Visa ämne
 Skriv ut ämne
Få din egna soldat i SFP
Eventuellt kommer vi i anrop börja med "egna" soldater, detta gäller endast de som spelar mycket med oss då innebär en hel del jobb.

Hur det kommer gå till..

Säg engen vill vara ksp skytt, då tar vi ksp58 skytten, anpassar efter hans önskemål (med, utan hjälm? ta bort någon ficka?)
Därefter döps den enheten till engen och blir "hans".

Ja kanske inte smartaste lösningen men vi brainstormar om det och vi hade såna funderingar förut också. Någon kanske vill ha en rökgranat på sin stridsväst..

OBS. I första steget handlar det om utrustning som vapen, i nästa steg göra en "unik" modell för din gubbe eller flera. Möjligen kan en med ra180 och en med ksp 90 dela modell då deras utrustning skiljer sig så mycket.

Fördelar:
Fler unika gubbar som enklare se skillnad på.
Folk hittar sin "roll" och höjer inlevelsen.

Nackdelar:
Massa jobb för oss (all hjälp vi kan få vore bra här, och ökar sannolikheten att din modell kommer in)
Blir säg 10-20 mb extra för folk ladda hem (kan man leva med).
wow...det låter faktiskt jävligt nice. Sen att det är pill det är det väl alltid men ifall det höjer spelkänslan och ger en mer personlighet till squaden så...go for it Smile
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima
Hahaha, riktigt coolt! Det är grejer som sånt här som gör att jag vill vara bättre på modellerna o.s.v. Grin
om man bifogar självporträtt kan man få sin modell utifrån det då? Wink
mao, skitbra ide.
Legitimerad SFP Gnällröv.
Jag tycker det låter som en skön bonusgrej!

Enklast vore kanske om man hade en lista med grejer, tex X antal huvudbonader finns, så får man välja sin egna kombination. Då blir det rätt enkelt att bygga sin egna soldat, samt tar rätt kort tid att sätta ihop. Vill man ha något mer avancerat, tex ett par Wayfarers som solglasögon eller en Sombrero som huvudbonad så får man fixa det själv. Dvs modellering och texturering får folk lösa på egen hand, däremot fixar vi implementering.

Ex:

Huvudbonad:

* Inget alls
* Hjälm m90
* Bassäk hatt m90
* Basker (grön)
* Basker (svart)
* Radioheadset
* Keps m90

osv osv.

Problemet blir ju ev att sätta vart ngnstans gränsen går för "tillräckligt mycket" spelande? Så det inte blir tomt/super-överfullt med customsoldater?

Citera

The_Shadow skrev:
om man bifogar självporträtt kan man få sin modell utifrån det då? Wink
mao, skitbra ide.

beror på.. i första hand är det omplacering av sfp grejer.

Har du ett pistolhölster som du köpt så måste vi göra ny modell = massa jobb...

Lite som engen sa.


Jätte högst troligen kommer sfp_anrop bara finnas för nedladdning här och kräva sfp medans sfp inte kräver sfp_anrop.pbo

På detta sätt tror jag de flesta har överseende om de få tanka ned en massa "dubbletter", annan grej man kan göra är att få tillgång till soldattexturen och då måla på sina egna märken man haft..

hela tanken med uniform och likformiga försvinner och kommer finnas skyttegrupper med Amf märke, basker mixat med lata sambandsnissar med hjälm och radio.... men ja, det är för fan ett spel och vi har SFP för realistiska lir detta blir bara för anrop skoj grej.

Jag hoppas få med mig Julvort på detta projektet då han är lite skillad vad gäller placera fickor osv så slipper göra allt själv.

Men som engen sa.. börja fundera på hur er vill se ut så tar vi det allt eftersom.
De skulle inte gå att göra något liknande som de här http://www.armaho...p?id=10001 (läs tredje och fjärde stycket på features)
fast i stället för bara hjälm/keps/mössa osv så väljer du stridsväst, Hjälm/keps/mössa/radio utrustning.
Då kan alla bygga upp sin "custom gear" precis som dom vill(förutsat att de finns tillgängligt i arkivet)
Men kanske blir lite väll mycket jobb

Citera

granQ skrev:

Citera

The_Shadow skrev:
om man bifogar självporträtt kan man få sin modell utifrån det då? Wink
mao, skitbra ide.

beror på.. i första hand är det omplacering av sfp grejer.

Har du ett pistolhölster som du köpt så måste vi göra ny modell = massa jobb...

Lite som engen sa.


Jätte högst troligen kommer sfp_anrop bara finnas för nedladdning här och kräva sfp medans sfp inte kräver sfp_anrop.pbo

På detta sätt tror jag de flesta har överseende om de få tanka ned en massa "dubbletter", annan grej man kan göra är att få tillgång till soldattexturen och då måla på sina egna märken man haft..

hela tanken med uniform och likformiga försvinner och kommer finnas skyttegrupper med Amf märke, basker mixat med lata sambandsnissar med hjälm och radio.... men ja, det är för fan ett spel och vi har SFP för realistiska lir detta blir bara för anrop skoj grej.

Jag hoppas få med mig Julvort på detta projektet då han är lite skillad vad gäller placera fickor osv så slipper göra allt själv.

Men som engen sa.. börja fundera på hur er vill se ut så tar vi det allt eftersom.


nja, det är lugnt..
jag har bara grejjer som jag hämtat på förrådet.
var mest placering av fickor jag tänkte på.
och eventuellt huvudbonad (hjälm med skyddsglasögon)
Legitimerad SFP Gnällröv.

Citera

Grip skrev:
De skulle inte gå att göra något liknande som de här http://www.armaho...p?id=10001 (läs tredje och fjärde stycket på features)
fast i stället för bara hjälm/keps/mössa osv så väljer du stridsväst, Hjälm/keps/mössa/radio utrustning.
Då kan alla bygga upp sin "custom gear" precis som dom vill(förutsat att de finns tillgängligt i arkivet)
Men kanske blir lite väll mycket jobb


jo. för headgear går det utmärkt, bytar ut "glasögonen" antar jag. Så bara det den gör.. bra sätt komplettera kanske men vi får nog ändå göra "från scratch".. fast ändå inte.

Men men, är ju inget mega super prioriterat just nu men bästa vore typ om folk på sikt då, (får slänga upp en mall) gör typ sånt här

namn (som spelaren skall vara kallad ingame), huvudbonad, textur (för märke osv), utrustning

granQ, hjälm, granq_maintexture_co.zip, utrustning samma som Ra180 killen.


En sån blir tok lätt fixa...

engen, min egna basker, en textur med coola märken och skitigare, jag vill ha x, och y, men bara 2 såna. Min modell skall se ut så här. <<<- fet låg prio på den..
Skulle man kunna göra så att Custom-outfit är på alla enheter/soldater? Att custom väljs med Ini i editorn eller ännu bättre om den hade kunna känna av vad man heter och automatiskt väljer outfit. Smile
Vill ju önska en farbror där med nu när man har slutat i Danmark o äntligen får mer tid till spelandet..


-Rastaflätor
-Tuta istället för magasinsfickor
-Skrivet på ryggen " mer militär än du nånsin blir "
Har planer på att börja använda Google SketchUp, så efter att jag gjort några tusen musklick så kan jag kanske hjälpa till! Smile