Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Truppmina 10
Tjenare

Jag skulle vilja komma över en trpm10 till arma x som modell/config.

Det är nu ett tag sedan jag mekade med modelleringen och har typ glömt allt. Har dessutom tappat bort mina bunkrar och saker eftersom dom är på en annan dator som numera surfar på den stora webben i himlen.

Har suttit och mekat lite med en modell, men det är som sagt den där evinnerliga configgen som pajjar allt för mig.

Enkelt: En config som ärver allt utom sprängverkan från en strvmina, och då förståss triggas av en soldat, inte ett fordon. En enkel, någorlunda farlig liten hockey puck.

Funderade på hit=8 med indirekt radie på 5 meter...?

Någon som känner sig manad att anta utmaningen? (Borde motsvara ungefär en timmes arbete för er som kan det här...)


Edit: Kika här för lite bilder.
Redigerat av ogion den 2011-01-18 05:01
Ingen bryr sig om vad du INTE gillar.
Oxymoron: en sammansättning av motstridande ord, till exempel ensamma tillsammans eller Microsoft Works
tjo

Armas hantering av minor är ju lite speciell, pansarminan är hårdkodad och svår att få att ändra egenskaper.
gjorde ett fulförsök till AP mina för ett tag sen
http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=82960
kolla igenom om det är nått du kan använda.
Jo den funkar bra, men...

Ingen inventory?
Lite VÄL häftig smäll... sh_125_he?

Skulle vara roligt att se configgen med, så man kanske kan lära sig något...? Jag håller på att tota ihop en trpm10 modell, så det kan kanske vara nått att jobba med?
Ingen bryr sig om vad du INTE gillar.
Oxymoron: en sammansättning av motstridande ord, till exempel ensamma tillsammans eller Microsoft Works
är bara att bryta upp pbo filen och röja, gjorde den för att testa om det funkade och funkade hyffsat men finns säkerligen förbättringsmöjligheter.
lätt göra modell och anpassa sprängverkan, det är att få den bli triggad av soldat som är lite jobbigt.
Jag säger bara ACE Pfft Där finns truppminor
När är SFP färdigt???!!!Angry
hittar inga trampminor i ACE... Trådminor, javisst, men inga trampisar. Skulle vara coolt med en hoppmina med, men det får bli senare... Kör med triggers och setPos tillsvidare och spawnar en handgranat i ansiktshöjd. Funkar rätt bra faktiskt Wink
Ingen bryr sig om vad du INTE gillar.
Oxymoron: en sammansättning av motstridande ord, till exempel ensamma tillsammans eller Microsoft Works
ACE_BBetty_M

Har du testat den?
När är SFP färdigt???!!!Angry
Visst vet du att jag kör A1 fortfarande...? Ingen betty där afaik.
Ingen bryr sig om vad du INTE gillar.
Oxymoron: en sammansättning av motstridande ord, till exempel ensamma tillsammans eller Microsoft Works
här kommer en depboad och obinnad version av min mina
http://www.ingaklena.se/tmp/arma2/sub...apmine.rar
Tackar hjärtligast. Ska kolla på den vid tillfälle. =)
Ingen bryr sig om vad du INTE gillar.
Oxymoron: en sammansättning av motstridande ord, till exempel ensamma tillsammans eller Microsoft Works