Visa ämne
Trigger
|
|
Publicerat 2010-05-29 13:37
|
|
Jag skapar en trigger i samband med att jag slänger upp en MASH tält: Kod Källa _Mash_trg = createTrigger["EmptyDetector",getPos player]; När jag sedan försöker att sätta dit ytterligare en trigger så blir det inte som tänkt. Kod Källa _Wep_trg1 = createTrigger["EmptyDetector",getPos player]; Det jag vill är att få upp en trigger som aktiveras med radio Alpha, och det ska stå: "Gear: CMD US" på skärmen. Och den ska endast vara aktiv och synas när man är mindre än 4 meter ifrån crate.... Som triggern ovan visar. När det inträffar så blir "SwapWeapon=true" och endast då ska radio alpha synas. Går jag sedan iväg utanför triggern så ska radio alpha inte synas mera, och kommer jag tillbaka så ska radio alpha synas igen. Vad är galet i den andra triggern där ovan? (_Wep_trg1) |
|
|
|
Publicerat 2010-05-29 14:51
|
|
tror du måste lägga till AND this annars aktiveras radio alphan direkt av sig själv. _Wep_trg1 setTriggerStatements["SwapWeapon and this", "[player, "cmd_US"] call compile preprocessFile "script\fncGear.sqf"", ""]; |
|
|
|
Publicerat 2010-05-29 17:40
|
|
Åter igen så var det fnuttarna som förstörde, att jag aldrig lär mig när man ska använda " och när man ska använda ' Min lösening är följande: Kod Källa
fncSwapWep.sqf Kod Källa
Och strunta i engelskan, jag hade en 2:a när jag gick ur skolan ;) Redigerat av Kiptanoi den 2010-05-29 17:41 |
|
|
Gå direkt till forum: |