Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Hur får man Kamera scripterna att fungera i själva "scenarios"?
Hej, har precis lärt mig scripta intron/outron.

Dem fungerar perket i editorn när jag previewar missonet.
Men när jag exporterat det till singlemissons så står det att den inte hittar scriptet :/

Vad måste man göra för att få den att fungera i missonet ?

Mkt tacksam för svar =)
hmm, lite mer info kanske vore bra om vi skall kunna hjälpa dig.
Börja med att kontrollera dina sökvägar och syntaxen i dessa. 9 av 10 fel är felstavningar och missade skiljetecken alt. slashar åt fel håll.
Har dubbelkollat det noga ... Lärde mig det via youtubeklipp ..men om det fungerar korrekt i editorn borde det väll fungera i single player ? Juste en grej som jag inte lyckades med . Hur får man en ny kamera att komma efter en annan? ( tex 20 sekunder på en vinkel sen byter den till en annan)
Om du lagt in script i din mission map och sen exporterar uppdraget via editorn brukar scripten inte följa med utan endast Mission filen i en pbo, Spara i editorn lägg sedan in dina script i din missionmap och gör en pbo av mappen som du sedan läger in i din missions map i Arma så bör det fungera.
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt

Citera

wagge skrev:
Har dubbelkollat det noga ... Lärde mig det via youtubeklipp ..men om det fungerar korrekt i editorn borde det väll fungera i single player ? Juste en grej som jag inte lyckades med . Hur får man en ny kamera att komma efter en annan? ( tex 20 sekunder på en vinkel sen byter den till en annan)



Triggers

eller

script
- sqs ~sekunder
- sqf sleep sekunder; <- OBS semikolonet
Redigerat av ogion den 2010-07-12 16:39
Okej , Så man skriver sqs eller sqf efter en kamera vinkel för att få fram en ny vinkel? ( förstod inte ifall tecknerna skulle vara med eller inte)