Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
After Action Report: Light my fire
En liten rapport från gårdagenslir, skriven för enkelhet i "berättande" form.

03.00
Jag, Ktotte och Hadoc hänger i fallskärmar strax norr om B-town, uppgiften är att lokalisera en känd terroristledare som förväntas komma in till staden för att sen belysa huset med laser och kalla in en strike från Harrier flygplan, detta för undvika civila dödsoffer.

Vi har kommit ned och springer fram mot staden, upp på en liten kulle och ser att det är fullt med patruller och vakter. Finns 2 norra infarter, 2 från söder och en från väster. Infarterna delas upp och vi delar på oss för få koll på trafiken in.

Upptäcker snabbt att det finns 3 civila bilar i en stad och istället för bevaka infarterna försöker vi få oss en nämre titt på bilarna, en sedan står parkerad utanför ett hus som har ett par välbeväpnande vakter utanför.

Beslut tas om det måste vara det huset och Henk startar från flygplatsen. Fulltankad och med tunga bomber.

Allt går bra och jag lyser med lasern medans ktotte och hadoc täcker mina sidor, vinkeln är inte den bästa men vi försöker och när henk kommer in hinner han knappt få låsning men släpper bomberna som dessvärre total missar målet med cirka ett kvarter men inget ont som inte har något ont med sig och bomberna slår ut en UAZ som råkade befinna sig där.

Flera försök görs, vinkeln är svår och en gång kommer Henk in på runt 50 meter, samtidigt har dom patrullerande vakterna fått upp spåret, vi tvingas röra på oss. Belysa, bli beskjutna och besvara elden. Under ett av "anfallen" blir Ktotte träffad och vi byter position helt för att istället pröva söderifrån.

Undertiden vi går runt upptäcks en bil utanför staden som visar sig vara sedan bilen den är helt oskyddad och Hadoc med sin "sniper bössa" plockar honom med ett skott och vi drar mot evac.

Henk flyger och bytar till MH6 helikopter för kunna hämta oss, uppe på en platå i skydd av bergen slängs en rökgranat när vi hör helikoptern och Henk kommer in perfekt.
Vi börjar flyga när vi får en "incoming transmission", när terroristledaren dog hade det gått så mycke radiotraffik efteråt och en postion för tunga vapen har eventuellt upptäckts.
Vår uppgift bli att flyga dit och undersöka.

Henk tar oss igenom trånga bergspass och landsätter oss en bra bit därifrån, vi fortsätter framåt till fots och Ktotte gör upptäckten att det ljusnat så bra att vi borde ta av oss mörkerglasögonen, kändes som mitt på dagen fast bara en timme sen det var kolsvart.

Basen lokaliseras och 2 st tunga artilleri pjäser syns under maskeringsnät, Henk är återigen pilot i en Harrier och efter lite överflygning som fienden inte kan göra något annat än bevittna så flyger han in och jag lyser med lasern igen. Fullträff, ktotte och hadoc skjuter men vi upptäcks och infanteri i basen besvarar elden, denna gången blir Hadoc träffad medans jag försöker få alla i skydd.

Vi tittar rör oss lite i sida och "ploppar" fram igen, hadoc kan återigen nyttja sitt sikte och plocka några. Ktotte som hade m203 satte lite pressure på dom.

Ny evac bestäms och vi beger oss mot dom när Henk meddelar att MH 6 inte längre kan lyfta, tydligen hade den dragit på sig skador och läckt bränsle så nu var den helt tom.
Vi befinner oss nu på helt motsatt sida av Sahrani utan möjlighet för evac, så vi bestämmer oss för gå tillbaka till basen.

I syfte att försöka hitta en bil genom söker vi en by, dessvärre hittar vi bara en fiende soldat och en "fet lada" (inte lada som bil utan som bondgård). Fiende soldaten står med ryggen till, helt ovetandes om att 3 SF diskuteras hans öde, hadoc tycker det är dumt att döda någon och eventuellt dra på sig fler fiende. Fullständigt vettigt, men då jag varit gruppchef och bara lyst med lasern tycker jag att jag behöver iallafall 1 kill. Vi har spelat i runt 1.5 timmar och jag har endast avlossat 12 skott mot några buskar medans ktotte tog gubben som kröp.

Som gruppchef har man ju sista ordet, jag får låna Ktottes ljuddämpade pistol, han tar sikte med M4 som backup medans jag smyger upp och får min första kill utan problem.

Undertiden har Henk letat upp en Hmmwv på flygbasen och kör mot oss i högsta möjliga fart, en tuta har aldrig låtit så vackert och vi rusar in i bilen.

En känsla av att överlevt mot alla odds och glädje sprider sig, sitter och ler, skrattar och snackar med dom andra vilket lir medans Henk kör oss tillbaka till basen. Dessvärre inträffar 2 olyckor, en är en krock mot en ett träd när vi försökte undvika städer där fler fienden möjligen fanns, det var ingen jätte allvarlig krock men Ktotte förlorade medvetandet kan man säga.

Olycka nummer 2 var allvarligare men inte lika mycke en olycka vi kör på vägarna och börjar närma oss egen mark när en BMP dyker upp runt en husknut, Henk bränner på men den öppnar eld med sin kulspruta och förstör bilen men vi klarar oss, alla förutom Ktotte som blir kvar i bilen.

Till fots springer vi nu, under beskjutning från BMP och man ser spårljusen runt fötterna men den missar. Förutom en avstickare till en by, där det viserligen fanns ett nytt fordon men även en BMP så rör sig alla mot South Sahrani, efter drygt 2 timmar spelande är vi tillbaka och alla vid vid liv, nåja nästan alla. Wink
RIP Ktotte
Underbart!! Jag blir så ledsen när jag läser detta, att jag inte var där!!
Bra återberättat.
Olycka nr 2 dock, hände när jag drog upp kartan innan en kurva. Tog tid att komma in i spelet igen och vips fanns ett träd framför bilen.
Bombning nr 2 var fan det coolaste jag gjort i ArmA än så länge. Kommer in lågt och rundar ett berg, får låsning, släpper bomber och lyfter upp över de omgivande bergen.
Samma här Wolfass. man blir ledsen när man inte kan få vara med å assistera.
Mycket bra återberättat alltså.
Grymt intressant läsning.
----------

Det finns bara ett I5 och det är nedlagt.
jag vill spela!!
Hell Yeah
Cain, gå till #anrop.net - där synkas alla spelsessioner.


(och jag delar med mig av min oerhörda visdom)
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
irc ger ju bara mig virus Smile (är inne )
Hell Yeah