Visa ämne
 Skriv ut ämne
Vill ni se en Bv 206 ingame?
nu har han börjat

WIP
img831.imageshack.us/img831/4502/bv206renderwip04.jpg
Redigerat av Vort den 2011-10-20 16:38
jag fruktar antal faces..
Toppen! Nu blev jag glad Smile

Citera

granQ skrev:
jag fruktar antal faces..


Yes jag sa åt Martin.H att rbs70 var på gränsen så han skulle försöka hålla sig under den
Redigerat av Vort den 2011-10-20 16:44
Hallå, jag tänkte att det kanske var dags nu att registrera sig här.. Jag har en rykande färsk bild på vagnen, med nuvarande 14,468 polygoner. Jag vet som det sagts tidigare väl var gränsen för spelet går (min rbs70). Grin Och jag tycker knappast detta är enkelt då jag är van att ha ca:700,000 polys som gräns. Men jag ska fixa det på något sätt. Jag tänker väl bygga vagnen 100% klar och är jag över gränsen då så får jag skala bort och optimera. På bilden kan man se de omtalade polygonerna och var de är som mest/tätast, och jag hoppas det ska framgå att jag inte slösar direkt Grin

Ha tålamod nu, då jag inte har onödigt mycket tid över till detta. Hoppas ni gillar vagnen hittills.

/M
Blouskall_Skaldgrim bifogade följande bild:bild:
bv206_render_wip09_4.jpg

Det ser ju jättefint ut!

Citera

Blouskall_Skaldgrim skrev:
Hallå, jag tänkte att det kanske var dags nu att registrera sig här.. Jag har en rykande färsk bild på vagnen, med nuvarande 14,468 polygoner. Jag vet som det sagts tidigare väl var gränsen för spelet går (min rbs70). Grin Och jag tycker knappast detta är enkelt då jag är van att ha ca:700,000 polys som gräns. Men jag ska fixa det på något sätt. Jag tänker väl bygga vagnen 100% klar och är jag över gränsen då så får jag skala bort och optimera. På bilden kan man se de omtalade polygonerna och var de är som mest/tätast, och jag hoppas det ska framgå att jag inte slösar direkt Grin

Ha tålamod nu, då jag inte har onödigt mycket tid över till detta. Hoppas ni gillar vagnen hittills.

/M


Du är min idol i modelling .. Jag gav upp mitt 3D modelling men du gav mig hopp!! (Såg ditt portfolio o fick mig säga WoW)
Iaf, Välkommen till anrop Smile
Redigerat av Alwandy den 2011-10-20 21:09
Kan tänkta mig att det är lite krångligt att hålla nere på dom polysen men ta den tid du behöver och välkommen till Anrop Smile
>>Finarvas, Julian & Julvoert: Tackar! Grin
Jag vet inte om ni ser det men ett område jag garanterat kan skala en del sen om det behövs är väghjulen. Jag vill inte gå lägre med dem nu för då blir de nästan för kantiga men krävs det så. Plus att de kommer ju ändå att snurra..
Det jag verkligen fasar för är ju interiören.
Den behöver du nog inte va orolig för dock jag tror nämligen utsidan och insidan blir som 2 olika modeller då dom hamnar i olika loddar satt du får räkna polys enskilt för utsida och insida

Citera

Julvoert skrev:
Den behöver du nog inte va orolig för dock jag tror nämligen utsidan och insidan blir som 2 olika modeller då dom hamnar i olika loddar satt du får räkna polys enskilt för utsida och insida


ahaa... intressant. Så då kan jag leverera 2st skilda modeller också då? Denna, med viss interiör så den ser klok ut utifrån, typ ratt osv. Och en helt annan med ordentlig interiör. Och de har varsin polybudget?
Har jag fattat rätt då?

tillägg: eller kan jag exempelvis ta med ratt osv i den sistnämnda interiörmodellen också?
Redigerat av Blouskall_Skaldgrim den 2011-10-20 21:48

Citera

ahaa... intressant. Så då kan jag leverera 2st skilda modeller också då? Denna, med viss interiör så den ser klok ut utifrån, typ ratt osv. Och en helt annan med ordentlig interiör. Och de har varsin polybudget?
Har jag fattat rätt då?


