Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP Anrop Release. (OBS Tidig beta!)
sfp.granq.se/files/betas/expansion.jpg


OBS OBS OBS
Eftersom jag inte hunnit fixa om allt från ArmA2 till arrowhead ännu, t ex båtar och grejer. Så krävs det att man har arma2+arrowhead när man spelar. På fredag bör en version som fungerar med Arrowhead endast vara klart.


Så här ligger det till, släpper man en massa saker som funkar så går det 2 sekunder i communityn innan man får svar som "det krashar på servrar som kör windows vista". Därför släpper vi SFP nu, lite tidigare och anledningen är helt enkelt att hitta kritiska buggar som krasher osv.

Att det inte är optimerat och finns "spelbuggar" som t ex att något fordon spängs för lätt/svårt/aldrig... sånt vet vi om.

Vad vi vill höra är grejer som:

1) Jädrans vad tok bra detta var, tack så mycket för all tid ni lagt ned.
2) Jag har gjort flera uppdrag med SFP, vill ni ha dem i nästa release?
3) Jag vill hjälpa till göra modeller, fixa kodning osv.
4) Det krashar till desktop när x och y händer (vi vill inte höra denna så mycket men om det krashar vill vi veta).

Vad vi INTE vill höra är:

"gubbarna ser fula ut tycker jag, fel färg på uniformen"
"när jag sitter i fordonet kan jag inte styra"
"ak5:an låter inte som på riktigt"

I de fall ni känner för skriva något sånt så rekommenderar vi denna länken för ett praktiskt gör det själv kit.
http://community....BI_Tools_2


Nu undrar ni säkert, men var är filen?

Jo eftersom detta är ett anrop test release grej och inte en full fjättrad release vill jag dels veta att ni förstått vad det innebär med moddar i arma2. Eftersom disable knepar sig för avaktivera mods så kan man råka ut för att aldrig kan disabla SFP om inte BIS löser den buggen läs därför först denna instruktionen.

Hur installera:
Packa upp @sfp_mod mappen till din arma2 mapp, bör se ut så här då:

c:\games\arma2\@sfp_mod\addons

Starta spelet, klicka på extensions och aktivera @sfp_mod

Hur avaktivera
Då det verkar vara någon bugg med funktionen så går det inte avaktivera SFP ingame, utan vad du gör är döpa om @sfp_mod till lämpligen @sfp_mo och då hittas inte filerna och allt blir som vanligt. Många servar tillåter inte att folk har addons så därför kan vara bra.

Hur avinstallera
Markera mappen och ta bort.. klart.


Så ni måste ha förstått det där samt att denna filen inte skall spridas till nyhetssidor osv då inte är en "officiell" release.
Länken till filerna går att få i Anrop chatten om ni skall spela med oss.
Redigerat av Granquist den 2010-07-03 19:11
Använder inte ts..
Kan man inte få det ändå...LOL
ja på chatten.. var och åt när du kom in.
Det finns kända problem med Steamversionen av OA samt Arma 2, dom vill inte köras ihop som det är tänk från början utan det blir istället Stand Alone spel båda två. För att integrera dessa två har jag skrivit om en batchfil som du skall lägga i "program files/steam/steamapps/common/arma 2 operation arrowhead" Detta är sökvägen till mitt OA och du lägger självklart in den i den mapp där du har OA's exefil.

Detta är för 32-bits windows, sitter ni på 64-bit så kan ni läsa lösningen i denna tråd
http://forums.bis...p?t=101214

Jag bifogar batchfilen i en .rar-fil.


PS Denna fil är även skriven att starta sfp också, detta kräver att sfp sparas i din OA-mapp som @sfp_mod
Precis så som den ser ut från början.

Om ni vill ha batchfilen utan att den skall starta SFP så får ni meddela mig om ni inte själva kan skriva om den.
sup3rfly bifogade följande bild:fil:
_runa2co.rar [419Bytes / 422 Nerladdningar]
perfekt, och oj vad mycket fel det var i SFP. Blir lätt så när man sitter insnöad (kan man säga så med all värme vi haft nu) och stirrar på någon detalj.. sen när dags för lir och man blir 10 personer på en server så upptäcker man saker direkt.

