Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
MSO - Multi Session Operations
jepp, slänger upp en separat tråd när det funkar som det ska
Förträffligt!
höll du på att arbeta på en förbättrad utgåva av denna eller gäller den som ligger ute? Jag tog bort den för att den inte funkade, men felet visade sig vara att @SFP-mappen var tom... Pfft (Någon som klantade sig med releasen. Smile)
Ja! Vad händer? Jag är läskigt pep på att testa!
jodå, arbetar på en ny version. är väl uppe i versionsnummer 124376^23 men måste ta en ny approach på det ska lira med orginalmissionet och se vad som faktiskt funkar där. verkar vara rätt mycket buggar från grunden.
nä nu ger jag upp att försöka konvertera mso till sfp.
får det inte att funka och vet inte vad som är problemet, ingenting som visas rpt file, nada.

om nån får lust att ge sig på ett konverteringsförsök så kan jag bistå med lite okunskap Grin

i princip är det bara att byta gubbar i editorn och byta classnames i 2-3 scripts
hmm.. om det är en massa kända buggar i den så är jag inte så sugen att ha den på servern, tyvärr. Eller, hur allvarliga är buggarna?
verkar inte vara några buggar i missionet självt, är troligtvis lokat strul hos mig. slängde upp missionet på svn. får se om nån tar tag i det
okej, säg till när den är good-to-go! Smile
Skulle någon kunna zippa den upppackade pbo'n och skicka till mig, får inget dePBO/ unPBO verktyg att fungera av någon anledning, jag är villig att försöka pilla lyckas det delar jag med mig av min dumhet Wink
här kommer den:
http://www.ingaklena.se/tmp/sfp10mso3...kistan.rar

skrev även ihop lite problem som jag haft med uppdraget:

Buggar:

R3F Logistics funkar inte bra, Kan få upp action på sfp fordon utan att modifiera addon configen. dock får jag inte upp actions på typ beige container, sandsäcksvärn, taggtråd etc.

viktiga filer att kolla:
sfp1_0_mso_3-31.takistan\modules\R3F_logistics\R3F_LOG\config.sqf
sfp1_0_mso_3-31.takistan\modules\R3F_logistics\R3F_LOG\addons_config\*.sqf

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

JIPmarkers funkar inte. Vet ej varför
fått att funka när jag ansluter till random server med mso på interwebs men inte när jag kör mot egen dedi

viktiga filer att kolla:
sfp1_0_mso_3-31.takistan\modules\jipmarkers

----------------------------------------------
JIPtasks funkar inte. Vet ej varför

Viktiga filer att kolla:
sfp1_0_mso_3-31.takistan\modules\tasks

----------------------------------------------------

Recruitment funkar har editerat så att ssg TL kan recriuta ssg snubbs och vanlig TL rec. vanliga gubbs
Editerade filer:
sfp1_0_mso_3-31.takistan\modules\recruitment\addaction.sqf (Vem som får recriuta)
sfp1_0_mso_3-31.takistan\modules\recruitment\dialog_us.hpp (Regular inf)
sfp1_0_mso_3-31.takistan\modules\recruitment\dialog_BAF.hpp (SSG)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
förslag på ändringar:

editera
sfp1_0_mso_3-31.takistan\init-mso.sqf så att sfp_ra180 krävs för att kunna kalla på cas/skriva aar
låter som ett jobb för tehOden? Wink
Tack för uppackningen! Jag pillar runt lite nu!
Jag har fått iordning logistik modulen nu,allt fungerar som det ska. Återkommer med mer fix.... Cool
JIP Markers hittar jag inget fel på, de fungerar när jag kör lokalt och dedicated (LAN). Är det konstigt?
Funkade inte för mig när jag testade lokalt så jag vetinte, har du fått logistiken att funka med sfp fordonen?
Japp SFP fordonen fungerar utmärkt även airlift funktionen Smile roligt att bygga OP:er Grin
kul, har du möjlighet att slänga upp den här så kan vi lägga in den så den följer med när man tankar sfp
Absolut! Gör det när jag kommer hem igen!