Visa ämne
Hur gör man en PBO Fil av en mapp?
|
|
Publicerat 2010-07-19 15:24
|
|
Hej, Jag ska göra en misson fil map till en PBO för att få mina camerascripts att fungera.. skulle vilja ha hjälp med hur man gör dessa .. någon som vet ? Mkt tacksam för svar ![]() |
|
|
|
Publicerat 2010-07-19 16:06
|
|
enkelt, antar att du lagt dina scripts i mappen som skall pbo:as då är det bara att öppna mission i editorn och klicka spara, i fliken Save As där det står "user mission" väljer du bara export as singleplayer om det är ett SP mission eller export as multiplayer om det är mp mission, spar du som SP hamnar filen i "sökvägen till din arma2 folder"\missions eller om du sparar som mp så hamnar den i "sökvägen till din arma2 folder"\MPmissions | |
|
|
Publicerat 2010-07-19 16:25
|
|
Tack så mycket! NU fungerar alla intros! Men När jag startar missonet så slutar aldrig camera scripten. Vet någon "slutkoden" för scriptingen? |
|
|
|
Publicerat 2010-07-19 17:05
|
|
här är scripten , vad ska ändras ? showcinemaborder false titlecut ["","BLACK IN",5] _camera = "camera" camcreate [0,0,0] _camera cameraeffect ["internal","back"] ;=== 19:24:26 _camera camPrepareTarget [65152.14,81228.77,13652.66] _camera camPreparePos [4540.88,2863.42,0.74] _camera camPrepareFOV 0.700 _camera camCommitPrepared 0 @camCommitted _camera ~40 player cameraeffect ["terminate",""back"] Camdesroy _camera end1=true; exit; |
|
|
|
Publicerat 2010-07-19 18:07
|
|
camdestroy _camera borde funka bättre ![]() |
|
|
|
Publicerat 2010-07-19 20:01
|
|
Har bestämt för mig att jag nämnde SPELLCHECK!!!!!!!!!!! i en tidigare tråd... ![]() |
|
|
|
Publicerat 2010-07-19 20:12
|
|
å andra sidan har vi ju att gör med ett spel där det ibland skall stavas fel ..dammage... ![]() |
|
|
|
Publicerat 2010-07-19 20:42
|
|
iofs, men det skadar inte att kontrollera sin egen stavning emellanåt. | |
|
|
Publicerat 2010-07-19 21:49
|
|
Jo vet Sorry :S Försöker få till så det kommer två kameror efter varandra.. Är detta rätt ? showcinemaborder false titlecut ["","BLACK IN",5] _camera = "camera" camcreate [0,0,0] _camera cameraeffect ["internal","back"] ;=== 21:24:46 _camera camPrepareTarget [90059.61,-43204.03,48.07] _camera camPreparePos [1421.78,3092.12,2.00] _camera camPrepareFOV 0.595 _camera camCommitPrepared 0 @camCommitted _camera ~70 sqs ~ ;=== 21:44:27 _camera camPrepareTarget [-80767.08,58984.87,50.22] _camera camPreparePos [1412.25,2006.73,1.24] _camera camPrepareFOV 0.700 _camera camCommitPrepared 0 @camCommitted _camera player cameraeffect ["terminate",""back"] camdestroy _camera end1=true; exit; |
|
|
|
Publicerat 2010-07-20 11:51
|
|
utan att egentligen ha nån som helst koll på cam scriptning så gissar jag att det är mer effektivt att köra preparecommandon på båda kamerorna samtidigt och bara köra commit på nr2 när man vill byta. Kod Källa showcinemaborder false men enbart gissning från min sida :) |
|
|
Gå direkt till forum: |