Har nu "avaktiverat" mitt arma2 så att jag vet att funkar även med folk som bara sitter med Arrowhead. Vart mer strul än jag först trodde.


Jag har valt kalla denna bilden:

"arma2 är inte arrowhead"...

börjar dock bli riktigt klart med "konventeringen" till arrowhead.
Granquist bifogade följande bild:bild:
oa.jpg

Redigerat av Granquist den 2010-07-04 01:11

Citera

granQ skrev:
perfekt, och oj vad mycket fel det var i SFP. Blir lätt så när man sitter insnöad (kan man säga så med all värme vi haft nu) och stirrar på någon detalj.. sen när dags för lir och man blir 10 personer på en server så upptäcker man saker direkt.

Har nu "avaktiverat" mitt arma2 så att jag vet att funkar även med folk som bara sitter med Arrowhead. Vart mer strul än jag först trodde.


Jag har valt kalla denna bilden:

"arma2 är inte arrowhead"...

börjar dock bli riktigt klart med "konventeringen" till arrowhead.


Känns som något är fel med den bilden :/
Här kommer en uppdaterad verision av den fil som sup3rfly bifogade tidigare.
Denna kod kommer från min AH nerladdning via steam idag.
(Inte för att jag fattar mig på detta men koden borde ju vara till både 32 och 64 bitars system.)
(Det borde iaf vara till 64 bitars då jag kör med det :D)

_runA2CO.cmd
Kod Källa  


:uac_PATH_A2
@FOR /F "tokens=2* delims=    " %%A IN ('REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2" /v MAIN') DO SET ARMA2PATH=%%B

IF ERRORLEVEL 1 GOTO std_PATH_A2
IF ERRORLEVEL 0 GOTO uac_PATH_A2OA

:std_PATH_A2
@FOR /F "tokens=2* delims=    " %%C IN ('REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2" /v MAIN') DO SET ARMA2PATH=%%D
IF ERRORLEVEL 1 GOTO ENDfailA2
IF ERRORLEVEL 0 GOTO uac_PATH_A2OA

:uac_PATH_A2OA
@FOR /F "tokens=2* delims=    " %%E IN ('REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2 OA" /v MAIN') DO SET ARMA2OAPATH=%%F

IF ERRORLEVEL 1 GOTO uac_PATH_A2OA
IF ERRORLEVEL 0 GOTO RUN

:std_PATH_A2OA
@FOR /F "tokens=2* delims=    " %%G IN ('REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2 OA" /v MAIN') DO SET ARMA2OAPATH=%%H

IF ERRORLEVEL 1 GOTO ENDfailA2OA
IF ERRORLEVEL 0 GOTO RUN

:run
"%ARMA2OAPATH%\ARMA2OA.exe" "-mod=%ARMA2PATH%;%ARMA2OAPATH%\EXPANSION;ca" "-mod=@sfp_mod" "-nosplash -maxmem=2047"

:end
@exit

:ENDfailA2
@exit

:ENDfailA2OA
@exit

Citera

Kiptanoi skrev:
Här kommer en uppdaterad verision av den fil som sup3rfly bifogade tidigare.
Denna kod kommer från min AH nerladdning via steam idag.
(Inte för att jag fattar mig på detta men koden borde ju vara till både 32 och 64 bitars system.)
(Det borde iaf vara till 64 bitars då jag kör med det :D)

_runA2CO.cmd
Kod Källa  


:uac_PATH_A2
@FOR /F "tokens=2* delims=    " %%A IN ('REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2" /v MAIN') DO SET ARMA2PATH=%%B

IF ERRORLEVEL 1 GOTO std_PATH_A2
IF ERRORLEVEL 0 GOTO uac_PATH_A2OA

:std_PATH_A2
@FOR /F "tokens=2* delims=    " %%C IN ('REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2" /v MAIN') DO SET ARMA2PATH=%%D
IF ERRORLEVEL 1 GOTO ENDfailA2
IF ERRORLEVEL 0 GOTO uac_PATH_A2OA

