Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Klerkans server
Hejsan alla Anropare , nu har Klerkans server kommit upp igen.
Vi har just nu en moddad DomiOA som vi fått från TWC, där det finns en "clan-yta".
För att kunna använda dessa fordon måste vi i nuvarande system lägga in varje spelares UID.
Så ni som vill hoppa in på servern och kunna använda dessa goa fordon/flygsaker, kan ju antingen skicka ett meddelande eller mejl till antingen mig eller Klerkan ,med ert UID, så ska vi skriva in er i listan över godkända användare.
Är serven nere?
[img]http://imgur.com/8T0kLK2[/img]
verkar så.. skall in på teamspeak och se, tror kerkan lägger in arma2 också
Lite bilder från i kväll, Kent var och hälsade på!

På bilden ser ni våran lilla server Smile
i40.photobucket.com/albums/e217/klerkan/IMG_7074.jpg

En närmare bild på Kenta!

i40.photobucket.com/albums/e217/klerkan/IMG_7076.jpg

En liten överblick på min datahörna!

i40.photobucket.com/albums/e217/klerkan/IMG_7075.jpg
Jädrar! Det där ser riktigt snyggt ut!
Ts3 servern kommer vara nere 1 dag inom kort tid, ev nu onsdag eller torsdag.

Ska byta ut alla diskar och system m.m
skärmen som kenta sitter vid är inte vid minsta laget... Smile

Citera

granQ skrev:
skärmen som kenta sitter vid är inte vid minsta laget... Smile


kul att köra ps3/gran turismo 5 på 40" tv'n ibland, så när Kenta kom och hälsade på ville han spela på tv'n Smile
Annars föredrar jag min 30" monitor Dell 3008, Arma 2 i 2560X1600 är sweet!
Redigerat av klerkan den 2011-02-10 07:15

Citera

klerkan skrev:

Citera

granQ skrev:
skärmen som kenta sitter vid är inte vid minsta laget... Smile

Arma 2 i 2560X1600 är sweet!

XD (Brukar inte göra den smilisen så mycket på detta forumet, men nu kan jag inte hålla mig. Grin)
Har nu gjort om lite på banan, lagt till diverse fordon i clanarea och dessutom för alla att tänka på, INGA clan-fordon av någon typ är respawnable! så lite vett och sans är nödvändigt när ni använder dessa.
I övrigt finns några helo's och plan för träningsflygning som är helt obeväpnade, dessa är dessutom inte på samma rad i scriptet så ni som behöver träningsflyga(finns ju några stycken efter vad jag sett) skickar mig en request med era UID's så ska ni kunna träna lite flygning på egna plan.

En liten kul grej att nämna , häromdan(torsdag) bjöd jag in grabbarna som vi fått denna map av, och vi hade en heldag med skoj ihop med dom.
Dom var riktigt nöjda med dom ändringar vi gjort av deras version samt av vårt teamplay som vi hade på servern.

Stort tack till theOden för den hjälp vi fått att göra dom ändringar som vi frågat efter så länge.
Nu återstår bara att vi kan få hjälp av alla Anropare att hjälpa till med att hålla ordning på servern så vi kan bli av med alla sabotörer som brukar dyka upp på servern, samt hjälpa till med alla frågor folk ställer osv.

Riktigt stort besök hade vi även i lördags när självaste Xeno dök upp på servern. Även han gillade vad vi gjort med banan, även om han inte gillar DLC själv.

Så hoppa in ni Anropare och njut!
Och som en del nu vet fick undertecknad en "knäpp" ide när han låg och slappade i badet i lördags morse.
Nämnligen att frångå vår lilla fordons-UID koll och föra över kollen på en zon istället.
Efter en lång helg och måndag och tisdag, kom då onsdag morgon.
Och tro det eller ej men jag fick hjälp av en grabb från 7Cav att lösa problemet.
Så nu kommer alla som kliver in i Clan area på Klerkans server att skickas till ett litet fängelse nånstans på kartan.
i skrivande stund är tyvärr retur triggern i olag, så bara förste man in i finkan kommer bara att kunna få fri retur tillbaks.
Resterande får helt enkelt döda sig själva Smile
Så nu är summan av det hela att godkända spelare kan knalla in och hämta ett fordon från clan area och antingen själva använda det eller överlåta kontrollen till en public-spelare.
Sagda fordon lider dock av destroyed/abandoned-script med ganska kort abandoned tid.
Så så fort Klerkan lagt in denna nya pbo på servern är det bara att köra igång på det nya sättet.
Den här seglade just förbi i basen på Klerkans server Shock
www.rangedahl.org/temp/gevalia.jpg
Vad bjuder du på när du får oväntat besök...
Redigerat av watar den 2011-02-17 22:05
lol va fan!

Ska lägga in verifySignatures=1; igen, tror de har någon form av addon som de kan hacka servern med.
Redigerat av klerkan den 2011-02-17 22:13
vad gör den? har funderingar på att lägga in den med. men tror jag lästa att den ändats gällde ArmA1?

EDIT:
Jag testade, men det funkade inte för mig.
Senaste SFP hade inte med sig någon Key, så det var ganska kört. Pfft
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-02-18 02:17
Doolittle Anti-cheat System
http://forums.bistudio.com/showthread...p?t=112759
ah ups, skall se till sfp nyckeln finns med, glömmer alltid den, i senaste releasen..
Fuskare där igen....
kan du skicka med nycklarna nu i efterhand?
så har vår käre theOden levererat igen. för några dagar sedan bad jag honom om en liten utmaning i vår redan fina mission som vi kör på Klerkans server, idag kom svaret;

"Nu så,
IED's spawnar längs vägar runt Main samt på vägar mellan main och basen, dock inte närmare basen än 1500m.
ny Main = nya IED's
Varje IED kontrolleras av en obeväpnad "taliban", man måste slå ut denne innan man kan låta ingenjörn desarmera IED'n.

Då många kommer att smälla så satte jag bonusfordon på var 10.e desarmerad IED.

Tre spelarplatser blev ingenjörsgubbar, notera att man måste ha 3 tomma magasinslots för att få desarmeringen registrerad - annars försvinner bara IED'n (två slottar kan duga det med, beror på vilken av de 4 IED-typerna det är).

Ovan instruktioner finns även i kartans meny.

/oden"

mmmmm nu är det bara för våra kära "röjgubbar" att börja jobba.

Citera

kotten747 skrev:
mmmmm nu är det bara för våra kära "röjgubbar" att börja jobba.

röjgubbar? Grin http://www.youtube.com/watch?v=LHY8NK...HY8NKj3RKs