Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
ACM (Ambient Combat Module)
Tänkte hör med er om detta.

Man kan ju slänga in en ACM module i editorn och köra.
Sen kan man slänga in en ACM module och namnge den och fixa till den och ställa in den efter behov.
En sådan kod kan se ut så här:
Kod Källa  


// *** Ambient Combat Module 1 ***
waitUntil {!isNil {BIS_ACM_1 getVariable "initDone"}};
waitUntil {BIS_ACM_1 getVariable "initDone"};
[0.4, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setIntensityFunc; 
[BIS_ACM_1, 300, 500] call BIS_ACM_setSpawnDistanceFunc;
[["USMC"], BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setFactionsFunc;
[0, 0.6, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setSkillFunc;
[0.2, 0.5, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setAmmoFunc;
["ground_patrol", 1, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;
["air_patrol", 0, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;


Nu till min fråga, om jag slänger in 4 moduler, och döper dom till BIS_ACM_1, BIS_ACM_2, BIS_ACM_3, BIS_ACM_4
och slänger in lite kod i min init fil:
Kod Källa  


// *** Action Command Module 1 ***
waitUntil {!isNil {BIS_ACM_1 getVariable "initDone"}};
waitUntil {BIS_ACM_1 getVariable "initDone"};
[0.4, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setIntensityFunc; 
[BIS_ACM_1, 300, 500] call BIS_ACM_setSpawnDistanceFunc;
[["USMC"], BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setFactionsFunc;
[0, 0.6, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setSkillFunc;
[0.2, 0.5, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setAmmoFunc;
["ground_patrol", 1, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;
["air_patrol", 0, BIS_ACM_1] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;

// *** Ambient Combat Module 2 ***
waitUntil {!isNil {BIS_ACM_2 getVariable "initDone"}};
waitUntil {BIS_ACM_2 getVariable "initDone"};
[0.3, BIS_ACM_2] call BIS_ACM_setIntensityFunc; 
[BIS_ACM_2, 700, 1500] call BIS_ACM_setSpawnDistanceFunc;
[["USMC"], BIS_ACM_2] call BIS_ACM_setFactionsFunc;
[0, 0.6, BIS_ACM_2] call BIS_ACM_setSkillFunc;
[0.2, 0.5, BIS_ACM_2] call BIS_ACM_setAmmoFunc;
["ground_patrol", 0, BIS_ACM_2] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;
["air_patrol", 1, BIS_ACM_2] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;

// *** Ambient Combat Module 3 ***
waitUntil {!isNil {BIS_ACM_3 getVariable "initDone"}};
waitUntil {BIS_ACM_3 getVariable "initDone"};
[0.9, BIS_ACM_3] call BIS_ACM_setIntensityFunc; 
[BIS_ACM_3, 300, 500] call BIS_ACM_setSpawnDistanceFunc;
[["RU"], BIS_ACM_3] call BIS_ACM_setFactionsFunc;
[0, 0.6, BIS_ACM_3] call BIS_ACM_setSkillFunc;
[0.2, 0.5, BIS_ACM_3] call BIS_ACM_setAmmoFunc;
["ground_patrol", 1, BIS_ACM_3] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;
["air_patrol", 0, BIS_ACM_3] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;

// *** Ambient Combat Module 4 ***
waitUntil {!isNil {BIS_ACM_4 getVariable "initDone"}};
waitUntil {BIS_ACM_4 getVariable "initDone"};
[0.7, BIS_ACM_4] call BIS_ACM_setIntensityFunc; 
[BIS_ACM_4, 700, 1500] call BIS_ACM_setSpawnDistanceFunc;
[["RU"], BIS_ACM_4] call BIS_ACM_setFactionsFunc;
[0, 0.6, BIS_ACM_4] call BIS_ACM_setSkillFunc;
[0.2, 0.5, BIS_ACM_4] call BIS_ACM_setAmmoFunc;
["ground_patrol", 0, BIS_ACM_4] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;
["air_patrol", 1, BIS_ACM_4] call BIS_ACM_setTypeChanceFunc;


Kommer jag då få nytta av alla 4 moduler, så ju flera jag slänger in ju mera drag blir det på kartan?
(Förutsatt att jag har ställt in ett högt "setIntensityFunc" på modulerna.)

För när jag kör så känns det som om kartan inte kör på alla moduler, utan den verkar ta random eller nått.
För jag får inte alls mera ös på kartan mot om jag skulle ha en enda modul.
Redigerat av Kiptanoi den 2011-01-12 21:08
Känns mer som att denna tråd hör hemma i Mission Edits i BIS
egna forum...
Hittade svaret på det forumet efter många timmars letande och sökande.

Det som jag fann var att man endast kan avnända en ACM modul åt gågnen. Så jag får lita på det nu då =)
du kan bara använda en ACM mudul åt gången, per grupp...
dvs har du 1 spelargrupp och 25 AI grupper kan du ha sammanlagt 26 ACM moduler igång.

jag har testat flera gånger och det fungerar.
Legitimerad SFP Gnällröv.
Okej, vad coolt.
Kod Källa  


[BIS_ACM_1, 500, 3500] call BIS_ACM_setSpawnDistanceFunc;


Då undrar jag nu vart ifrån dom räknar denna radie, är det från spelarens position som är syncad med modulen eller ränkar den ifrån vart modulen är placerad på kartan?

Fråga 2: Hur skapar du modulen via kod?
(så att den hoppar igång igen efter en respawn)

Citera

Kiptanoi skrev:
Okej, vad coolt.
Kod Källa  


[BIS_ACM_1, 500, 3500] call BIS_ACM_setSpawnDistanceFunc;


Då undrar jag nu vart ifrån dom räknar denna radie, är det från spelarens position som är syncad med modulen eller ränkar den ifrån vart modulen är placerad på kartan?

Fråga 2: Hur skapar du modulen via kod?
(så att den hoppar igång igen efter en respawn)


minns jag rätt så räknar det avståndet från närmsta spelare till den enhet/grupp som ACM modulen är synkad med.
Legitimerad SFP Gnällröv.