Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Hjälp?!
kan man flytta stationära maskingevär upp och ner i misson editor? jag vill ha ett på en bunker (Tower) övervårning men när jag skapar en rakt på bunkern så hamnar den längst ner?! hur gör jag?
använd SetPosATL i enhetens init-rad
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
dvs som exempel, använd t ex:

Kod Källa  

this setpos [getpos this select 0, getpos this select 2, 8];


Vad det betyder, this refererar till din static machinegun.
Då kan vi läsa det såhär på svenska:

Kod Källa  

Maskingeväret flytta till [positionen på maskingeväret x, maskingeväret position y, 8 meter högt]


Oden rekommenderar setposaASL, som är "över havet" och lite svårare tycker jag att få rätt.
okej det fungerar med din granQ men den hamnar ju minst hundra meter fel på mappen.. vad gör jag fel? jag kan inte så mycket om editor
pröva detta
Kod Källa  

this setpos [getpos this select 0, getpos this select 2, 2.75];


och sen sätter du den på tornet där du ska ha den
HÄR TALAR VI SVENSKA
haha ups..

this setpos [getpos this select 0, getpos this select 1, 8];

råkade skriva getpos this select 2 när skulle vara 1.
okej tack så mycket men nu hittar jag inte ptgb 6 desert?! har letat jätte länge men hittar bara gröna, finns den i editor?
mitt förslag är att sluta leta Smile patgb6 i öken är i dagsläget bajsful, gröna funkar hyffsat i taki
fast nu har jag fixat buggen som gjorde de gröna.. så kan nog låsa upp dem i editorn för nästa gång.. även om jag tycker de är fula, no offense subroc men de lyser för starkt sandfärgade..
mm, spel/editkvoten börjar närma sig rätt nivå....
okej tack Pfft det som skulle vara nice är att ni sätter camo nät på tanken som är desert och skjuter burst skott Pfft istället för bara en färg så blir det en textur med camo nät och färgen i bakrund om du fattar vad jag menar? Pfft