Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Trigger
Jag skapar en trigger i samband med att jag slänger upp en MASH tält:
Kod Källa  

_Mash_trg = createTrigger["EmptyDetector",getPos player];
_Mash_trg setTriggerArea [0, 0, 0, false];
_Mash_trg setTriggerActivation["NONE","PRESENT",true];
_Mash_trg setTriggerStatements["player distance crate < 4", "SwapWeapon=true", ""];



När jag sedan försöker att sätta dit ytterligare en trigger så blir det inte som tänkt.
Kod Källa  

_Wep_trg1 = createTrigger["EmptyDetector",getPos player];
_Wep_trg1 setTriggerArea [0, 0, 0, false];
_Wep_trg1 setTriggerActivation["ALPHA","PRESENT",true];
_Wep_trg1 setTriggerStatements["SwapWeapon", "[player, "cmd_US"] call compile preprocessFile "script\fncGear.sqf"", ""];
_Wep_trg1 setTriggerText "Gear: CMD US";



Det jag vill är att få upp en trigger som aktiveras med radio Alpha, och det ska stå: "Gear: CMD US" på skärmen. Och den ska endast vara aktiv och synas när man är mindre än 4 meter ifrån crate.... Som triggern ovan visar. När det inträffar så blir "SwapWeapon=true" och endast då ska radio alpha synas.

Går jag sedan iväg utanför triggern så ska radio alpha inte synas mera, och kommer jag tillbaka så ska radio alpha synas igen.

Vad är galet i den andra triggern där ovan? (_Wep_trg1)
tror du måste lägga till AND this annars aktiveras radio alphan direkt av sig själv.

_Wep_trg1 setTriggerStatements["SwapWeapon and this", "[player, "cmd_US"] call compile preprocessFile "script\fncGear.sqf"", ""];
Åter igen så var det fnuttarna som förstörde, att jag aldrig lär mig när man ska använda " och när man ska använda '

Min lösening är följande:
Kod Källa  


_Mash_trg0 = createTrigger["EmptyDetector", [0,0,0]];
_Mash_trg0 setTriggerArea [0, 0, 0, false];
_Mash_trg0 setTriggerActivation["NONE","PRESENT",true];
_Mash_trg0 setTriggerStatements["player distance crate < 4", "SwapWeapon=true;[] execVM 'script\fncSwapWep.sqf'", "SwapWeapon=false;[] execVM 'script\fncSwapWep.sqf'"];


fncSwapWep.sqf
Kod Källa  


_strOn = "You can now swap weaponset if you want to, or you can pick whatever you want from ammobox.";
_strOff = "You can no longerswap weaponset, you need to get close to your ammobox at your base (MASH tent).";

if (SwapWeapon) then
{
hint _strOn;
Wep_trg1 = createTrigger["EmptyDetector", [0,0,0]];
Wep_trg1 setTriggerArea [0, 0, 0, false];
Wep_trg1 setTriggerActivation["ALPHA","PRESENT",true];
Wep_trg1 setTriggerStatements["this", "[player, 'cmd_US'] call compile preprocessFile 'script\fncGear.sqf'", ""];
Wep_trg1 setTriggerText "Gear: CMD US";
};

if (!SwapWeapon) then
{
hint _strOff;
deleteVehicle Wep_trg1;
};


Och strunta i engelskan, jag hade en 2:a när jag gick ur skolan ;)
Redigerat av Kiptanoi den 2010-05-29 17:41