Det är rätt uppfattat. Gör en enkel interiör som den ses från utsidan med föremålen i grova drag. Sedan görs insidan som den ses från en plats när man sitter inne i vagnen - View cargo. De räknas var för sig som sagt.

Snygga saker du gjort tidigare också. Välkommen till Anrop!

Citera

Steel rat skrev:Det är rätt uppfattat. Gör en enkel interiör som den ses från utsidan med föremålen i grova drag. Sedan görs insidan som den ses från en plats när man sitter inne i vagnen - View cargo. De räknas var för sig som sagt.

Snygga saker du gjort tidigare också. Välkommen till Anrop!


Tack! Grin Kul att du gillar mina modeller.
Men dåså då försvann det orosmomentet, härligt!
Redigerat av Blouskall_Skaldgrim den 2011-10-20 22:45
Välkommen hit. Det är jag som brukar få lägga in dina modeller ingame osv. Normalt sett går det fort och göra modeller tar tid.

Måste dock säga att du är riktigt jädrans snabb, jag hinner inte med riktigt men det är ju bara kul.

EDIT. La in adressen till din nya hemsida också på SFP sidan. http://sfp.granq.se/about-us
Redigerat av Granquist den 2011-10-21 09:04

Citera

Blouskall_Skaldgrim skrev:
Ha tålamod nu, då jag inte har onödigt mycket tid över till detta. Hoppas ni gillar vagnen hittills.

/M


Riktigt nice! Bra jobbat. Spanade in din portfolio också, grymt! Välkommen till Anrop. Smile

Citera

granQ skrev:
Välkommen hit. Det är jag som brukar få lägga in dina modeller ingame osv. Normalt sett går det fort och göra modeller tar tid.

Måste dock säga att du är riktigt jädrans snabb, jag hinner inte med riktigt men det är ju bara kul.

EDIT. La in adressen till din nya hemsida också på SFP sidan. http://sfp.granq.se/about-us

Tack, det känns bra Grin Okej, ja jo har jag bara tid att sitta, bra referensbilder och helst också ritningar så brukar det normalt sett gå fort. Sen har det ju hänt att man sprungit på patrull, men allt går att lösa. Jag måste faktiskt säga att det är en utmaning i sig att göra spelmodeller, för jag är ju som sagt inte direkt van vid en budget, men jag lär mig massor och det är kul att se att modellerna är populära! Grin

Citera

granQ skrev:Riktigt nice! Bra jobbat. Spanade in din portfolio också, grymt! Välkommen till Anrop.

Tackar! Grin
@Blouskall_Skaldgrim:

Looks so good! Nice work, keep it up!
halv åtta hos mig
Nåt att testa i spelet sen kanske?

img716.imageshack.us/img716/7564/bv206renderwip143.jpg


Nä seriöst, så här ser bandvagnen ut nu (17,796 faces):

img6.imageshack.us/img6/7597/bv206renderwip151.jpg

img820.imageshack.us/img820/5176/bv206renderwip152.jpg

img405.imageshack.us/img405/2929/bv206renderwip153.jpg

Nu ger jag mig för ikväll.
Redigerat av Blouskall_Skaldgrim den 2011-10-22 00:21
Ser riktigt bra ut. Hoppas vi(granQ) kan lösa de tekniska(kodmässiga) och få den ingame riktigt snart.
Skulle sen gärna se en version med lite bråtte på taket också, ksp lavet fram å packning bak. Möjligen en med en trave skidor på taket med Smile
http://youtu.be/TYm5USbSt8c den är lite epic ändå. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!