Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Hur gör man en PBO Fil av en mapp?
Hej,

Jag ska göra en misson fil map till en PBO för att få mina camerascripts att fungera..
skulle vilja ha hjälp med hur man gör dessa ..
någon som vet ?

Mkt tacksam för svar Grin
enkelt, antar att du lagt dina scripts i mappen som skall pbo:as då är det bara att öppna mission i editorn och klicka spara, i fliken Save As där det står "user mission" väljer du bara export as singleplayer om det är ett SP mission eller export as multiplayer om det är mp mission, spar du som SP hamnar filen i "sökvägen till din arma2 folder"\missions eller om du sparar som mp så hamnar den i "sökvägen till din arma2 folder"\MPmissions
Tack så mycket!

NU fungerar alla intros!
Men När jag startar missonet så slutar aldrig camera scripten.
Vet någon "slutkoden" för scriptingen?
här är scripten , vad ska ändras ?

showcinemaborder false


titlecut ["","BLACK IN",5]
_camera = "camera" camcreate [0,0,0]
_camera cameraeffect ["internal","back"]


;=== 19:24:26
_camera camPrepareTarget [65152.14,81228.77,13652.66]
_camera camPreparePos [4540.88,2863.42,0.74]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera


~40

player cameraeffect ["terminate",""back"]
Camdesroy _camera
end1=true;
exit;
camdestroy _camera borde funka bättre Wink
Har bestämt för mig att jag nämnde SPELLCHECK!!!!!!!!!!! i en tidigare tråd... Facepalm
å andra sidan har vi ju att gör med ett spel där det ibland skall stavas fel ..dammage... Grin
iofs, men det skadar inte att kontrollera sin egen stavning emellanåt.
Jo vet Sorry :S

Försöker få till så det kommer två kameror efter varandra.. Är detta rätt ?
showcinemaborder false


titlecut ["","BLACK IN",5]
_camera = "camera" camcreate [0,0,0]
_camera cameraeffect ["internal","back"]

;=== 21:24:46
_camera camPrepareTarget [90059.61,-43204.03,48.07]
_camera camPreparePos [1421.78,3092.12,2.00]
_camera camPrepareFOV 0.595
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera

~70

sqs ~

;=== 21:44:27
_camera camPrepareTarget [-80767.08,58984.87,50.22]
_camera camPreparePos [1412.25,2006.73,1.24]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera


player cameraeffect ["terminate",""back"]
camdestroy _camera
end1=true;
exit;
utan att egentligen ha nån som helst koll på cam scriptning så gissar jag att det är mer effektivt att köra preparecommandon på båda kamerorna samtidigt och bara köra commit på nr2 när man vill byta.

Kod Källa  

showcinemaborder false


titlecut ["","BLACK IN",5]
_camera = "camera" camcreate [0,0,0]
_camera cameraeffect ["internal","back"]

;=== 21:24:46
_camera camPrepareTarget [90059.61,-43204.03,48.07]
_camera camPreparePos [1421.78,3092.12,2.00]
_camera camPrepareFOV 0.595
_camera2 camPrepareTarget [-80767.08,58984.87,50.22]
_camera2 camPreparePos [1412.25,2006.73,1.24]
_camera2 camPrepareFOV 0.700

_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera

~70

sqs ~ //vad gör denna?

;=== 21:44:27
camdestroy _camera
_camera2 camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera2
player cameraeffect ["terminate",""back"]
camdestroy _camera2
end1=true;
exit


men enbart gissning från min sida :)