Visa ämne
Anrop » Flygsimulatorer » Flygsimulatorer
 Skriv ut ämne
x-45 profiler till FC2 och Black Shark ?
Tjena.

Har letat fram min gamla Saitek X-45 efter att ha varit på flygvapenmuseum med ungarna. Har installerat FC2 och Black Shark och undrar om det är någon som sitter på profiler till de spelen för X-45:an.

Annars blir det till att sätta sig och pilla själv.

/Tornhult
nix, tänkte eventuellt köpa Black Shark i höst när priset gått ned lite, mer spelande.. och sitter själv med x45:a så vore bra om du kunde dela med dig utav dem då Smile
Jag håller på att göra en profil för DCS Black Shark. Men jag har en saitek x52. Vet inte hur pass användbart det kan vara. Men bra är profilen iaf. Grin Black Shark är riktigt bra om man gillar inlärningskurvan. Jag älskar det. Smile Jag tycker att det har gått ganska snabbt att lära sig hur man flyger med helikoptern och sköter alla instrument och knappar. Räkna med att det tar ett par minuter att starta helikoptern ifall man ska följa checklistan. Men ifall du har bråttom ut i strid så kan du göra en snabbstart på ca 1 minut om man inte räknar med tiden det tar för motorerna att värma upp sig. Men det tar inte så lång tid ifall man tränar. Räkna med att läsa i manualen. Wink

Jag tror det bästa är att testa sig fram och kolla vad som passar dig. Men jag förstår samtidigt att det kan vara intressant att få lite inspiration. Men det bästa är att kolla upp vad för knappar du använder mest och mappa dem till en knapp som du tror är bra. När du spelar så kanske du känner att det går bra. Annars så märker du att det är fel. Då ändrar du bara till en annan knapp. Wink Det är så som jag gjorde iaf.
Redigerat av akhansson den 2010-08-01 14:17