Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Minecraft
okej. Pfft
skulle du göra en bastu till? Grin
Visste ni detta om Julvort?
...alla har vi våra läggningar
Chris_Acrobat bifogade följande bild:bild:
julvort.jpg
Som vissa av er säkert har sett så kommer man inte in på SMP-servern just nu. Fick en ny rother av Telia idag och när jag kopplade ur den andra så tappade jag också IPn. Detta hade inte varit några problem i vanliga fall för då skulle jag bara kunna slickat den nya till er via PM, men nu är det så att min skärm är inne på lagning, så jag kan inte ta reda på vad den nya IPn är. Men så fort jag vet så ska jag låta er veta som bett om den i denna tråden.

keivlech, kan du hälsa detta till din lillebror också?
ok!
koppla in en annan skärm? vnc? dynamic dns? hur som helst skall hälsa bror min.

kliar lite i mina egna fingrar med Smile
har ingen annan skärm och alla tjänster jag kommer på och testar visar antingen Rotherns IP eller datorn lokala IP... vilket inte hitills har funkat. Pfft
Minecraft servern är återigen igång! Kolla era PM för den nya IPn.
Min ArmA2 server är också återigen igång! Så nu är allt som det var innan, bortsett från ny IP! Grin

keivlech, kan du hälsa detta till din lillebror också, igen? Smile

EDIT: Vissa har visst problem att komma in på servern, är det någon här som har det? Är det någon som kommer in?
(Syftar på Minecraft)
Jag skulle gärna vilja testa. Men har en fråga är det med fiender eller utan?
Redigerat av sic den 2011-01-17 23:17
med fiender! Smile
min server ska vara så lik singel-player som möjligt, men när det är möjligt så ska jag försöka göra så att man kan komma tillbaka till våra gamla värdar och de ska vara befriade från monster.

Citera

jaktfalken96 skrev i PM:
Dedär är väl ett lokalt ip?

Jag är rädd för det ja, men det är det ända IPn som tillåter mig själv att komma in på min egen server. så jag är lite sur just nu.
gQ hälsar dock att min ArmA2 server funkar som den skall, men det är det som är problemet. den borde INTE funka.

Så, servern ligger nere nu igen, framtills jag lyckats hitta och fixa felet.
Okej, felet är att jag har ett nytt modem, men ändå! Gick det med det förra så borde det ju gå med detta med!
Och ja, jag har stängt av Brandväggen på modemet.
nice det är bättre med fiender tycker jag för då måste man bygga lite taktiskt.
Nu(!) funkar min server igen. Felet var att det modemet jag fick av Telia var ett router-modem... Jag missade det. Smile
Så nu har jag kopplat bort den och kopplat in mitt gamla modem igen så nu funkar allt som det ska igen! Hurra för bakåtsträvare!!

Min ArmA2 server funkar också, så nu är det bara att köra men gasen i båtten! Smile
IP kommer som PM och keivlech, hälsa din lillebror. Smile

EDIT: Så, nu ska alla ha fått. Om någon känner sig utanför eller om någon mer vill ha så säg bara till! Smile
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-01-21 16:56
Kommer inom en snar framtid försöka igen med router-modem, men jag gör det nog på en kväll så att ingen blir störd. Smile
men jag hör av mig igen om IP:t blir utbytt.
Halloj, skicka gärna IP till mig också, om du fått det att fungera Smile
oh, mig med Grin
Nu är vi inne på Word3, det innebär att jag startade om Servern när spelet gick in i Beta. (Nu har jag också startar om servern igen, men det är för att jag fick Servern att fungera igen, så denna gills inte. Pfft)
Varje gång jag startar om servern så döper jag till en ny värd för att den inte skriva över den gamla. Så till er som han vara inne på World2 (Alpha) så får jag tacka! Smile
Denna är till er - En bild på kartan som är 76,5 MB (111 MB på min disk av tekniska själ) stor och innehåller 25 936 stycken olika filer och 4160 mappar.

Här: https://docs.google.com/leaf?id=0B_AU...y=CO_SiZEM
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-01-22 21:25
kan någon säga om det att ladda ner?
jag försökte men det funka inte. Men jag var inte inloggad på google mail måste man vara det?
ändrad, funkar den nu?
ja nu funkar det
grymt! Smile
Tack till alla som spelat på min server och gjort den till vad den blev! Smile