Visa ämne
 Skriv ut ämne
CTI, mer realism, strategi..
massa har hänt, tex kan man nu bygga sam sites. Vi har bestämt oss för lägga upp det så blir "1 front", för att blev så lite spelarkontakt i nuvarande läget.

JIP funkar bättre än förväntat och arbetet har påbörjats med en COOP ai

EDIT. Ai klarar nu av:
Skicka billigaste enheten på "otagna städer".
Skicka stridsvagnar mot fienden.
Bygga samsites.
Redigerat av Granquist den 2007-03-26 14:57
Se om jag inte kan vara med och prova i veckan! Om man får vara med?! Smile

Låter kul som fan! Cool
klart du får vara med, bara trilla in chatten, räknar med test av coop ikväll.

EDIT. Hänt en del på commander meny fronten också..antalet val har växt.
Granquist bifogade följande bild:bild:
commanderoptions.jpg

Redigerat av Granquist den 2007-03-26 20:47
Liten enkel rapport från 3 h lir igår.

Jag, Ktotte, Ripperbat och Redkid ger oss i kast med att försvara Sahrani mot kommunisterna.

Vi började i corazol på varsin ände av gränsen. Några ryssar stormar, vi försvarar vår del av stan. Börjar anfalla deras sida men blir rundgång och vi säkrar utkanten när det fortfarande finns flera kommunister inne i C-town.

Försök att rensa C-town går dåligt då kommer nya enheter utifrån, så jag och Redkid tar en stor del av teamets pengar. Skaffar oss en m1a1 och ställer oss utanför för att låta dom andra rensa "ostört" och sen kunna organisera sig.

Vi kör ut och meddelar "Infarten säkrad" när följande sker.
http://granq.se/private/kpcti/ctown_s...ecured.jpg

Från ingenstans blir vår stridsvagn snart utslagen också, vet inte vad det var. Fallskärmstrupper eller BRDM ATGM känns troliga. Vi fick väldigt lite kontroll över situationen och bestämmer oss för minera infarterna för slippa alla t72 och bmp2 som kommer mot oss.

http://granq.se/private/kpcti/mines.jpg
Det var från vägen ner mot vattnet 120 meter. Kollade aldrig från vägen upp mot "bergen". Ogenomträngligt, upptäckte även att minor med gräset på är riktigt svåra att se, gränsar till omöjligt.

Jag och Ripperbat beslöt oss långt senare för köra ut mot Everon. Vi rullar och är väl medvetna om minfältet men en M113 kör ändå in i det innan vi ser det. Tvunga att skicka en EOD.
http://granq.se/private/kpcti/taskfor...kforce.jpg

På bilden, längst fram EOD som röjer minfältet, eller hans bil iallafall.

Utbränd M113, utbränd ryss fordon, sen min M1A1 och rippers M113.
coop AIn har visat sig riktigt slagkraftig och svårspelad, jag tror man kan ha minst lika kul att spela mot AIn som att spela mot människor, om inte roligare.

Vi spelade i 3 timmar igår, startläget var att west höll alla punkter söder om Corazol och east höll alla punkter norr om Corazol.

Det tog oss minst en timme att få full kontroll över Corazol, striden om Everon pågick från ca 45 minuter in tills de sista minutrarna i matchen. AI hade lämnat ett tunt försvar king Tlaloc och Mercaillo, så ett snabbt anfall längs kustvägen gjorde att vi kunde säkra dom städerna under den sista halvtimmen.

Tre timmar för att ta tre städer, knappast CTI-light Cool
Hur gör man när man dör?
Vi hamnar på ön, sen komemr inte därifrån...

Transportation menu funkar inte.
Oavsett om vi spelar på Dedicated eller Hosted.

Sen går det inte ta några flaggor...

Så vi har inte fått uppdraget att fungera alls.

Ladda ner det från armedassault.info
Annars verkar idén bra...
Redigerat av Toffe den 2007-04-01 21:03
april april?
välj stad och klickar transport, har ni tillräckligt med cash?
Ok, versionen vi la ut förut var jättetrasig, tydligen går det inte för sig att packa mission-pboer med cpbo, utan man måste göra det via editorn.

_Exakt_ samma innehåll i den nu, bara packat annorlunda. Ladda ner igen så kommer det fungera.
Har ni någon server som kör det här?! Smile
Inte regelbundet, nej. Vi brukar anordna spel via IRC-kanalen #anrop.net.
wow guys detta låter tok skoj Shock
Jag är ny när det kommer till online lir med opf och arma, 56kb modem Pfft

Jag ska definitivt joina några matcher när jag flyttar till min lägenhet i maj (förhoppningsvis) Wink
Jag äger nästan allt...
http://sultans.egensajt.se
engineer fixat, åker nu ut till fordon och så försvinner dom. Gjort en "svets" också, men han använder inte den i dagsläget (skulle kräva addon) får bli i nästa uppdatering av KP CTI.
Vill börja med att tacka för ett bra jobb! Jag njuter till fullo av v0.113 och har ett par ytterligare önskemål, det jag längtar efter mest kommer här :)

1) Jag skulle vilja ha en dialog (i samband med att spelet initieras) där admin kan ställa in
a) vilka städer som ska vara med i uppdraget (av alla på kartan)
b) vad varje stad ska ge i money, IC och LC
c) vilken sida (East, West, Resistance) som håller staden från start
d) vilken stad som är startpunkt för respektive sida
e) hur mycket av varje resurs respektive sida ska starta med
f) villkor för seger (antal städer, sida utplånad, ekonomiska mål)
g) villkor för förlust (förlust av strategisk enhet, förlust av stad, ekonomisk förlust)

Det skulle göra det möjligt att variera spelet enormt samtidigt som ni kan fortsätta att expandera och utöka KP-CTI utan att flexibiliteten ovan äventyras.

Återkommer med fler förslag/frågor när jag har spelat lite till :D
En sak som jag tycker skulle förtydligas är vilket val man ska göra i menyn när det gäller sida. Vi blev rätt osäkra när vi testade. Om man väljer "COOP AI East"... betyder det då att man spelar coop som east mot AI, eller att man spelar coop som west och att AI är east?

Bättre vore nog att bara ha COOP West och COOP East.

För övrigt verkar det hela arta sig riktigt fint!
Får lite samma sköna vibbar som från MFCTI, men detta känns riktigt fräscht.
golcher, det är enklare bara fixa om missionet isåfall, vet det inte vad du tänkte dig men det vore för "komplicerat". Idéen är inget fel på men arbetsinstats == värde till missionet bedömer jag inte tillräckligt i balans.

Toffe, glömde fixa för senaste versionen men ja, gör väl sådär.
Har det hänt nåt nytt med detta uppdrag?
nope, men på begäran skall jag fixa en addons fri version. Sanningen är väl att vi tröttnade på lira uppdraget och då försvann motivationen också.