Visa ämne
 Skriv ut ämne
Sturkö bloggen
Eftersom detta projektet nästan blir lika stort som hela SFP tyckte jag det förtjänade en egen blogg.

Siffror
* Cirka 225 km2 (Samma som chernarus)
* Just nu 90 000, mot 1 miljon på chernarus. Dvs om likvärdig så 10% gjort.
* Just nu 1 objekt som inte är "miljö", dessutom custom made för ön och helt realistisk Pfft

Tror dock inte vi kommer landa på en miljon, dels för mängden vatten, dels för.. tja, tar för mycket tid men kan säga redan nu med 90 000 träd/buskar börjar det kännas lite trångt på en del ställen

Nästa grej blir att fixa marktexturen, har "mappat" upp om man kan säga så och gjort i ordning.. sen kommer vägarna som måste fixas. Efter det blir det "game on" att börja bygga sommarstugor och villa områden.

Det jag gillar mest personligen är att om ni notera så är det väldigt platt landskap, men om man lägger sig ned ser man att det är mycket "små" höjdskillnader. Vad jag vill åstadkomma är få känslan jag har haft på ett par banor där man går på ett öppet fält, 300 meter bort ligger fienden som öppnar eld och om man då genast slänger sig ned så är man rätt hyfsat skyddad. Man kan inte riktigt skjuta tillbaka men man är "säker" i några sekunder iallafall. Tycker arma2 är alldels för platt..
Granquist bifogade följande bild:bilder:
skog.png platt2.png platt1.png minnessten.png karta.png tathet.png

Redigerat av Granquist den 2010-07-16 01:43
oo fy fan vad häftigt, men en sak som jag noterat är ju träden men det är väl bara att fråga han som gjorde thirsk ön om träden/granarna.

om ni vill sen kan ni göra som en utes ö med tränings läger och sånt, om jag skulle få välja namn på den ön så skulle det vara holmsjö ^^
HÄR TALAR VI SVENSKA

Citera

jaktfalken96 skrev:
oo fy fan vad häftigt, men en sak som jag noterat är ju träden men det är väl bara att fråga han som gjorde thirsk ön om träden/granarna.

om ni vill sen kan ni göra som en utes ö med tränings läger och sånt, om jag skulle få välja namn på den ön så skulle det vara holmsjö ^^


duktigt av dig att notera träden.. är ju enda som syns på bilderna så. Kanske skulle utveckla lite vad du menade kanske..
En update angående sturkö och "höjddatan".

På vanliga ofp kartor är marken rätt platt, kanske inte känns som det i takistan men den är rätt platt där med. Finns dock gott om murar och andra grejer men iallafall. Vi börjar kolla på denna, inga marktexturer ännu men hoppas fixa det ikväll med lite clutter och annat..

Väldigt platt landskap, vi är inte i alperna.
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/bild1.png



Sett från sidan kan vi se tydliga höjd skillnader men fortfarande inget speciellt.
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/bild2.png



På denna bild ser vi hur de sluttar neråt och en grupp springer fram över en öppen yta.
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/bild3.png



Här är första bilden som visar hur stor skillnad kan vara på liten yta.
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/bild4.png


Sett från fiendens håll så ser man att liggande ned så försvinner man nästan ibland
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/bild5.png
Just nu har jag flygfoton (tack till Eekster och hans program)


I editorn ser det väldigt bra ut, och därför har det. Blir hjälp för placera ut vägar och hus.
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/flygfoton1.png


Från helikopterhöjd syns det dock tydligt att upplösningen på flygfoton inte duger, det ser konstigt ut.
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/flygfoton2.png


Ett från marknivå, man ser hur "rent" landskapet är jämfört med när man har "clutter"
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/flygfoton3.png


Bara en placeholder men ser lite trevligare ut nu iallafall Smile
sfp.granq.se/images/screenshots/struko/sturko.png
Hela sturkö baseras på flygfoton för vägnät och flesta bostäder osv. Nu har jag inte koll på om det är en villa, ett radhus eller en övergiven rödstuga, inte heller på hur såg ut 1981, har nog bytts en hel del hus. Men tanken är göra så nära originalet som möjligt.

Dock med några undantag..

1) i närheten av gåsefjärden fanns en svensk marinbas, denna kommer inte in på kartan. Istället föreslår jag en liten liten hamn med det viktigast för HMS Norrköping att lägga till.

2) En vägbas med lite parkeringsfickor osv för viggen att flyga missions.

3) I vänsterhörn göra en sovjetisk marinbas, tror kan komma till nytta i missions t ex warfare där säg ryssarna måste göra en invasion.
Granquist bifogade följande bild:bild:
fiktiva_delar.png

Citera

granQ skrev:
3) I vänsterhörn göra en sovjetisk marinbas, tror kan komma till nytta i missions t ex warfare där säg ryssarna måste göra en invasion.



http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=90004
Lite mer passande med en sådan kanske?
Redigerat av pnktRobin den 2010-07-18 11:05
Professional ponce with unrivaled experience in the field.

Citera

Angle skrev:

Citera

granQ skrev:
3) I vänsterhörn göra en sovjetisk marinbas, tror kan komma till nytta i missions t ex warfare där säg ryssarna måste göra en invasion.



http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=90004
Lite mer passande med en sådan kanske?


men han måste ju segla från någonstans Pfft

frågan är om man kan fylla med tanks och flyga in med mi8.. ett sovjetiskt landstigningsfartyg vore det ultimata.

Börjat på vägnätet och gjort en 600 meter lång bro..

Skulle snart behöva hjälp med bara placera ut hus, vrida dem så de pekar åt rätt håll och lite objekt, typ ved utanför stugan. Dvs inget avancerat bara massa "pill".. lite som bygga modelljärnväg om någon gillar det.
Granquist bifogade följande bild:bild:
bro_vagar.jpg
liten update.. bara inse, det kommer ta ruskigt med tid.. speciellt med tanke på det är inte det roligaste.. som sim city men långsammare och inte så dynamiskt men men..

Är glad över vägnätet stämmer in rätt bra på kartan och börjat slänga ut hus.

Just nu samma men tanken är väl ha 2-3 standard svenska villor med olika färg, vrida och vända dem lite för göra detta "villaområdet" då såna brukar vara hyfsat likadana. Trädgårdarna får jag börja fundera på vad de skall innehålla.
Granquist bifogade följande bild:bilder:
sanda2.jpg sanda.jpg