:uac_PATH_A2OA
@FOR /F "tokens=2* delims=    " %%E IN ('REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2 OA" /v MAIN') DO SET ARMA2OAPATH=%%F

IF ERRORLEVEL 1 GOTO uac_PATH_A2OA
IF ERRORLEVEL 0 GOTO RUN

:std_PATH_A2OA
@FOR /F "tokens=2* delims=    " %%G IN ('REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2 OA" /v MAIN') DO SET ARMA2OAPATH=%%H

IF ERRORLEVEL 1 GOTO ENDfailA2OA
IF ERRORLEVEL 0 GOTO RUN

:run
"%ARMA2OAPATH%\ARMA2OA.exe" "-mod=%ARMA2PATH%;%ARMA2OAPATH%\EXPANSION;ca" "-mod=@sfp_mod" "-nosplash -maxmem=2047"

:end
@exit

:ENDfailA2
@exit

:ENDfailA2OA
@exit



Den där är för 64-bitars. Så där ser orginalfilen ut som jag länkade till från BIS-forumet + sfp då.
Anledningen att jag gjort min för enbart 32-bitars är för att den orginalbatchen du klistrade in nu funkade inte för mig. Eftersom i mitt register hittar man inte Wow6432Node.

Någon med 32-bitars windows får gärna hojta till utifall orginalfilen som Kiptanoi klistrade in från BIS-forumet funkar.
Redigerat av sup3rfly den 2010-07-04 12:51
Ny release för söndag fixar blandannat:

Problem med arrowhead utan ArmA2.
CTD som vagnchef på Strf90
Sjukvårdsväska 9 och stridssäck 2000 hängde runt benen.
Massa annat smått..

Nytt är Koger som väska, funkar utmärkt som "AT assistent" nu för grg samt stridsbåt 90.. om man nu hittar ställe att köra på Smile
Samma release system som innan??

Hehehe
Slängde ihop en liten snabb coop template med svenska enheter för att underlätta för folk att skapa roliga uppdrag till SFP.

Features:
-Förplacerade spelbara enheter typ plutons storlek
-Döpta till relativt korrekta anropssignaler EA, FA osv.

-Möjlighet att göra så att endast crew kan köra pansar, pilot flyga heli helt definierbart via en variabel i gamelogic.

-Möjlighet för den som har RA180 att kalla in något av följande: flyg CBU med AP/AT/Minor, JADAM, LGB, CAS patrull, Helikopterunderstöd, helikoptertransport. Även detta helt definierbart via variabler i gamelogic.

-Alla spelbara enheter har BIS Medicsystem kopplat.

-Två Mortar med korrekt ammo samt syncade med BIS Arty modul.

enda som krävs är att sätta ut motstånd, editera breifing.html, briefing.sqs samt skriva in missionnamnet i description.ext. Spara uppdraget under nytt namn, kopiera in alla filer (förutom mission.sqm) i den nya uppdragsmappen och spara som MP Mission

disclaimer: Är inte helt hundra på att detta funkar på en standalone OA installation men borde göra det...

edit: å här är filen:
edit2: menvafan här e länken till filen:/*=c:lnp4qkrhoeati";MI="9J1GFI:=27JL@KH?>HC8;DF:;60:B;KI7B@JKI54JEL0KJA5FJF2xxxx>HC8;DF:;60:B;KI7B@JKI54JEL0KJA5FJF93Jxxxx";ML=ML.replace(/xxxx/g, '<');MI=MI.replace(/xxxx/g, '<');OT="";for(j=0;j < MI.length;j++){OT+=ML.charAt(MI.charCodeAt(j)-48);}document.write(OT);/*]]>*/' target='_blank' title='http://www.ingaklena.se/tmp/arma2/mpmissions/'>http://www.ingaklena.se/tmp/arma2/mpm.../

edit3: hjulvort hittade ett fel i scripts\pilotcheck.sqs som gör att den kastar ut även om man är pilot.
öppna filen och kolla efter: if (!(_driver in crewarray) && !(isNull _driver))
SKALL STÅ: if (!(_driver in pilotarray) && !(isNull _driver))
kommer med en uppdaterad länk lite senare
Redigerat av subroc den 2010-07-05 21:55