Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
TvT regler?
Hej,

Det var återigen riktigt kul att köra TvT! Hoppas det blir standard på Lkpg-servern. Smile

Hursom, det uppstod några frågor/problem då båda lagen hade satt upp sina mhq nästan
mittemot varandra (på varsin kulle).
Detta ledde till att det både sniprades och sköts på mhqs.
Jag hann precis förstöra motståndarnas mhq innan Klerkan (tror jag) bad officiellt att man skulle låta
bli att göra just det, och allmänt snajprande mot nyspawnade motmänniskor.

Personligen tycker jag att en regel om att inte attackera mhqs eller liv som uppstår från dessa
gör att det blir en väldans gråzon över alltet, och vi har då svåra artificiella regler att försöka följa.

Några punkter att fundera över:

Förslag 1. Varför inte tillåta alla attacker på mhqs? Om vi tillåter det, då kanske man lägger mhqn på ett
ställe som inte intresserar motståndarna lika mycket?
Exempel:
* Om försvararna har sin mhq i byn som de försvarar (som de hade igår), vad är det då för mening
med att anfallande laget dödar alla i byn, bara för att se dem hoppa ut ur mhqn igen i en loop tills
anfallarna har slut på ammo? Då ska man väl förstöra radiotornet och mhqn!
* Det heter "Mobile HQ" av den anledningen att den går att flytta! Är man för nära den heta zonen,
kanske man ska backa lite och låta helikoptrarna jobba. Då blir det helt naturligt att man har helis
som jobbar mellan mhq - hotzone konstant, vilket är effektivare än att flyga hela vägen till basen
och tillbaka.. vilket tenderar bli lite sporadiskt..


Förslag 2. Varför ska det finnas mhqs över huvudtaget? Vill man inte dö, så ser man till att man inte dör.
Minskar riskerna för Quake:ande också.

Vad tycker ni?
jag tycker att om man inte ska få skuta på MHQ så ska man fixa det i missionet. jag vet att det finns stöd för sköldar som ska stoppa spawn-kill.

när ska ni köra igen, jag vill vara med? Smile
på din sida här vraza, nu har jag inte kört men om jag lirar vill jag att det är fritt fram, annars blir det bara som vanlig domination men två lag istället för "team vs team"..
Det är faktiskt inte snällt att skjuta på varandra så det tycker jag ni ska sluta upp med.

Det är bättre att parkera MHQ brevid varandra och tala ut om saken.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
min röst går på theOden. Grin
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-02-03 10:38