroy";
onMapSingleClick "'loc' setMarkerPosLocal _pos,dropmarked = false";
waitUntil {!dropmarked};
onMapSingleClick "";

// Väntar tills spelaren har stängt kartan.
hint _closeMapMessage;
waitUntil{!visibleMap};
hintSilent "";


// Spelare kastar en smoke vid markeringen.
player playAction "ThrowGrenade";
sleep 2;
smokePot = "SmokeShellGreen" createVehicle (getMarkerPos "loc");
[smokePot, [0.4,0.8,0.4]] spawn {
   _sh=_this select 0;
   _col=_this select 1;
   _c1=_col select 0;
   _c2=_col select 1;
   _c3=_col select 2;
   
   sleep (3+random 1);
   
   _source = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _sh;
   _source setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal", 16, 7, 48], "", "Billboard", 1, 20, [0, 0, 0], [0.2, 0.1, 0.1], 0, 1.277, 1, 0.025, [0.1, 2, 6], [[_c1, _c2, _c3, 0.2], [_c1, _c2, _c3, 0.05], [_c1, _c2, _c3, 0]], [1.5,0.5], 1, 0.04, "", "", _sh];
   _source setParticleRandom [2, [0, 0, 0], [0.25, 0.25, 0.25], 0, 0.5, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0, 10];
   _source setDropInterval 0.03;
   _source2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _sh;
   _source2 setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal", 16, 12, 8, 0], "", "Billboard", 1, 20, [0, 0, 0], [0.2, 0.1, 0.1], 0, 1.277, 1, 0.025, [0.1, 2, 6], [[_c1, _c2, _c3, 1], [_c1, _c2, _c3, 0.5], [_c1, _c2, _c3, 0]], [0.2], 1, 0.04, "", "", _sh];
   _source2 setParticleRandom [2, [0, 0, 0], [0.25, 0.25, 0.25], 0, 0.5, [0, 0, 0, 0.2], 0, 0, 360];
   _source2 setDropInterval 0.03;
};


// Spawn
   _dp = [[(_pos_start) select 0, (_pos_start) select 1, 50], 270, "C130J", _grp] call BIS_fnc_spawnVehicle;
   SD_c1 = _dp select 0;
   SD_c1 flyinHeight 250;
   sleep 5;
   (driver SD_c1) sideChat _incomingMessage;
   
// Trigger för att kolla om planet "lever"
   _trg=createTrigger["EmptyDetector",getPos player];
   _trg setTriggerArea[0,0,0,false];
   _trg setTriggerActivation["NONE","PRESENT",true];
   _trg setTriggerStatements["(!alive SD_c1)", "nil = [] execVM 'script\fncCleanUpAirDrop.sqf'", ""];
   

   
// Flyg till markeringen
   _target = getMarkerPos "loc";
   _wp0 = _grp addwaypoint[_target,0];
   _wp0 setWaypointSpeed "NORMAL";
   _wp0 setwaypointtype "MOVE";
   _wp0 setWaypointStatements ["true", "dropNow=true;"];

// Släpp saken
      waitUntil{ dropNow };
        [] spawn dropCode;
        SD_c1 flyinHeight 350;
        dropNow   = false;
      sleep 2;
// Flyg hem      
      (driver SD_c1) sideChat _rtbMessage;
      _target2 = getPos ASpad;
      _wp1 = _grp addwaypoint[_target2,0];
      _wp1 setWaypointSpeed "NORMAL";
      _wp1 setwaypointtype "MOVE";
      _wp1 setWaypointStatements ["true", "(driver SD_c1) sideChat _endMessage; dropReady=true;"];

// Radera allt
      waitUntil{dropReady};
         deleteVehicle _trg; // Radera trigger
         dropReady    = false;
         airDrop   = false;
         sleep 10;
         (player) sideChat _endMessage;
         deleteMarkerLocal "loc";
         deletevehicle SD_c1;
  };
};


fncCleanUpAirDrop.sqf
Kod Källa  


_readyMessage   = "This is base, we have a new Eagle one is ready for your.";
_killedMessage   = "Eagle one is shoot down, stand by...";
deleteVehicle _trg; // Radera trigger
(player) sideChat _killedMessage;
sleep 45;
(player) sideChat _readyMessage;
deleteMarkerLocal "loc";
deletevehicle SD_c1;
doDelete   = false;
dropNow   = false;
dropReady    = false;
airDrop   = false;

Redigerat av Kiptanoi den 2010-05-26 01:10