Visa ämne
 Skriv ut ämne
Noob FAQ
Hej, jag är helt ny på Arma2: OA och SFP, men jag har väl en del annan erfarenhet inom området.

Igår laddade jag ner och installerade och lyckades få igång det (kunde hitta SFP via editorn). Här är frågorna som jag känner att har för att komma igång snabbt med onlinespel.

1. Finns det något mission för SFP i de paket jag laddade ner? (SFP Public 1.1)
2. Vad är ACE, är det något jag behöver installera?
3. Är det korrekt uppfattat att jag behöver installera Teamspeak och ACRE för att lira på er server?
4. Men en standardinstallation, vad kan jag, förutom spela online, göra med SFP?
5. Jobbas det med en 1981 variant? Kommer det att finnas med robotbåt? Wink (jag är en kalla kriget-junkie)

Alla tips som gör det enklare att komma igång med online-spelandet (med SFP) på svensk server välkomnas! Ska bli skoj det här Wink
3. Vet inte om det behövs alltid men installera det i alla fall det äger http://sfp.granq....s/ACRE.pdf
Där står det hur man göra gjort av granQ. (tror jag)
1. _tror_ att den versionen som släpps i morgon kommer att innehålla fler missions. kolla annars uppdragsdelen i forumet.

2. Vet att granQ gjorde en nerbantad SFP version för ACE, men det är inget som används när vi lirar. en viktig grej att tänka på är att aldrig gå in på en server som inte kör ace när du själv har ace aktiverat, det kan sabba för alla andra.

3. på officiella SFP servern körs acre kolla pdfen sic länkade till för att se hur man installerar. på klerkans Dominationserver tror jag inte acre körs.

4. man kan ju alltid göra egna uppdrag i editorn och posta på vårt forum Smile finns i dagsläget inte så många singleplayer uppdrag men det är bara att göra själv Smile

5. Det finns en hel del -81 redan idag tgb11, strv103 etc bara att kolla i editorn, fler uppdrag för -81 kommer nog att komma när nya ön börjar bli färdig