Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP Efterlysning: Bilder på Tgb 20 med ksp58
Vi behöver ref för få till fästet riktigt bra, så bilder, mata oss med bilder. Tack på förhand Smile
hem.passagen.se/insatsplut/bilder/tgb20stor.jpg vad tycks
HÄR TALAR VI SVENSKA
På wilkipedia fins bild på Tgb-20 med Ksp lavett
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Tgb2...:Tgb20.jpg

Luckans placering kan ses på följande webplats
http://picasaweb.google.com/lh/photo/...9x7CkK7Ylw

mvh
non
om ni väntar tills slutet på september/början på oktober så kan jag försöka ta lite bilder
blir med största sannolikhet en del TGB 20 åka för mig då, och jag är dessutom Ksp skytt så borde kunna ta nån bild eller tre.
Legitimerad SFP Gnällröv.
Tack för bilderna! Nu kan jag börja arbeta med fästet. Ta gärna fler bilder Shadow när du får chansen. Det skadar inte att ha bilder från flera olika håll.
Ett första försök ser ut så här nu efter de bilder som jag har:
i73.photobucket.com/albums/i236/steel_rat1/ksp-1.jpg

okej.... nedersta som står ut 90 grader antar jag sån som används för säkra den när den inte "används"?

Animera resten verkar.. kul Smile
Verkar som man kan svänga den åt sidan på två leder och i höjdled. Hmm, har några tankar som nog kan gå hyfsat. Spännande.
På torsdag blir det animera tgb20, försöka hitta lite tid till m59 soldat och ak4:an också.

Med tgb serien, soldat med vapen och ikv91, pvpjäs, bofors 40mm känns det som man skulle kunna göra ett litet "försläpp" patch för anrop iallafall.

Citera

granQ skrev:
okej.... nedersta som står ut 90 grader antar jag sån som används för säkra den när den inte "används"?

Animera resten verkar.. kul Smile
Verkar som man kan svänga den åt sidan på två leder och i höjdled. Hmm, har några tankar som nog kan gå hyfsat. Spännande.
På torsdag blir det animera tgb20, försöka hitta lite tid till m59 soldat och ak4:an också.

Med tgb serien, soldat med vapen och ikv91, pvpjäs, bofors 40mm känns det som man skulle kunna göra ett litet "försläpp" patch för anrop iallafall.


helt rätt granQ, grejen åt vänster är transportsäkring.
och ja, den svängs i 2 leder horisontellt och en vertikalt.

dock ser jag inte handtaget som borde sitta på högersidan på bilden.
det med en knapp uppepå som man osäkrar hela mojängen så den går att rikta i höjdled.
men kan vara dolt så skulle vilja se bilden från ett annat håll Wink
Legitimerad SFP Gnällröv.

Citera

granQ skrev:
Animera resten verkar.. kul Smile
Verkar som man kan svänga den åt sidan på två leder och i höjdled. Hmm, har några tankar som nog kan gå hyfsat. Spännande.

Hittade en film där man kan se hur det går att svänga den i höjd och sidled: http://www.youtube.com/watch?v=N2fG_0...re=related

Citera

The_Shadow skrev:
dock ser jag inte handtaget som borde sitta på högersidan på bilden.
det med en knapp uppepå som man osäkrar hela mojängen så den går att rikta i höjdled.
men kan vara dolt så skulle vilja se bilden från ett annat håll Wink


Att du inte ser handtaget beror på att det inte finns än Pfft Är på g att sätta dit det. Vet du hur vapnet sitter fast i lavetten? Det verkar vara med någon slags skena. Tydliga bilder på de här delarna vore bra.
Redigerat av Steel rat den 2010-08-18 07:11
det är en vanlig "bult" som man trär in genom ett hål i vapnet (precis under där pipan är fäst i lådan)

jag kan rita delen i paint om du vill Pfft

men kort sagt. i bakre delen av den övre fjädrade mojängen så sitter det en platta som vapnet kan rotera horisontellt kring (granQ, jag hade fel, det är 3 horisontella leder, en där lavetten sitter i bilen, en längst fram där fjädrarna sitter och en under vapnet)
i den sitter 2 vertikala "trianglar" som är rundade i överdelen. övert på dem sitter en genomgående stång/bult som man trycker genom vapnet. om ni nu fattar nåt av det Pfft
vapnet rör sig altså horisontellet runt den bulten.

som sagt, jag kan rita en enkel skiss i paint.
Redigerat av the_shadow den 2010-08-18 13:17
Legitimerad SFP Gnällröv.

Citera

The_Shadow skrev:
jag kan rita delen i paint om du vill Pfft


Ja tack Smile
enklast om du kommer in på chatten så kan jag skicka därifrån Pfft

men klaga fan inte på min teckning Pfft
notera också att det är så jag minns det från förra hösten, och mitt minne stämmer inte alltid till 100% med verkligheten.

men det duger fan gott nog åt SFP för det är ingen detalj folk kommer sitta och glo på speciellt mycket (aka, den syns inte när du är skytt, bara när du står på marken) Wink
Redigerat av the_shadow den 2010-08-18 16:24
Legitimerad SFP Gnällröv.
Med Skuggans hjälp så ser ksp-fästet ut så här nu: i73.photobucket.com/albums/i236/steel_rat1/ksp-2.jpg

Det som saknas är hylsfångare men den måste jag ha någon bild uppifrån för att kunna göra. Fast å andra sidan känns den inte helt nödvändig så den kanske utgår.
Redigerat av Steel rat den 2010-08-24 18:08
hylsfångare? användes det i händelse av krig 1981?
Det gör ONT att få 7.62 hylsor på sig genom luckan....där av hylsfångare.
Redigerat av Nordin den 2010-08-24 19:34
har också för mig att det sas att hylsfånget bara var en fredsgrej
hylsfångaren knäcker också extra som bandlåda.. och det förenklar mycket
hylsfångare till Kpist och AK4 är dock fredsgrejjer.
men just den till lv stativet för ksp är en bra grej som förenklar handhavandet.
men nödvändig... nej.
Legitimerad SFP Gnällröv.